Vervangzadel R 1200 RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Spidi

Vervangzadel R 1200 RT

Bericht door Spidi »

Hallo iedereen,

Ik ben de fiere eigenaar van een 1200 RT van het bj 2007...

Reeds enige tijd denk ik eraan om het standaardzadel van mijn motor te vervangen door een exemplaar dat ietsje beter is voor het zitvlak... :-)

In het maartnummer van Motoren en Toerisme een gans artikel over het onderwerp en aldus terug de gedachte doen oplaaien...
Via deze weg dan ook het beleefd verzoek om ervaringen van collega BMW rijders hieromtrent graag met mij te delen...
Wat raden jullie aan? Ik zelf ben 1.80 meter groot en weeg ongeveer 85 kg, weet niet of dit belangrijk is bij de keuze...

Laat in ieder geval eens iets horen... :-)

gr
:pirat:
R1200GSA LC - MOTORRAD NAVIGATOR V
pvde
Contacteer:

Re: Vervangzadel R 1200 RT

Bericht door pvde »

Yep,
Als je het beste wil, ga dan voor Corbin, zie http://www.corbin.com/bmw/r1200rt.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Mijn foto's
Je mag mij altijd contacteren voor een testrit!
PS: Ik ben 1,84m en weeg 94Kg.
Houdoe
Laatst gewijzigd door pvde op 06 mar 2011, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
WILBIKE

Bericht door WILBIKE »

Hoi Spidi,

Ik heb sinds 2008 een Touratech-zadel op mij RT en deze voldoet ruim voldoende. Ik ben eveneens 1,80 m maar weeg enkele kilootjes meer. Zowel ikzelf als mijn eega zijn erg tevreden over onze aankoop. Makkelijk te monteren, de helft zo zwaar als een Corbin, naar mijn testsessie beter als gelzadels maar véél goedkoper dan het zo geroemde Corbin.
In het verleden reed ik met een Corbin op mijn GS en ook op mijn RT anno 1999. Na een ritje van 1364 km vorige zomer kan ik alléén maar tevreden zijn van deze Touratech-aankoop. Kontakt opnemen met BMW Kohl in Aken ( http://www.kohl.de/motorrad/" onclick="window.open(this.href);return false; ) en je kan enkele uren vrij proefrijden... van mijn vrouw mocht het testzadel niet meer gedemonteerd worden.
Iedereen heeft uiteraard zijn eigen voorkeur maar ik vind een Corbin een brug te ver, te zwaar, te duur... maar dit is een persoonlijke mening hé !

Vriendelijke motorgroet :wink:

WilBike
Lid BMW MC Vlaanderen...
Danny

Bericht door Danny »

Kahedo is de leverancier van Touratech, kijk op hun website, degelijke zadels voor een goeie prijs.
Corbin is ook niks voor mij, ze zijn al eleganter geworden maar nog steeds op "American butsize" gemaakt :mrgreen:
Danny

Bericht door Danny »

Posten en weer wegdoen, posten en weerwegdoen... snap dat niet echt hoor? :roll:
Plaats reactie