Castrol MTX 75W-140 GL5
Moderator: GVN
Castrol MTX 75W-140 GL5
Ben op zoek naar Castrol MTX 75W-140 GL5.
Ooit via een tip van dit forum gebruikt gemaakt van Castrol MTX 75W-140 GL5 voor versnellingsbak en cardan en dat tot mijn algemene tevredenheid.
Probleempje; na talrijke telefoontjes en opzoekwerk via Google, nergens een adresje te vinden waar ik aan deze olie kan geraken.
Omgeving Lokeren,Oost-Vlaaanderen,Antwerpen,...
Zelfs na telefoontje naar invoerder Belgie CASTROL NV
UITBREIDINGSTRAAT 60-62
2600 BERCHEM (ANTWERPEN) ===> TIP neem contact op met onze invoeder/verdeler in LUMMEN ???!!!!
Euuu, LOKEREN-LUMMEN voor 1 litertjen Olie??
Dus bij deze, als er iemand nog ergens een zaak weet die deze olie verkoopt, laat het me maar weten;
Groeten;
Chris B
BMW R1150RT 2002
Ooit via een tip van dit forum gebruikt gemaakt van Castrol MTX 75W-140 GL5 voor versnellingsbak en cardan en dat tot mijn algemene tevredenheid.
Probleempje; na talrijke telefoontjes en opzoekwerk via Google, nergens een adresje te vinden waar ik aan deze olie kan geraken.
Omgeving Lokeren,Oost-Vlaaanderen,Antwerpen,...
Zelfs na telefoontje naar invoerder Belgie CASTROL NV
UITBREIDINGSTRAAT 60-62
2600 BERCHEM (ANTWERPEN) ===> TIP neem contact op met onze invoeder/verdeler in LUMMEN ???!!!!
Euuu, LOKEREN-LUMMEN voor 1 litertjen Olie??
Dus bij deze, als er iemand nog ergens een zaak weet die deze olie verkoopt, laat het me maar weten;
Groeten;
Chris B
BMW R1150RT 2002
-
Jo De Paepe
Re: Castrol MTX 75W-140 GL5
Yep,
bel eens naar BMW D'Haese in St Martens Latem , ik denk dat hij ze op vooraad heeft.
bel eens naar BMW D'Haese in St Martens Latem , ik denk dat hij ze op vooraad heeft.
der zijn nog tal van fabrikanten die een 75 W140 GL5 op de markt hebben. 't merk speelt hier zo geen rol wel de specs dus redline, luiqi-moly, valvoline, prolube, mobile, ravenol etc... keuze genoeg
trouwens Ebay staat er meestal vol mee
http://shop.benl.ebay.be/?_from=R40&_tr ... Categories
trouwens Ebay staat er meestal vol mee
http://shop.benl.ebay.be/?_from=R40&_tr ... Categories
-
RopaS
Deze olie is te verkrijgen bij Autoservice,Neringstraat,9, 9700 Oudenaarde. http://www.auto-service.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Grtz,
Marc L.
Grtz,
Marc L.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
heb ze bij CENTRAL AUTO gehaald
ik dacht dat zelfs AUTO 5 ze had staan
en hier op het forum verkocht er volgens mij ook iemand deze
ik dacht dat zelfs AUTO 5 ze had staan
en hier op het forum verkocht er volgens mij ook iemand deze
groeten
imac
discodriver"at"telenet.be
imac
discodriver"at"telenet.be
Aan allen;
Bedankt voor de info. Olie gevonden bij BMW D'Haese in St Martens Latem .
MVG; Chris.
Bedankt voor de info. Olie gevonden bij BMW D'Haese in St Martens Latem .
MVG; Chris.
-
MidlifeCruise
Vandaag gebeld met Auto 5 in Herent of ze deze olie in voorraad hadden?
En ja hoor 2 busjes, was het niet dat ik daar toekwam en SAF-XJ 75W/140 API GL-5 Differential voorgeschoteld kreeg waar ze mij toevertrouwde dat Castrol wel meer van code verandert... maar deze was ook zeker voor de boite bruikbaar.
Thuisgekomen dan maar opgezocht, blijkt dat de technische info bij MTX op de Castrol website niet meer voorhande is.
Heeft de brave verkoper gelijk?
En ja hoor 2 busjes, was het niet dat ik daar toekwam en SAF-XJ 75W/140 API GL-5 Differential voorgeschoteld kreeg waar ze mij toevertrouwde dat Castrol wel meer van code verandert... maar deze was ook zeker voor de boite bruikbaar.
Thuisgekomen dan maar opgezocht, blijkt dat de technische info bij MTX op de Castrol website niet meer voorhande is.
Heeft de brave verkoper gelijk?
Just call me Luc
-
mecapuet
Mag ik even vragen waarom 75w140 beter is dan de voorgeschreven 75w90.
Welk verschil merk je?
Gr, meca.
Welk verschil merk je?
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
-
MidlifeCruise
ik heb een aantal zeer tevreden reacties gezien op deze en andere sites en Castrol raadt ze ook aan.
Je moet ze wel vinden. Ik heb Castrol een e-mail gestuurd voor meer info ivm bovenstaande vraag.
Sommigen zeggen dat de boite als boter schakelt, andere zeggen dat het klakken van vooal 3 naar 2 enorm verbetert, sommigen zeggen dat het klakken terugkeert...
