Onthaalavonden zonder stank

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Onthaalavonden zonder stank

Bericht door J »

Vanaf 1 juli is het voorbij met stinken in de café's.
Voor of tegen, het zal pakken gezonder zijn.

We waren ook bijna het laatste land in EU waar het nog kan.
Ikke blij.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/b ... rookverbod


J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Troyke
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 dec 2010, 17:09
Locatie: Gent

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door Troyke »

Hoe zou de rookkamer er dan kunnen uitzien?
Afbeelding

Met aan de ingang volgend bord
Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door WimLT »

J schreef:Vanaf 1 juli is het voorbij met stinken in de café's.
Alleen als men de controle wat ernstiger gaat nemen, anders blijft het net zo'n farce als nu :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
mecapuet
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 mar 2007, 20:20
Woonplaats: Orp
Locatie: Waals-Brabant.

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door mecapuet »

Ik ook blij... :wink:

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
bougimain
Berichten: 1625
Lid geworden op: 23 jul 2006, 16:10
Locatie: ik voel mij overal thuis
Contacteer:

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door bougimain »

Ik ben akkoord met J maar spijtig genoeg gaan er dan zeker en vast weer een gans pak cafe's dicht gaan en zijn er weer een paar werklozen erbij :-( .
en ocharme die oukes die de zondag hun pintje komen nemen en een sigaretje roken :-x
Dus goe voor den eene en slecht voor den andere :-?

bougimain :-P
Afbeelding
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door Danny »

Tja ik rook nie dus "hoera" maar ik ga ook nie op café dus daar heb ik al geen last van...
't Stoorde mij het meeste als ik eens uit eten ging/ga en een tafeltje verder stak/steekt er iemand een flinke "stinksigaar" op.

Mateloos irritant en maar wat vaak heb ik gezegd het stoort U toch niet dat ik eet terwijl U uw sigaartje rookt... :roll:

Goeie zaak dus!! :wink:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door WimLT »

bougimain schreef:spijtig genoeg gaan er dan zeker en vast weer een gans pak cafe's dicht gaan en zijn er weer een paar werklozen erbij :-( .
Flauwekul waar de voorstanders zich blijven achter verschuilen. 't Is genoeg bewezen zoals bijv in Ierland wat een nog veel uitgesprokener café- en rokersland is, dat dat helemaal niet waar is. Er is zelfs een nieuwe vorm van sociaal contact uit ontstaan :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door jakke »

WimLT schreef:
bougimain schreef:spijtig genoeg gaan er dan zeker en vast weer een gans pak cafe's dicht gaan en zijn er weer een paar werklozen erbij :-( .
Flauwekul waar de voorstanders zich blijven achter verschuilen. 't Is genoeg bewezen zoals bijv in Ierland wat een nog veel uitgesprokener café- en rokersland is, dat dat helemaal niet waar is. Er is zelfs een nieuwe vorm van sociaal contact uit ontstaan :wink:
Klopt als een bus!! :wink:
Dat beweerde men van de restaurants ook, uiteindelijk heeft het zo'n vaart niet gelopen! :wink:
Trouwens, na een verblijf in een rokerige kroeg, stink je uren in de wind naar de rook! Da's nu, als niet roker, niet echt aangenaam te noemen hé! :roll:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
aantzeetje
Berichten: 1163
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door aantzeetje »

Ben inderdaad akkoord dat roken terwijl de tafel(s) naast je nog rustig aan het verorberen zijn gewoonweg niet kan.

Maar voor diegene die totaal anti-rokers zijn hoop ik dat ze niet te veel buiten lopen en als ze dat al doen dan ook nog eens een masker gebruiken en dit zeker 3x daags verversen. De lucht is meer vervuild en meer kankerverwekkend dat gelijk welke sigaret of sigaar dan ook. Bij deze bent u gewaarschuwd.

