Zumo 660
Moderator: GVN
Re: Zumo 660
Jezus, half België rijdt rond met een 660
Ik zou zeggen, effie moeite doen, Zumo 660 in zoekfunctie op forum ingeven, of googlen. Doet wonderen... En dan krijgt ge zo geen antwoorden zoals dit, hahahaha.... 
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
Ron66
Propere prijs, maar bij Naverik is em nog 10 euro goedkoper.
Op een ander motorforum zijn er een paar niet content van. Beetje miserie mee gehad, lees ik via Google.
Misschien eerste versie gehad....
Ron
Op een ander motorforum zijn er een paar niet content van. Beetje miserie mee gehad, lees ik via Google.
Misschien eerste versie gehad....
Ron
-
Ron66
Wonder...MOTOBLOG schreef:Jezus, googlen. Doet wonderen...
http://www.motoblog.be/index.php?option ... &Itemid=76" onclick="window.open(this.href);return false;
Ron
Miserie = 90% human error / 10% technical issues.
Met andere woorden, in 9 v.d. 10 gevallen ligt het aan het manneke dat op de knopkes duwt
Nog zo'n goeie: "ja, maar, ik heb op een forum gelezen dat..." En dan zeg ik altijd: "menneke, ge moet dat allemaal nie geloven, geeft da bakske maar eens hier"
Met andere woorden, in 9 v.d. 10 gevallen ligt het aan het manneke dat op de knopkes duwt
Nog zo'n goeie: "ja, maar, ik heb op een forum gelezen dat..." En dan zeg ik altijd: "menneke, ge moet dat allemaal nie geloven, geeft da bakske maar eens hier"
Het manneke dat op de knoppekes duwt, maakt de upgrades niet, hé. Dààr zit het grote probleem ! Na twee jaar 660 slaagt Garmin er nog altijd niet om een bugvrije update te releasen. Elke keer opnieuw zit je een uur na de laatste update al te wachten op een nieuwe zodat het in orde zou zijn en elke keer opnieuw steekt er dan weer een andere bug in. Ho-pe-loosMOTOBLOG schreef:in 9 v.d. 10 gevallen ligt het aan het manneke dat op de knopkes duwt
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Die dingen blijven updates -en verbeteringen??- krijgen he, 't is vaak eerder kwestie tevreden te zijn met een goed werkend toestel dan altijd 't laatste van 't laatste te willen en meer en meer...Ron66 schreef:Ik moet precies nog een beetje wachten aleer ik er ene koop, zeker?
Ron
Ik twijfel ook al langer om 't als back up te gebruiken in landen waarvan minder handige en gedetailleerde landkaarten bestaan maar ik zou nie weten welke te kopen. 't Overzicht geboden door een landkaart daar kan voor mij geen enkele GPS aan tippen maar ik schrijf 't nog eens iedereen doet wat ie wil he
-
Cindy
Mijn persoonlijke mening,heb er al menig in mijn handen gehad en indien je kan kies dan voor de 550,wordt wel niet meer gemaakt maar vind je toch nog nieuw bij sommige dealers.
Ik vind hem veel steviger en robuuster voor op de motor.Van werking kan ik niets zeggen want heb geen 660.
Mijn 550 is al enkele malen tegen de grond gegaan en buiten een kras is er geen probleem,terwijl ik vermoed als de 660 op dezelfde wijze op de grond had gegaan je hem al lang op de schroot had zien liggen.
De 220 is meer een scootergps
Ik vind hem veel steviger en robuuster voor op de motor.Van werking kan ik niets zeggen want heb geen 660.
Mijn 550 is al enkele malen tegen de grond gegaan en buiten een kras is er geen probleem,terwijl ik vermoed als de 660 op dezelfde wijze op de grond had gegaan je hem al lang op de schroot had zien liggen.
De 220 is meer een scootergps
Er wordt allemaal te hard over geroepen, is gewoon een goed toestel. Ik rijd er al twee jaar mee rond, ik had het eerste toestel in België en inderdaad, er zijn een paar issues, maar ik ben best tevreden met het ding.
Miserie = 90% human error / 10% technical issues.