Ik wil het zeker proberen. Kost tenslotte maar 10EUR voor een liter.
http://olyslager-lubricants.nl/castroln ... tS4XPY4KA=" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet ze wel vinden. Ik heb Castrol een e-mail gestuurd voor meer info ivm bovenstaande vraag.
Sommigen zeggen dat de boite als boter schakelt, andere zeggen dat het klakken van vooal 3 naar 2 enorm verbetert, sommigen zeggen dat het klakken terugkeert...
Ik wil het zeker proberen. Kost tenslotte maar 10EUR voor een liter.
http://olyslager-lubricants.nl/castroln ... tS4XPY4KA=" onclick="window.open(this.href);return false;
Just call me Luc
-
MidlifeCruise
Catsrol heeft me langs 2 kanten bevestigd dat de MTX en SAF XJ tevens een 75W-140 transmissieolie is met specificatie API GL5.
Echter bezit dit produkt buiten de normale additieven extra Limited Slip toevoegingen welke noodzakelijk zijn bij sper-differentiëlen. Qua bescherming en viscositeit komen de produkten overeen.
Ik verwacht geen merkbare verschillen tussen de 2 produkten.
Aldus Castrol BP Europe SE - BP Nederland
Van verdeler in Lummen kreeg ik dezelfde info en nog dat de MTX en SAF XJ niet langer op de markt zullen zijn onder die naam, maar wel onder CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140 (previously known as SAF XJ) Fully synthetic axle oil. BMW approved for limited slip differentials GL-5 75W-140. Also suitable for non-limited slip differentials.
Echter bezit dit produkt buiten de normale additieven extra Limited Slip toevoegingen welke noodzakelijk zijn bij sper-differentiëlen. Qua bescherming en viscositeit komen de produkten overeen.
Ik verwacht geen merkbare verschillen tussen de 2 produkten.
Aldus Castrol BP Europe SE - BP Nederland
Van verdeler in Lummen kreeg ik dezelfde info en nog dat de MTX en SAF XJ niet langer op de markt zullen zijn onder die naam, maar wel onder CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140 (previously known as SAF XJ) Fully synthetic axle oil. BMW approved for limited slip differentials GL-5 75W-140. Also suitable for non-limited slip differentials.
Just call me Luc
Eigenlijk zijn die superolieën gemaakt om er lang op te blijven en dat doen we net bij een differentieël niet.
Beter alle 10.000 effe vervangen 't is een goeie slijtageindicator van je differentieel en lagers en 't kost 10 minuten van je tijd.
Verder houd ik me gewoon aan wat de fabrikant voorschrijft, deze of andere olie in een Differentieël daar merk je niks van en 't zal ook geen slijtage voorkomen, zo'n ding kan een eeuwigheid mee...
De meeste haakse overbrengingen van BMW sneuvelen bij wheelietrekkers, als gevolgschade van abnormale speling op 't grootlager en eventueel van slecht afgestelde overbrengingen, wat ook niet simpel is om 't goed te doen maar ik dacht wel dat BMW duur genoeg was om 't ineens tegoei te doen
De boiteolieën zijn ook veel persoonlijk aanvoelen, zo van ""ik heb het gevoel van"" dat het beter lijkt.
dat ie vlotter zal schakelen met koude bak is logisch maar ik ben altijd een voorzichtige schakelaar zowel met koude als warme bak
Beter alle 10.000 effe vervangen 't is een goeie slijtageindicator van je differentieel en lagers en 't kost 10 minuten van je tijd.
Verder houd ik me gewoon aan wat de fabrikant voorschrijft, deze of andere olie in een Differentieël daar merk je niks van en 't zal ook geen slijtage voorkomen, zo'n ding kan een eeuwigheid mee...
De meeste haakse overbrengingen van BMW sneuvelen bij wheelietrekkers, als gevolgschade van abnormale speling op 't grootlager en eventueel van slecht afgestelde overbrengingen, wat ook niet simpel is om 't goed te doen maar ik dacht wel dat BMW duur genoeg was om 't ineens tegoei te doen
De boiteolieën zijn ook veel persoonlijk aanvoelen, zo van ""ik heb het gevoel van"" dat het beter lijkt.
dat ie vlotter zal schakelen met koude bak is logisch maar ik ben altijd een voorzichtige schakelaar zowel met koude als warme bak
-
Dirk Pauwels
Ik gebruik meestal Valvoline 75W90. Als ik de visco van die mtx 75w140 bekijk zou die eigenlijk alleen verschil maken bij heel hoge temperaturen, bij koude motor blijft het hetzelfde. Denk dat je al gek moet doen met een BMW om die hoge temperaturen te halen. Mss maakt het iets uit als je lange onderhouds intervals doet, maar eerlijk gezegd voor de kost van 7 euro elke 20.000 met 75W90 ga ik geen langere intervals hanteren, boite en pont olie vervangen duurt 5 minuten....
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een BMW gehad die beter schakelde omdat er een of andere super olie op zat, het zal wel een beetje tussen de oren zitten vermoedelijk,
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een BMW gehad die beter schakelde omdat er een of andere super olie op zat, het zal wel een beetje tussen de oren zitten vermoedelijk,
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project