Toffe gasten

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Danny

Toffe gasten

Bericht door Danny »

Na lange tijd van nauwelijks aan moto's sleutelen -wegens tijdsgebrek en andere redenen- heb ik me toch weer laten overhalen om enkele gasten uit de nood te helpen uit mijn -plots weer erg grote- vriendenkring.

Goed ik kan moeilijk nee zeggen.
't Geeft een enorme voldoening de tevreden/dankbare blik te zien in iemands ogen die voordien nog op redelijk radeloos stond toen de brommer op een aanhanger werd gebracht en elke dienst weigerde.

Dus ik doe een paar herstellingkjes en -ik ben boos- één van die kloten -ik weet niet dewelke- heeft enkele tools gejat.

Eens iedereen discreet gevraagd en niemand weet van iets, ik geef nog de kans per ongeluk iets mee in de koffer te hebben gestoken maar neen...

Kijk zulke dingen maken mij nijdig. welke van de (?) 't ook was ze komen nie meer op mijnen hof!!

Toppunt is dat dat gerief in de schuif lag en ik 't zelfs niet in mijn handen heb gehad en ik zeker weet dat ze er zelf ook niks mee kunnen.

Maar goed 't is niet de eerste keer dat me dit overkomt -enkele jaren terug- was er al eens een momentsleutel weg van bijna 300€ en soms wat spuitbussen etc... ook nooit meer gezien... :roll:

Ik gebruik een aparte vuilniszak in de werkplaats -is nagekeken- en daar komt buiten mij geen kat binnen, mijnen hond wel :mrgreen: ordelijk probeer ik ook te zijn dus mislegd is er niet bij...

Klote ik ben flink boos, geld voor ne moto van 20.000€ maar een sleuteltje dat niet grrrr

moraal van 't verhaal te goe zijn voor de mensen levert niks op, ge wordt gekloot. Lijkt wel of die regel voor de Vlaming, Belg in 't algemeen ook opgaat :wink:
Cindy

Re: Toffe gasten

Bericht door Cindy »

spijtig dat zulke dingen gebeuren.......... en dat alles ter goeder trouw, en zo maken ze van een goed hart een misnoegd.............
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ben daar ook al heel mijn leven pisnijdig van geworden: blijf van iemand anders zijn spullen AF ! ! ! In dit geval nog erger, want je probeert een mens dan al te helpen. Sommigen doen het op die manier natuurlijk zwaar naar de klotefabriek voor iedereen, hé :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Dit bewijst nog maar eens dat niemand te vertrouwen is den dag van vandaag :cry:
Heb het zelf nog niet meegemaakt gelukkig en hier komt er ook wel eens eentje over de vloer voor een probleem of raad en daad bij een onderhoud.
Het is jammer dat we het nog willen doen ,maar ja het bloed loopt waar het kruipen kan en we hebben nu eenmaal de passie voor motoren en steken graag een handje bij :roll:
Het is natuurlijk moeilijk om in deze situatie iemand met de vinger te wijzen als je niets hebt gezien maar ik begrijp volkomen uw frustratie in zo een situatie en als je zeker bent dat enkel die personen zijn binnen geweest :-?
De persoon in kwestie moet wel weten waar uw spullen liggen als ze in een of andere schuif moeten zijn ,misschien is het iemand die wel degelijk weet waar je alles opbergt dus al meermaals bij jou is binnen geweest.
Het blijft een spijtige zaak .
Als je geluk hebt en de dader leest uw oproep komt het misschien nog wel met de post terug ........naamloos.

Suc6 en hopelijk komt het toch nog terecht :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Danny

Bericht door Danny »

De persoon in kwestie moet wel weten waar uw spullen liggen als ze in een of andere schuif moeten zijn ,misschien is het iemand die wel degelijk weet waar je alles opbergt dus al meermaals bij jou is binnen geweest.
tja ik trek die schuiven gedurig open en toe om andere sleutels of dergelijke te nemen en die staan dus vaak open (gereedschapswagen) en aangezien ik al eens terug in huis loop om een kopje koffie te halen... zet je de kat bij de melk :wink:
Nu ja ik bestel 't wel nieuw, meer kan ik er toch niet aan doen, gelukkig ken ik nen boel gasten die ik wel 110% vertrouw dus van de week helpen we wel weer iemand anders !!! :mrgreen:
luc boxer

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Shulty

Bericht door Shulty »

Dit is wel erg....

Gelukkig zijn er wel mensen die te vertrouwen zijn........'t zou anders wel echt erg zijn...
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Danny schreef:tja ik trek die schuiven gedurig open en toe om andere sleutels of dergelijke te nemen en die staan dus vaak open (gereedschapswagen) en aangezien ik al eens terug in huis loop om een kopje koffie te halen... zet je de kat bij de melk :wink:
Ook al meegemaakt, klote!
Ik heb hier nog een Senseo-machientje staan dat ik niet meer gebruik, niks voor in je garage?
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Alx

Bericht door Alx »

Rotte appels heb je overal, maar dit is wel heel grof. :shock: Je vindt dan eens ne mens die nog zo goed is om te willen helpen!
R850R '95 / Honda CB sevenfifty '92 / R1150R Rockster '03
Danny

Bericht door Danny »

Ik heb hier nog een Senseo-machientje staan dat ik niet meer gebruik, niks voor in je garage?
Hey bedankt George ik heb da ook nog wel op overschot staan, trouwens 't zou naast de kwestie zijn van daar constant iemand in de gaten te moeten houden en zelfs nie meer naar toilet te kunnen gaan.