Nog zo'n goeie: "ja, maar, ik heb op een forum gelezen dat..." En dan zeg ik altijd: "menneke, ge moet dat allemaal nie geloven, geeft da bakske maar eens hier
Forums zorgen ook voor 99% van deze onzin
Nog zo'n goeie: "ja, maar, ik heb op een forum gelezen dat..." En dan zeg ik altijd: "menneke, ge moet dat allemaal nie geloven, geeft da bakske maar eens hier
Forums zorgen ook voor 99% van deze onzin
Mijne maat heeft de Zumo en al dik spijt dat hem mijn voorbeeld niet gevolgd heeft
Ikke, super tevreden over mijn Tomtommeke rider..ideaal voor simpele mensen en mijn
routes meestal veel korter en juister als vd Zumo
Mss ook een optie
Maar idd de zumo is in de meerderheid
Ronnyb
Ikke, super tevreden over mijn Tomtommeke rider..ideaal voor simpele mensen en mijn
routes meestal veel korter en juister als vd Zumo
Mss ook een optie
Maar idd de zumo is in de meerderheid
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
-
Sven 12RT
Als je content bent met een gps, die een gps is, dan heb je een fantastisch toestel.Cindy schreef:De 220 is meer een scootergps
Wil je een mp3 en telefoon erbij, dan is't inderdaad geen geschikt toestel.
(ik heb een Nuvi 510, wat volgens mij haast hetzelfde is als een Zumo 220)
Lijkt mij idd ook héél kort door de bocht. Het is eigenlijk een 660 zonder toeters en bellen, maar die gebruik ik nu ook niet. Behalve de kruispuntplaatjes. Die vind ik wel coolCindy schreef:De 220 is meer een scootergps
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Hmmm, gebruik hem dagelijks + 200km op de motor en toestel geeft geen krimp.Cindy schreef: Ik vind hem veel steviger en robuuster voor op de motor.
Doe er jaarlijks nog een 5000km off-road mee en gaat ook prima.
Lane assist, junction view en off-road, doe mij maar een 660.
Ter land ter zee en in de lucht een prima ding

Heb de 660 ook al 11maanden, achteraf 'n foute aankoop.
Was gewend met de gsm en TT te rijden van A naar B verder niks bijzonder.
De 660 doet dat ook maar wel op 'n speciale manier die je van te voren ingeeft.
En daar zit het probleem, je kent het niet je weet het niet en je wil toch iets ondernemen.
Na diverse forums en mensen gesproken danwel mee ge-E-mailt heel wat wijzer geworden.
Het grote probleem zit in de Mapsource, je moet leren ermee om te gaan.
En daar zit het grote probleem, je kent het niet je weet het niet en dan zet Mapsource 'n eigen File in Hidden.
Ben je er eenmaal achter dat je het daar moet zoeken en niet op andere mogelijkheden en plaatsen
Gaat er ineens 'n wereld voor je open, geloof me er is niemand die er 'n woord over zegt.
Dan lukt ineens alles wat je van plan was, en heb je je doel bereikt en is de 660 wel 'n zinvolle investering.
Ga je vaak dezelfde ritjes maken, ken je die van buiten, zet je lekker 'n muziekje op, flitspalen geeft alarm
Maar zit je steeds te mieren met opdates, ga je geheid de fout in, dus doe ik dat lekker niet, waarom ?
Vele wegen leiden naar Rome, en het is de bedoeling aan te komen, liefste geen autobaan b.v. vink je die toch weg.
Alle wegen in Europa worden niet van vandaag op morgen veranderd, en de 660 ziet wel wat niet en wel kan.
Voorbeeld Roermond en Eindhoven is zo vaak veranderd, dat je zelf moet kijken, dus met het verkeer bezig zijn.
En dat is nu wel de opzet van de 660, hij wijst de weg maar je mag ook anders rijden, je komt altijd bij je doel
mvg Nico
Was gewend met de gsm en TT te rijden van A naar B verder niks bijzonder.
De 660 doet dat ook maar wel op 'n speciale manier die je van te voren ingeeft.
En daar zit het probleem, je kent het niet je weet het niet en je wil toch iets ondernemen.
Na diverse forums en mensen gesproken danwel mee ge-E-mailt heel wat wijzer geworden.
Het grote probleem zit in de Mapsource, je moet leren ermee om te gaan.