Gelukkig schakelt mijn rokende stamcafé dan onmiddeliijk over op privé club waar je graties lid wordt. Nu plakt er zelfs een sticker op de inkomdeur 'Opgepast hier wordt er gerookt" (Net zoals in Spanje trouwens) en is er zelfs een rookvrije zone voor de niet rokers. Hopelijk schaffen ze dan ook gelijk de accijnzen en belasting af op alle rookwaren. Of gaan ze hier weer eens de hypocriet uithangen?
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door WimLT »

aantzeetje schreef:Hopelijk schaffen ze dan ook gelijk de accijnzen en belasting af op alle rookwaren. Of gaan ze hier weer eens de hypocriet uithangen?
Een vrij hypocriete stelling van iemand die onderstaande een tof initiatief vind:
aantzeetje schreef:Gelukkig schakelt mijn rokende stamcafé dan onmiddeliijk over op privé club waar je graties lid wordt.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door Danny »

Hopelijk schaffen ze dan ook gelijk de accijnzen en belasting af op alle rookwaren
hela hela we leven in België he hier schaffen ze enkel voordelen voor Belgen af geen accijnzen he die gaan alleen de hoogte in :wink:
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door jakke »

aantzeetje schreef: Maar voor diegene die totaal anti-rokers zijn hoop ik dat ze niet te veel buiten lopen en als ze dat al doen dan ook nog eens een masker gebruiken en dit zeker 3x daags verversen. De lucht is meer vervuild en meer kankerverwekkend dat gelijk welke sigaret of sigaar dan ook. Bij deze bent u gewaarschuwd.
Juist ja, en laat ons met zijn allen constant een helm opzetten, tegen dat de lucht invalt!
"DE" uitvlucht van de meeste rokers die niet willen toegeven dat roken een rechtstreekse aanslag is op hun eigen gezondheid!
Ik zal zeker niet beweren dat de luchtkwaliteit tegenwoordig optimaal is, maar om dat nu te gaan vergelijken met roken!! :roll:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door sabke69 »

ik vind het broodroof voor de mensen die nu een café hebben en leven van die "ongenietbare rokers". Jullie vergeten wel even dat je hier in België nu wel een hoop mensen hebt die gewoon niet meer kunnen overleven met hun zaak. Daar al eens aan gedacht? En ja roken is ongezond en gevaarlijk dat weet iedereen die rookt, maar daar kiezen ze zelf voor. Dus ik vind het vrij hypocriet dat de mening van andere ons in de maag gespitst wordt. Ik denk dat we nog steeds in een vrije gemeenschap leven, dus ieder zijn mening, en een beetje minder fanatiek mag wel. Ik denk dat jullie al genoeg voordelen hebben als niet roker, denk daar maar eens over na.
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door Shulty »

jakke schreef:
aantzeetje schreef: Maar voor diegene die totaal anti-rokers zijn hoop ik dat ze niet te veel buiten lopen en als ze dat al doen dan ook nog eens een masker gebruiken en dit zeker 3x daags verversen. De lucht is meer vervuild en meer kankerverwekkend dat gelijk welke sigaret of sigaar dan ook. Bij deze bent u gewaarschuwd.
Juist ja, en laat ons met zijn allen constant een helm opzetten, tegen dat de lucht invalt!
"DE" uitvlucht van de meeste rokers die niet willen toegeven dat roken een rechtstreekse aanslag is op hun eigen gezondheid!
Ik zal zeker niet beweren dat de luchtkwaliteit tegenwoordig optimaal is, maar om dat nu te gaan vergelijken met roken!! :roll:
:bsstupid:

Inderdaad een naïeve stelling, ik heb zelf 20 jaar gerookt, en ben nu 3 jaar gestopt...ik heb me nog nooit zo goed gevoeld.
Het is nu éénmaal een vergif, hoe dat je het ook draait, het is naïef dit te ontkennen.

Ik ga elke week naar de voetbal kijken, en drink dan graag eens een pintje....gelukkig kan je er buiten aan den toog hangen, want als je 10 min in de kroeg staat kan je al je kledij in de was gooien...ni te doen!

