oplossing voor F 800 R??

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
sabke69

oplossing voor F 800 R??

Bericht door sabke69 »

Afbeelding

Hallo, ik heb een probleem dus en weet niet meteen een oplossing.
Ik heb op 2 dagen 2 verschillende motobroeken verbrandt :shock: , het probleem zit echter aan de uitlaat, daar waar het pijltje staat.
Als ik mijne moto op zijne middenbok zet, dan kom ik tegen die beschermbeugel aan en die heeft blijkbaar ook gloeiend heet. Nu kan je zeggen wacht om hem op zijn middenbok te trekken, maar ik heb die er speciaal op laten bijzetten omdat hij veel stabieler staat hier bij ons, dus zou een verloren investering dan zijn.
Nu dacht ik eerst dat er een beschermstuk voor bestond, maar ik kan niets vinden.
De broeken zijn binnen nu om daar stukjes leer op te zetten, waar het gevaar is, maar zou makkelijker zijn indien ik een beschermbeugel of weet ik veel wat voor zou vinden.
Is er iemand die een oplossing heeft :?:
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
Danny

Re: oplossing voor F 800 R??

Bericht door Danny »

Aangezien TT en/of Wunderlich er niks voor in 't gamma hebben zullen er niet veel dit probleem hebben.
Dus ofwel leer je anders opbokken :mrgreen: of je knutselt een plaatje in mekaar.
Met wat fantasie moet er vast wat te maken vallen, kijk eens bij TT naar uitlaatbeschermers GS en andere en laat je inspireren... :wink:
jakke

Bericht door jakke »

Als ik het goed voor heb sta je, met je rechterzijde, schouders haaks in vergelijking met de moto?
Indien mogelijk moet je eens proberen om schouders evenwijdig met de moto te staan en de tip van de voet op de middenbok!
Optrekken doe ik aan het kader!
Misschien gemakkelijker gezegt dan gedaan, maar het proberen waard en geen verbrande broek! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

Heb da ding eens in detail bekeken, een plaatje gaat het wel doen, dit is slechts een volmetalen stuk draad, die word erg warm is te dun om gekoeld te worden tijdens 't rijden, plaatwerkje erop, een beetje experimenteren met een stukje RVS :mrgreen:
sabke69

Bericht door sabke69 »

http://www.touratech.com/shops/011/prod ... s_id=10863" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou dit een oplossing kunnen zijn mits een paar aanpassingen ?
Kan je dat materiaal plooien?
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
Danny

Bericht door Danny »

Zoiets he, je kan makkelijk zelf een modelleke maken in karton en dan laten laseren in RVS of knippen.
Geen vakschool in je buurt die kunnen je ook wel helpen. :wink:
sabke69

Bericht door sabke69 »

oké, bedankt
Zal ik eens op zoek moeten gaan, weet niet zo meteen iets of iemand.
wie iemand kent of adres die me kan helpen, steeds welkom. 8-)
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
GertH

Bericht door GertH »

sabke69 schreef:De broeken zijn binnen nu om daar stukjes leer op te zetten
Waar laat je je broeken herstellen?

ivm met dat opbokken: kun je idd niet eens een iets andere techniek proberen? Kun je eens vertellen hoe je het nu doet?

G
sabke69

Bericht door sabke69 »

ik heb mijn broeken binnen gedaan bij een mevrouw in St Lambrechts Herk, heb ze nog niet terug dus weet niet hoe goed ze gaan zijn, maar aan wat ik daar zag staan, en liggen, is het wel eentje die mooi afwerkt.
Frank de verkoper van de Hein Gericke Shop in Hasselt heeft me dat adres gegeven.
Hoe ik nu op bok? mijn schouders staan gelijk met de richting van mijn stuur, met mijn linkervoet duw ik deze op, en zo meer kracht kan zetten.En dan raakt na lang zoeken, dus inderdaad li pijp van mijn broek beneden dat stukje. :shock:
En ook omdat hij mij zo het makkelijkst lijkt.
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
GertH

Bericht door GertH »

sabke69 schreef:Frank de verkoper van de Hein Gericke Shop in Hasselt heeft me dat adres gegeven.
Hoe ik nu op bok? mijn schouders staan gelijk met de richting van mijn stuur, met mijn linkervoet duw ik deze op, en zo meer kracht kan zetten.En dan raakt na lang zoeken, dus inderdaad li pijp van mijn broek beneden dat stukje. :shock:
En ook omdat hij mij zo het makkelijkst lijkt.
Ah, OK, de Frank zie ik ook wel af en toe, merci.

Opbokken van mijn F 650 GS, doe ik als volgt:

