14 dagen geleden telefonisch de SN dvd 2011 update besteld via een dealer in ST-Job. Er werd mij gezegd dat het een drietal dagen zou duren eer dit bij hun binnen was.
Na 14 dagen wachten nog steeds niks en Formar wist te zeggen dat het in back-order stond, leverdatum onbekend.
Daar ik die update dringend nodig heb wilde ik overschakelen naar de live-update daar deze wél voorradig was in de winkel. Kost me enkel 30 euro meer.
Nu beweerden ze bij Formar dat ik er niet onderuit kom en verplicht zou zijn van op de eenmalige update te wachten.
Prachtige service niet!?
Als het allemaal zo vlug is gegaan heb je zelfs wettelijk 7 werkdagen tijd om je bestelling te annuleren........wat betreft formar in de problemen....Garmin is al een tijdje met de mensen hun voeten aan't spelen,zowel met de gebruikers als met die van de dealers.Het concept zumo 220 destijds brachten ze uit en was bestelbaar maar de bestellingen kwamen gewoon niet opdagen bij de dealers,je moet maar geduld hebben.Al heel dikwijls vernomen dat een bestelling aldaar heel lang en onvoorspelbaar op zich laat wachten.
Echt niet direkt de schuld van je dealer maar hogerhand uit
BRONCO30 schreef:Heb je al iets betaald of ondertekent bij de bestelling??
Indien niet, ga naar een andere dealer en laat ze gaar stoven in hun vet, wat né zever kunnen ze toch verkopen.
Proper is dat. Uiteindelijk kloot je hier alleen jouw dealer mee , omdat hij ter goeder trouw , telefonisch een bestelling plaatste bij Formar. Uiteindelijk zal die geleverd worden en jouw dealer zal de kosten moeten dragen.
Het is niet de dealer die in de fout gaat, maar Formar! Jaren terug niks dan lof over dat bedrijf (stond toen nog in de kinderschoenen en service stond zéér hoog in hun vaandel.
Maar tegenwoordig???
BRONCO30 schreef:Heb je al iets betaald of ondertekent bij de bestelling??
Indien niet, ga naar een andere dealer en laat ze gaar stoven in hun vet, wat né zever kunnen ze toch verkopen.
Proper is dat. Uiteindelijk kloot je hier alleen jouw dealer mee , omdat hij ter goeder trouw , telefonisch een bestelling plaatste bij Formar. Uiteindelijk zal die geleverd worden en jouw dealer zal de kosten moeten dragen.
Heeft de dealer dan gekeken om het wel te annuleren, die kan dat ook in zijn assortiment weer opnemen en verder verkopen.
Of zelfs misschien wel de back-order annuleren, is allemaal niet zo moeilijk zalle, dien wil gewoon zoveel mogelijk verkopen, ik ken die mannen.
Goede service zenne
Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!
Wat een gezeik. Als iemand iets in een winkel bestelt, dan heeft dat NIKS maar dan ook NIKS met een invoerder te maken. JIJ hebt een verkoopsovereenkomst met de WINKEL en met niemand anders. Denkelijk wil die winkel zich achter iets verstoppen omdat hij er niet veel van verkoopt.
Verder, als je een SN bestelde, zal je lang moeten wachten, ik had toch maar een CN (CITY navigator) besteld (kon het niet laten).
Maar hoe dan ook, het heeft dus NIKS met Garmin Belux te maken (formar bestaat niet meer).
Voor de zéér slechte lezers onder ons.... Het is en blijft Formar die in gebreke bleef door te stellen dat een bestelling niet annuleerbaar is, ook al kunnen zij niet binnen een redelijke termijn leveren.
De dealer in St-Job treft in mijn ogen geen enkele blaam. (ook al zijn er mensen die het verkeerd hebben gelezen en een kwade mail stuurden )
Die gast van St-Job heeft mij altijd al zeer goed geholpen, ook nu heeft hij de bestelling kunnen ongedaan maken.
Is trouwens een zeer goede kennis van mij.