Ben pas terug van skiverlof in Oostenrijk, daar mocht je in de aprés skibars niet roken, dat was letterlijk en figuurlijk een verademing. Zelf de rokers van onze groep vonden dat.

Mocht ik nu toch nog roken, zou ik er geen enkel probleem mee hebben buiten te gaan staan, of in een aparte ruimte...waarom zouden andere mensen hinder moeten hebben van mijn verslaving/genot.

Er gaan volgens mij zelfs terug meer mensen op café gaan, die ervoor wegbleven omwille van de rook...

Grts
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door Shulty »

sabke69 schreef:En ja roken is ongezond en gevaarlijk dat weet iedereen die rookt, maar daar kiezen ze zelf voor.
En wij mogen er mee instaan, of wat???
Dus ik vind het vrij hypocriet dat de mening van andere ons in de maag gespitst wordt.
En de rook die in onze longen "gespitst" wordt???
Ik denk dat jullie al genoeg voordelen hebben als niet roker, denk daar maar eens over na.
Ik ben volop aan 't denken.......welke voordelen :?: , buiten dat we niet versneld allerlei ziektes kunnen krijgen???
R1150GSA '04
R1200GSA '10
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door jakke »

sabke69 schreef:
ik vind het broodroof voor de mensen die nu een café hebben en leven van die "ongenietbare rokers".

Nu niet doen alsof enkel rokers naar een café gaan hé! Ga jij niet meer op restaurant omdat je er binnen niet mag roken? Als er zijn die niet meer in zulke gelegenheden komen, zal de prijs een groter argument zijn dan het niet mogen roken!
Jullie vergeten wel even dat je hier in België nu wel een hoop mensen hebt die gewoon niet meer kunnen overleven met hun zaak. Daar al eens aan gedacht?


Ja!! Elke dag, omdat ik zelf een zaak heb! Nu wel geen Horeca, maar als ik zie met wat de BTW, de belastingen en de sociale kas gaat lopen. Buiten nog een hoop andere factoren, ben ik ervan overtuigd dat het niet aan het rookverbod zal liggen.
En ja roken is ongezond en gevaarlijk dat weet iedereen die rookt, maar daar kiezen ze zelf voor. Dus ik vind het vrij hypocriet dat de mening van andere ons in de maag gespitst wordt.

Volgens mij is dat het resultaat van vele onderzoeken die verricht zijn, ivm roken en gezondheid, en maatregelen die opgelegt worden door het ministerie van volksgezondheid, en niet zomaar de mening van anderen.
Ik denk dat we nog steeds in een vrije gemeenschap leven, dus ieder zijn mening, en een beetje minder fanatiek mag wel.

Ik heb niets liever en totaal niks tegen een ander zijn mening! als ik uw tekst zo lees, ben je ook wel fanatiek bezig hoor.

Ik denk dat jullie al genoeg voordelen hebben als niet roker, denk daar maar eens over na.
Som ons de voordelen dan eens op en overtuig uzelf om ook te stoppen en van al die voordelen te genieten! Blijkbaar reken jij jezelf bij een benadeelde minderheidsgroep. Zowiezo al een grote reden om het roken op te geven.
Ik heb er over nagedacht en ben er 22 jaar geleden mee gestopt, na 10 jaar dampen! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door sabke69 »