1. sta aan linkerzijde van moto ( :wink: )
2. lichaam naar moto gericht, dus linkerschouder naar voorkant moto en rechterschouder naar achterkant moto
3. pak linkerhandvat van het stuur LOSJES vast met linkerhand zoals tijdens het rijden (hopelijk dus met handpalm naar beneden en vingers rond handvat); pak links bagagerekje aan de kont van de moto vast met rechterhand, maar met handpalm NAAR BOVEN gericht (dus rekje langs onder vastpakken)
4. hou nu je gewicht op de linkervoet en plaats de rechtervoet op uitsteeksel van middenbok
5. duw mbv dit uitsteeksel middenbok tot die de grond raakt (nog niet verder hé, beetje geduld nog), beweeg een beetje heen en weer met de moto totdat je voelt dat de middenbok met linker- en rechtersteun de grond raakt
6. verplaats de rechtervoet van het uitsteeksel naar het plat vlakje, onderaan de linkersteun
7. vanaf NU NIET meer naar de moto of naar beneden kijken (bijv. om te zien waar de voet staat), maar kijk in de verte (net als tijdens het rijden dus :-P )
8. nog steeds je gewicht op de linkervoet houdend, ga je je nu positioneren om in de volgende stap wat momentum te creëren door op de tippen van je tenen te gaan staan (LINKERVOET hé; en blijf in de verte kijken voor je evenwicht)
9. nu pas begint het liften - even herhalen: je staat dus nu op de tippen van de tenen van je linkervoet (nog steeds op de grond natuurlijk), met de rechtervoet op het plat vlakje van de middenbok, je linkerhand losjes aan het stuur en de rechterhand (onderhands) aan het bagagerekje:
a) je linkerhand aan het stuur gebruik je NIET om te liften, maar puur om wat stabiliteit te bieden, zowel voor de moto als voor jezelf (samen met in de verte te kijken, helpt dit om je evenwicht te behouden)
b) verplaats je gewicht naar de rechtervoet (ik til daarbij soms mijn linkervoet gewoon van de grond zodat mijn volledig gewicht nu op de middenbok terechtkomt) EN help de moto tezelfdertijd naar boven en vooral naar achter(!!) te komen door met je rechterhand het bagagerek op te tillen; je moet niet zozeer OMHOOG tillen met je rechterhand, maar eerder naar ACHTER, om de moto over het hoogste punt in de draaibeweging van de middenbok te helpen; en je moet zeker NIET veel kracht uitoefenen met je hand; het gewicht van je lichaam moet het zware werk doen
10. moto staat nu mooi op zijn middenbok en jij waarschijnlijk in het zweet :lol:. tijd voor koffie

Neen, serieus; 't is puur kwestie van techniek. In het begin moest ik ook als een bezetene sleuren om de moto op te bokken; maar de Wim van CVM in Tongeren heeft me bovenstaande (allez, zo herinner ik het mij toch) aangeleerd.

ik rij zondag mee met de openingsrit; en kom naar de Shell/Carrefour in Hasselt (rooie F650GS, plaat "WGJ-..."); als je daar ook hebt afgesproken, wil ik het je tonen, anders in Waterloo hé

G
Geert_GS

Bericht door Geert_GS »

GertH schreef:
ik rij zondag mee met de openingsrit; en kom naar de Shell/Carrefour in Hasselt (rooie F650GS, plaat "WGJ-..."); als je daar ook hebt afgesproken, wil ik het je tonen, anders in Waterloo hé

G
Ah,da is goed nieuws,tot een zondag dan,Gert. 8-)

Grtz

Geert
sabke69

Bericht door sabke69 »

Beste Gert, merci voor de tips, ga sebiet eens oefenen hier seh, nooit ergens geleerd hoe ik dat het beste zou doen. :oops:
Hou je op de hoogte hoe het straks gegaan is. :wink:
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
GertH

Bericht door GertH »

Geert KR schreef:
GertH schreef:

G
Ah,da is goed nieuws,tot een zondag dan,Gert. 8-)

Grtz

Geert
Hey Geert; tot zondag dan! is weer tijdje geleden.

G
sabke69

Bericht door sabke69 »

Openingsrit hebben we deze keer eens laten(moeten) passeren, het rijden op zich gaat goed, maar de afstand is nog te veel van het goede. :-x
Knie is bijna tip top, nog effe geduld en ze kan weer rond vliegen. En mijn zumo+ steun ligt momenteel bij garmin belux, dus achtervolgen is mijn ding niet. :mrgreen:

Wat betreft dat opbokken van motor, heb het zo geprobeerd en gaat ook goed. maar moet nog wat oefenen zodat ik dat stuk toch niet raak,zal er toch ergens een rvs stukje moeten laten opzetten, is er geen enkel probleem meer. :twisted:
alvast bedankt voor de tips. :grin:
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Over dat op de middenbok zetten... Als je bovenstaande tips van GertH volgt, dan heb ik nog een aanvulling: knijp de koppellingshendel in. Ik heb al gemerkt dat bij het manoevreren de achterband op de grond komt en als je dan nog in versnelling staat dan moet je dus wel kracht zetten :). Koppeling intrekken en het opbokken van eender welke fiets is een fluitje van een cent :).

Zorg ook dat je de bal van je rechtervoet juist op de 'pedaal' van de middenbok zet, zodat je effectief al je gewicht op de middenbok kan rusten.
GertH

Bericht door GertH »

wooter schreef:..... dan heb ik nog een aanvulling: knijp de koppellingshendel in. ...
idd; glad vergeten te vermelden sè. maar ik zet de moto liever gewoon in zijn neutraal. maakt het opbokken gemakkelijker en vooral, voorkomt die vervelende "terugslag" wanneer je de moto van zijn middenbok afhaalt.

in versnelling laten staan is bij gebruik van de middenbok toch niet zinvol denk ik vermits achterwiel toch de grond niet raakt en daardoor niet kan verhinderen dat de moto geduwd kan worden (reden waarom ik in drukke omgevingen, met veel verloop van volk, de moto liever in zijn eerste, op de zijpikkel en met gedraaid stuur achterlaat - met U-beugel door voorwiel)

G
Plaats reactie