Ik sleutel al eens samen en dat is plezant, 't enige waar ik dan op reken is dat dingen terug op de werkbank of zuiver gemaakt weer op zijn plaats belanden en niet in een "topkeeske"...

Indertijd met die momentsleutel had ik een heel sterk vermoeden en die kerel heb ik daarna ook nooit meer gezien rarara

tja ik ben ondertussen een beetje afgekoeld en over de eerste razernij heen :grin: :grin:

vaststellen dat iets weg is is nie prettig.
Cindy

Bericht door Cindy »

dan zou ik ipv een senseo deze zetten Danny
Afbeelding
een vrijblijvende geste zou je zeker niet misstaan.....wel telkens leegmaken want anders zijn ze der ook mss mee weg ;)
jakke

Bericht door jakke »

Shulty schreef:Dit is wel erg....
Gelukkig zijn er wel mensen die te vertrouwen zijn........'t zou anders wel echt erg zijn...
Ik probeer, met de nadruk op proberen, niet te wantrouwig te zijn!
Maar ik heb hier in de winkel ook al een paar keer tegengekomen, dat ze met twee binnenkomen en één daarvan houd mij aan de klap terwijl de andere iets probeert te stelen. Maar je moet altijd beleeft blijven en niet te wantrouwig zijn! Ik kan U vertellen dat het niet altijd gemakkelijk is!
Dieven zijn om te rotten. Twee weken geleden onze jongste zijn fiets gestolen aan de fietsenstalling op zijn werk. Hij had hem eens niet vast of op slot gezet.
Dus dat wil zeggen dat alles wat niet vast staat, van iedereen is of wa? Als ik daar thuis over begin, zegt mijn vrouw dat ik verbitterd ben. Het kan er dikwijls nog door, maar diene naiëve sukkel van wat jaren geleden ben ik al lang niet meer hoor! Erg dat ze mensen gelijk Danny, en vele anderen die het goed voorhebben, zo in hun vertrouwen raken!!! :twisted:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Dan doe je al eens je best om iemand te helpen.... Zoals je zegt, ne moto van 20.000 euro en dan nog iemands gereedschap pikken die dan nog zijn best doet om je te helpen....zijn in mijn ogen niet waard dat ze geholpen worden. Crapuul heb je overal hé...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
monty

Bericht door monty »

Ben persoonlijk heel blij dat ik Danny heb leren kennen, heeft mij altijd al met raad en daad bijgestaan.
Spijtig dat ze Danny zijn vertrouwen hebben beschaamd.
r1200gs
Ron66

Bericht door Ron66 »

monty schreef:Ben persoonlijk heel blij dat ik Danny heb leren kennen, heeft mij altijd al met raad en daad bijgestaan.
Spijtig dat ze Danny zijn vertrouwen hebben beschaamd.
Idem hier.

Ron
Gaby

Bericht door Gaby »

Als we nu eens een lijstje hadden van wat er verdwenen is,
wie weet wat er soms ergens stof ligt te verzamelen (hint) :wink:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Danny

Bericht door Danny »

Er is al een mail onderweg om één en ander terug te bestellen... :wink:
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ja, dat is spijtig en degelijke tools zijn duur.
Uitlenen vind ik ook nogal gevaarlijk...als ik het niet opschrijf, ben ik het op de korste tijd vergeten.
Ben zo eens een spuitpistool Devilbuss kwijt geraakt, uitgeleend aan iemand, die had het dan nog eens verder uitgeleend...en weg.
Prijs een 25 jaar geleden, 10.000fr. word je ook niet gelukkig van.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

Hopelijk komt de dader tot inkeer en bezorgt ie het materiaal alsnog terug.
En hopelijk doet ie het dan nooit meer.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
jakke

Bericht door jakke »

Hobgoblin schreef:Hopelijk komt de dader tot inkeer en bezorgt ie het materiaal alsnog terug.
En hopelijk doet ie het dan nooit meer.
Yep,
Da's nu één van die dingen waar ik echt geen geloof aan hecht hoor!! :-?
Iemand die iets van een ander pikt, die doet dat om te houden of te verkopen en houd geen rekening met wat de gedupeerde voelt of meemaakt.
Als ze het te warm voelen worden om ontmaskerd te worden, zouden ze de gestolen waar nog liever weggooien dan terug te geven. :roll:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

tja, de kans is klein natuurlijk, maar ge weet maar nooit hé.
ik weet toch al een geval waar het zo ooit is gebeurd.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Toen ik gisteren op zoek ging naar mijn zandstraal-spulletjes....kwam ,ik ook tot het besef dat het van eigenaar veranderd is voor altijd!!
Andalousie 09/2018
Plaats reactie