ik heb in eigen familie een restauranthouder en een caféhouder, spreek daar maar eens mee, en praat dan.
Jullie beweren dat jullie de slachtoffers zijn? wel wel dat is nieuw, bij mij weten kan je op restaurant niet meer roken al een tijdje he, dus daar is iedereen gelukkig mee. heb ik ook geen moeite mee, want al ben ik roker, eten en roken gaat niet samen.
Maar café vind ik een brug te ver, trouwens hier gaat het over roken, en alcohol wordt dood gezwegen? enig idee hoe hoog het dodenaantal daarin is? Laat ons dan de café gewoon afschaffen he, iedereen gezond. Restaurant nog zoiets, meer dan de helft van de belgen heeft overgewicht, komt ook niet door gezond te eten he?
Alles wat een mens is en doet daar is hijzelf verantwoordelijk voor, en niet je medemens is de makkelijkste dooddoener, ja maar ik rook mee met hem, is misschien voor een deel zo, maar denk je nu echt dat dit verbod jou gezondheid gaat beinvloeden? zijn jullie echt zo naîef?? En wat betreft volksgezondheid he, vraag de statistieken van longkanker maar eens op, ga je een wreed raar gezicht trekken, er zijn spijtig genoeg duizenden mensen en kinderen die sterven van kanker zonder dat ze ook maar ooit 1 sigaret hebben op gestoken, dus diegene die rookte die verdient het dan of wat? diegene die drinkt ook ,die teveel eet ook?
ik blijf bij mijn standpunt, iedereen doet en laat wat hij wil, maar de anti rokers schreeuwen veel harder dan de rest.
Je ziet het hier toch al op het forum, wie heeft als titel geen stinkende onthaalavonden meer op gestart? Een niet roker, dus reageer dan niet zo verontwaardigd als de rokers ook reageren. Waarom zouden wij onze mening niet mogen zeggen en jullie wel? denk dat onze rechten nog steeds evenwaardig zijn he, al ben ik een roker!!
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door Bob »

jakke schreef:Blijkbaar reken jij jezelf bij een benadeelde minderheidsgroep. Zowiezo al een grote reden om het roken op te geven.
Ik heb er over nagedacht en ben er 22 jaar geleden mee gestopt, na 10 jaar dampen! :wink:
Ik heb er ook over nagedacht, wel onlangs pas en na bijna 30 jaar dampen. Maar mijn grootste "motivatie" was het feit dat ik inderdaad stilaan in een minderheidspositie gedrongen werd. En da's jammer, want het principe "we kunnen hen niet écht overtuigen, dus diaboliseren we hen maar" levert hoedanook een wrang gevoel op.

Vraag maar eens aan de off-roaders onder ons hoe zij zich voelen bij het feit dat hun hobby op steeds meer plaatsen verboden wordt. In die materie wordt door de overheid - met stuk voor stuk valabele argumenten - dezelfde werkwijze gehanteerd.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door Shulty »

Dit zijn discussies waar je nooit uitkomt, het enige dat ik weet dat is dat ik naar de rook stink na cafébezoek en dat de sterftecijfers door passief roken ook niet mals zijn...of ga je dit ook weer afstrijden?

Wat ik ook weet is dat ik deze zomer een pintje kan drinken zonder rook......zuig daar maar een puntje aan.....niet aan je sigaret in ieder geval :mrgreen:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door WimLT »

sabke69 schreef:Alles wat een mens is en doet daar is hijzelf verantwoordelijk voor
En dààr wringt nu net het schoentje als het over MEEroken gaat. Die pinten giet je er zélf in - die hamburgers prop je er zélf in, maar de rook van een ander krijg je ongevraagd en vooral ook ongewild toch binnen !

Ik heb er geen probleem mee als er iemand naast mij een sigaretje rookt - da wette gij ook - maar als dat er veel zijn in een kleine ruimte !?! Zaterdagavond nog voorgehad in "Den Bengel". 's Morgens hevige koppijn en keelpijn van de rook en als je vergeten bent je kleren onder de pergola te hangen, stinkt heel de slaapkamer. Niet leuk :no:

Trouwens dwingen de NIET-rokers de rokers helemaal niet om te stoppen, maar om ons gewoon niet te laten meeroken :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door pvde »