En daar zit het grote probleem, je kent het niet je weet het niet en dan zet Mapsource 'n eigen File in Hidden.
Ben je er eenmaal achter dat je het daar moet zoeken en niet op andere mogelijkheden en plaatsen
Gaat er ineens 'n wereld voor je open, geloof me er is niemand die er 'n woord over zegt.
Dan lukt ineens alles wat je van plan was, en heb je je doel bereikt en is de 660 wel 'n zinvolle investering.
Ga je vaak dezelfde ritjes maken, ken je die van buiten, zet je lekker 'n muziekje op, flitspalen geeft alarm
Maar zit je steeds te mieren met opdates, ga je geheid de fout in, dus doe ik dat lekker niet, waarom ?
Vele wegen leiden naar Rome, en het is de bedoeling aan te komen, liefste geen autobaan b.v. vink je die toch weg.
Alle wegen in Europa worden niet van vandaag op morgen veranderd, en de 660 ziet wel wat niet en wel kan.
Voorbeeld Roermond en Eindhoven is zo vaak veranderd, dat je zelf moet kijken, dus met het verkeer bezig zijn.
En dat is nu wel de opzet van de 660, hij wijst de weg maar je mag ook anders rijden, je komt altijd bij je doel
mvg Nico
MG Breva 850
Ik dacht al, waar blijft Nico 
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Dat is dan ook de fout dat vele GPS gebruikers begaan,
volledig gefixeerd op dat schermpje of alle aandacht op het stemmetje
en blindelinks de aanwijzingen volgen.Als ze dan een omleiding tegen komen slaan ze tilt!!
Zie verder als je neus lang is zou ik durven zeggen en bekijk vooral de omgeving waar je rijdt.
GPS is een hulpmiddel en niet god ( zonder hoofdletter) almachtig
Ronnyb
volledig gefixeerd op dat schermpje of alle aandacht op het stemmetje
en blindelinks de aanwijzingen volgen.Als ze dan een omleiding tegen komen slaan ze tilt!!
Zie verder als je neus lang is zou ik durven zeggen en bekijk vooral de omgeving waar je rijdt.
GPS is een hulpmiddel en niet god ( zonder hoofdletter) almachtig
Ronnyb
-
V
Koop nen Tripy II.Ron66 schreef:Ik had beter ne POLL gestart: Zumo 660: Kopen/ niet kopen![]()
Ron
Grtz V
-
Tazke
- Contacteer:
Volledig met akkoordV schreef:Koop nen Tripy II.Ron66 schreef:Ik had beter ne POLL gestart: Zumo 660: Kopen/ niet kopen![]()
Ron![]()
Grtz V
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

Ik zou mij niet laten (mis)leiden door een deel negatieve verhalen.Ron66 schreef:Ik had beter ne POLL gestart: Zumo 660: Kopen/ niet kopen![]()
Ron
Er zitten zoveel tevreden als ontevreden gebruikers van verschillende GPS toestellen op de verschillende fora!
Ik kan alleen zeggen dat ik eerst een 2720 van Garmin had en dat die gratis is ingeruild, door Garmin, omdat deze na twee jaar (en reeds uit garantie) nog steeds een condensplek vertoonde als ik ermee buiten kwam.
Ik mocht een Zumo 550 gaan afhalen. Dit alles is zonder problemen en vlot verlopen. Voor de rest is het, voor mij, een toestel dat aan alle eisen voldoet! Mapsoep is niet zo heel moeilijk bij een normaal gebruik (routes maken, veranderen en eventueel ontvangen routes herberekenen om in uw toestel te gebruiken! Als er al problemen zijn is het meestal bij het updaten van de GPS. Hierover is trouwens ook al redelijk wat gezegt en geschreven op 't forum.
Zorg er in ieder geval voor dat ge een toestel hebt dat tegen het trillen kan!
Anderen zullen dan weer schijven dat ge ook een goedkoop toestel kan kopen en in een tanktas steken! Zoals ik reeds aanhaalde, over alles zijn voor- en tegenstanders!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

-
Ron66
HEt word de Zumo 660 of de TomTom Rider...
TomTom ben ik al jaren gewoon.
Ron
Ron
Goede keuzeRon66 schreef:HEt word de Zumo 660 of de TomTom Rider...
Ron