Yep,
Voor de onthaalavond in "Ter Heide" zal er dus niets veranderen, daar dit een eetcafe is, was binnen roken al verboden en hebben ze buiten een rokersruimte voorzien voor de rokers :grin:
Ik ben ook een niet roker en het stoorde mij mateloos als ik ergens zat te eten waar naast mij iemand zat te roken, maar om het roken volledig te bannen in cafes is een brug te ver.
Een cafeuitbater die geen personeel heeft mag van mij zelf beslissen of er in zijn cafe mag gerookt worden of niet, zolang als het maar goed aangegeven staat aan de ingang.
Ik zal wel naar een cafe gaan waar er dan personeel werkt en er een rookverbod geld.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door sabke69 »

WimLT schreef:
sabke69 schreef:Alles wat een mens is en doet daar is hijzelf verantwoordelijk voor
En dààr wringt nu net het schoentje als het over MEEroken gaat. Die pinten giet je er zélf in - die hamburgers prop je er zélf in, maar de rook van een ander krijg je ongevraagd en vooral ook ongewild toch binnen !

Ik heb er geen probleem mee als er iemand naast mij een sigaretje rookt - da wette gij ook - maar als dat er veel zijn in een kleine ruimte !?! Zaterdagavond nog voorgehad in "Den Bengel".
's Morgens hevige koppijn
en keelpijn van de rook en als je vergeten bent je kleren onder de pergola te hangen, stinkt heel de slaapkamer. Niet leuk :no:

Trouwens dwingen de NIET-rokers de rokers helemaal niet om te stoppen, maar om ons gewoon niet te laten meeroken :roll:
:lol: :lol: Die koppijn zeker dat het van de rook kwam??? :lol: :lol:
en ik zeg ook niet dat het niet waar is, ergens heb je een punt, maar je had evengoed een andere zaak kunnen kiezen waar niet gerookt mag worden, dat bedoel ik nu juist seh, laat de keuze aan de eigenaars, ofwel niet roker of je kiest voor rokers.En maak dat ook duidelijk op je deur, zodat de consument zelf kan kiezen.
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door WimLT »

sabke69 schreef:je had evengoed een andere zaak kunnen kiezen waar niet gerookt mag worden
Heu ... in stad Antwerpen een gewoon café vinden waar niet gerookt mag worden ?! Gade lang mogen zoeken zolang daar geen eten geserveerd wordt :-? Trouwens word je dan ook verplicht om je vriendekring aan te passen, want de ene helft kan moeilijk in het rokerscafé gaan zitten terwijl de andere helft twee straten verder in een niet-rokerscafé zit :roll:
Laatst gewijzigd door WimLT op 16 mar 2011, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door GSMax »

sabke69 schreef:ik heb in eigen familie een restauranthouder en een caféhouder, spreek daar maar eens mee, en praat dan.
Jullie beweren dat jullie de slachtoffers zijn? wel wel dat is nieuw, bij mij weten kan je op restaurant niet meer roken al een tijdje he, dus daar is iedereen gelukkig mee. heb ik ook geen moeite mee, want al ben ik roker, eten en roken gaat niet samen.
Maar café vind ik een brug te ver, trouwens hier gaat het over roken, en alcohol wordt dood gezwegen? enig idee hoe hoog het dodenaantal daarin is? Laat ons dan de café gewoon afschaffen he, iedereen gezond. Restaurant nog zoiets, meer dan de helft van de belgen heeft overgewicht, komt ook niet door gezond te eten he?
Alles wat een mens is en doet daar is hijzelf verantwoordelijk voor, en niet je medemens is de makkelijkste dooddoener, ja maar ik rook mee met hem, is misschien voor een deel zo, maar denk je nu echt dat dit verbod jou gezondheid gaat beinvloeden? zijn jullie echt zo naîef?? En wat betreft volksgezondheid he, vraag de statistieken van longkanker maar eens op, ga je een wreed raar gezicht trekken, er zijn spijtig genoeg duizenden mensen en kinderen die sterven van kanker zonder dat ze ook maar ooit 1 sigaret hebben op gestoken, dus diegene die rookte die verdient het dan of wat? diegene die drinkt ook ,die teveel eet ook?
ik blijf bij mijn standpunt, iedereen doet en laat wat hij wil, maar de anti rokers schreeuwen veel harder dan de rest.
Je ziet het hier toch al op het forum, wie heeft als titel geen stinkende onthaalavonden meer op gestart? Een niet roker, dus reageer dan niet zo verontwaardigd als de rokers ook reageren. Waarom zouden wij onze mening niet mogen zeggen en jullie wel? denk dat onze rechten nog steeds evenwaardig zijn he, al ben ik een roker!!
Zever in pakskes :twisted: Mijn vader is 3 jaar geleden gestorven aan longkanker, gerookt van zijn 14 tot zijn 52, maar de schade was aangericht en op zijn 74 de rekening betaald :-( België had indertijd Ierland moeten volgen ipv het weer op zijn belgisch te doen, en uitzonderingen toe te staan :roll: Ben al jaren fervent tegenstander van roken in openbare gelegenheden, in die mate zelfs dat ik een roker aansprak om zijn sigaar of sigaret weg te doen, terwijl ik aan het eten ben. Meermaals ambras moeten maken wegens onbegrip :twisted: Rokers hebben dit aan zichzelf te danken, door jaren geen rekening te willen houden met niet-rokers, die last hadden van hun kankerstokskes :twisted: Schoon zaak :twisted:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Onthaalavonden zonder stank

Bericht door jakke »

sabke69 schreef:ik heb in eigen familie een restauranthouder en een caféhouder, spreek daar maar eens mee, en praat dan.
Jullie beweren dat jullie de slachtoffers zijn? wel wel dat is nieuw, bij mij weten kan je op restaurant niet meer roken al een tijdje he, dus daar is iedereen gelukkig mee. heb ik ook geen moeite mee, want al ben ik roker, eten en roken gaat niet samen.
Maar café vind ik een brug te ver, trouwens hier gaat het over roken, en alcohol wordt dood gezwegen? enig idee hoe hoog het dodenaantal daarin is? Laat ons dan de café gewoon afschaffen he, iedereen gezond. Restaurant nog zoiets, meer dan de helft van de belgen heeft overgewicht, komt ook niet door gezond te eten he?
Alles wat een mens is en doet daar is hijzelf verantwoordelijk voor, en niet je medemens is de makkelijkste dooddoener, ja maar ik rook mee met hem, is misschien voor een deel zo, maar denk je nu echt dat dit verbod jou gezondheid gaat beinvloeden? zijn jullie echt zo naîef?? En wat betreft volksgezondheid he, vraag de statistieken van longkanker maar eens op, ga je een wreed raar gezicht trekken, er zijn spijtig genoeg duizenden mensen en kinderen die sterven van kanker zonder dat ze ook maar ooit 1 sigaret hebben op gestoken, dus diegene die rookte die verdient het dan of wat? diegene die drinkt ook ,die teveel eet ook?
ik blijf bij mijn standpunt, iedereen doet en laat wat hij wil, maar de anti rokers schreeuwen veel harder dan de rest.
Je ziet het hier toch al op het forum, wie heeft als titel geen stinkende onthaalavonden meer op gestart? Een niet roker, dus reageer dan niet zo verontwaardigd als de rokers ook reageren. Waarom zouden wij onze mening niet mogen zeggen en jullie wel? denk dat onze rechten nog steeds evenwaardig zijn he, al ben ik een roker!!
Je rukt hier wel een aantal dingen serieus uit de kontext hoor! Het gaat hier over een verbod op roken in een openbaar toegangkelijke plaats!
Vetzucht (obesitas) en alcoholisme is een ander gegeven! Niemand zegt dat de roker moet stoppen, (anders zouden ze de sigarettenverkoop aan banden leggen) maar er mag niet meer gerookt worden in café's. :wink:
Toch wel opvallend dat je in de zomer op een terrasje mensen in gezelschap ziet roken (bvb als enige roker van de 4) en de sigaret en de rook proberen zover mogelijk van de anderen weg te houden. Of diegene aan het tafeltje daarnaast of erachter nu last van hebben of niet! :lol:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie