Opleiding
Moderator: GVN
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 22 mar 2011, 22:39
- Locatie: Lovendegem
Opleiding
Ik ben nieuw op dit forum en in de motorwereld.
De voorbije weken heeft de emotie het pleit gewonnen van het verstand en ben ik overgegaan tot de aankoop van een tweedehands R1200RT, terwijl ik geen motorervaring heb. Gezien het mooie weer heb ik al eens rondgereden in onze verkeersluwe straat, maar mij begeven in het verkeer lijkt mij niet verantwoord.
Probleem dat zich stelt is dat vele opleidingen met eigen motor dienen te gebeuren en dat ik er momenteel niet kan geraken met de motor bij gebrek aan ervaring. Kent iemand mensen die opleiding geven aan beginners, maar die dat vanuit de woonplaats van de cursist doen ?
Alvast bedankt voor uw reactie(s).
PS : Mij gek verklaren hoeft niet, daar ben ik mij voldoende van bewust.
Groeten.
De voorbije weken heeft de emotie het pleit gewonnen van het verstand en ben ik overgegaan tot de aankoop van een tweedehands R1200RT, terwijl ik geen motorervaring heb. Gezien het mooie weer heb ik al eens rondgereden in onze verkeersluwe straat, maar mij begeven in het verkeer lijkt mij niet verantwoord.
Probleem dat zich stelt is dat vele opleidingen met eigen motor dienen te gebeuren en dat ik er momenteel niet kan geraken met de motor bij gebrek aan ervaring. Kent iemand mensen die opleiding geven aan beginners, maar die dat vanuit de woonplaats van de cursist doen ?
Alvast bedankt voor uw reactie(s).
PS : Mij gek verklaren hoeft niet, daar ben ik mij voldoende van bewust.
Groeten.
BMW R 1200 RT (2007)
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Opleiding
Ge woont niet echt in mijn buurt, maar mocht het weer een beetje meezitten en je hebt in de week een dagje wil ik gerust eens tot bij jou tuffen.
Wat belangrijk is, is oefenen. En dan wel op de goede manier! Want al te vaak geraak je achteraf verkeerd aangeleerde handelingen moeilijk kwijt.
Een screening volgen (zie forum) kan al een zéér goede hulp zijn. Maar voor je daar aan begint zoek je best ergens in de buurt een verlaten parking op om...te oefenen.
Wat belangrijk is, is oefenen. En dan wel op de goede manier! Want al te vaak geraak je achteraf verkeerd aangeleerde handelingen moeilijk kwijt.
Een screening volgen (zie forum) kan al een zéér goede hulp zijn. Maar voor je daar aan begint zoek je best ergens in de buurt een verlaten parking op om...te oefenen.
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Opleiding
Yep,
informeer eens bij een rijschool, daar kan je op een lichte lesmotor een beetje de basisvaardigheden opdoen vooraleer je met je eigen motor het verkeer ingaat.
Niet goedkoop , maar een RT neerleggen ook niet echt
Eens je een beetje de basis beethebt, probeer dan zoveel mogelijk te rijden op verkeersluwe wegen ( zondag zeer vroeg in de ochtend bvb)
Alles hangt samen met ervaring opdoen.
Wanneer je een beetje je eigen motor onder controle hebt , informeer dan eens bij een lesgever VROM bvb om met je eigen motor les te nemen.
Zie dat Nonkel mij al een beetje voor was , 't blijft ne rappen voor zijnen ouderdom hé
informeer eens bij een rijschool, daar kan je op een lichte lesmotor een beetje de basisvaardigheden opdoen vooraleer je met je eigen motor het verkeer ingaat.
Niet goedkoop , maar een RT neerleggen ook niet echt
Eens je een beetje de basis beethebt, probeer dan zoveel mogelijk te rijden op verkeersluwe wegen ( zondag zeer vroeg in de ochtend bvb)
Alles hangt samen met ervaring opdoen.
Wanneer je een beetje je eigen motor onder controle hebt , informeer dan eens bij een lesgever VROM bvb om met je eigen motor les te nemen.
Zie dat Nonkel mij al een beetje voor was , 't blijft ne rappen voor zijnen ouderdom hé
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Opleiding
Nie alleen op de moto zelle Jo!
Re: Opleiding
Super goeie raad, dat je hier meekrijgt!!!
Enkele uurtjes investering in een rijschool kan wonderen doen. Je leert het daar met lichte lesmotoren, meestal type 650 cc. Kijktechniek is enorm belangrijk! Als je dan verder oefent op een lege parking in je buurt met jouw motor, gaat je zelfvertrouwen echt wel toenemen. En ik zou het aanbod van John niet negeren. Succes en welkom!
Enkele uurtjes investering in een rijschool kan wonderen doen. Je leert het daar met lichte lesmotoren, meestal type 650 cc. Kijktechniek is enorm belangrijk! Als je dan verder oefent op een lege parking in je buurt met jouw motor, gaat je zelfvertrouwen echt wel toenemen. En ik zou het aanbod van John niet negeren. Succes en welkom!
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
- Woonplaats: Sint-Truiden
- Locatie: Sint- truiden
Re: Opleiding
Ik heb maar 1 tip voor je: MOTORIJSCHOOL
Eerst gewennen aan lichtere moto, de nodige kijk/rijtechnieken aanleren, en dan kan je op uwe RT gaan tuffen.
Kost je heel even wat, maar is het dubbel en dik waard.
Trouwens gek zijn is gezond
Eerst gewennen aan lichtere moto, de nodige kijk/rijtechnieken aanleren, en dan kan je op uwe RT gaan tuffen.
Kost je heel even wat, maar is het dubbel en dik waard.
Trouwens gek zijn is gezond
Sabke
BMW Vlaanderen lid[/size][/i]
BMW Vlaanderen lid[/size][/i]
Re: Opleiding
Gewoon die motor op, ogen toe en gaaaaas geven. 'k Doe dat al zolang
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Opleiding
idd rijschool....kost wat, maar dan krijg je ook wat. Als je met je eigen, veel te zware RT (voor een beginner) gaat oefenen ga je zitten nijpen omdat je je dure RT niet durft neer te leggen, met die vd rijschool speelt da geen rol. Beetje gek om ineens maar een 1200 RT te kopen terwijl je geen enkele ervaring hebt, maar dat je zelf al doorhebt dat je wat cursussen nodig hebt bewijst wel dat je over een gezonde dosis hersenen beschikt, dus zou ik zeggen investeer wat en volg enkele cursussen, dan komt het wel goed. Als je jezelf leert rijden zonder proffesionele hulp ga je jezelf ook fouten aanleren, die je dan later weer moet afleren etc....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Opleiding
Hij wil er wel de baan mee op en niet op de middenbok blijven staanWimLT schreef:Gewoon die motor op, ogen toe en gaaaaas geven. 'k Doe dat al zolang
Re: Opleiding
Ik WIST dak altijd iets vergeet, hé Wél zo veiligDanny schreef:Hij wil er wel de baan mee op en niet op de middenbok blijven staanWimLT schreef:Gewoon die motor op, ogen toe en gaaaaas geven. 'k Doe dat al zolang
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Re: Opleiding
Kijk, ik zal ook wel aanraden om iets van opleiding te volgen, maar de stelling van eerst met een veel lichter motorvoertuig te gaan oefenen?? Ik weet het zo niet hoor. Ik ben 6 jaar geleden begonnen en had nog nooit, zelfs niet met een brommerke, gereden. Ik schafte mij een R1100R aan die toch ook al 250 kg weegt. Een 1100 omdat velen mij afraden om een 650 te nemen die ik eerst in gedachte had. Vooral eerst wat oefenen op verkeersluwe baantjes en lege parkeerterreinen. En vooral durven!!!!!
Omat ik destijds ook heel goede raad gekregen heb van zeer ervaren motorijders, is het voorstel van John idd niet in de wind te slaan en zeker het aannemen waard! Hij kan u perfect de trucken van de foor leren door achter u te rijden en u te wijzen op "te doen en niet te doen".
De beste les die ik toen kreeg was een weekend in het "zwarte woud", daar kan P@trick hier op het forum van getuigen!!
Toen had ik een ervaring van 6 maanden, maar ze hebben op mij nie moeten wachten zen!
Alvast veel suc6.
Gr, Jakke.
Omat ik destijds ook heel goede raad gekregen heb van zeer ervaren motorijders, is het voorstel van John idd niet in de wind te slaan en zeker het aannemen waard! Hij kan u perfect de trucken van de foor leren door achter u te rijden en u te wijzen op "te doen en niet te doen".
De beste les die ik toen kreeg was een weekend in het "zwarte woud", daar kan P@trick hier op het forum van getuigen!!
Toen had ik een ervaring van 6 maanden, maar ze hebben op mij nie moeten wachten zen!
Alvast veel suc6.
Gr, Jakke.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Re: Opleiding
Ik zou toch ook eens nadenken over den John zijn voorstel .
Ken hem niet maar veronderstel wel dat hij al veel ervaring heeft .
En er gaat niets boven ervaring .
Denk er ook aan als je iets verkeerd leert te doen dat je dit blijft doen .
Het zou toch wel erg zijn moest je uw schoon motoke al laten vallen of in de prak rijden .
Dan is de goesting rap terug over !
Ken hem niet maar veronderstel wel dat hij al veel ervaring heeft .
En er gaat niets boven ervaring .
Denk er ook aan als je iets verkeerd leert te doen dat je dit blijft doen .
Het zou toch wel erg zijn moest je uw schoon motoke al laten vallen of in de prak rijden .
Dan is de goesting rap terug over !
In bezit van ; 2X SHADOW 1100 ,3 X K1 , 1X K100LT , 1X K100RS16V , 3X K1100LT .1X K1200LT ,
Re: Opleiding
Ik heb het traject gevolgd van een lichte motorfiets... In hindsight was dat nutteloos, want ik heb een jaartje onnodig met krampen en oplopende onderhoudskosten gezeten omdat ik 200 km per dag reed met een motorfiets die daar niet voor gemaakt was.
M'n broer heeft nu een 2006 R1200RT gekocht, gaat aan zijn rijlessen beginnen en dan direct de RT op. Het is een zware motorfiets, maar het leuke aan die BMW tetten is dat ze eens aan 20 km/u vaak makkelijker te manoevereren zijn dan die lichtere sportmachines, en meer plezier geven dan die lichte motorfietsen die niet gemaakt zijn om kilometers te maken.
M'n broer heeft nu een 2006 R1200RT gekocht, gaat aan zijn rijlessen beginnen en dan direct de RT op. Het is een zware motorfiets, maar het leuke aan die BMW tetten is dat ze eens aan 20 km/u vaak makkelijker te manoevereren zijn dan die lichtere sportmachines, en meer plezier geven dan die lichte motorfietsen die niet gemaakt zijn om kilometers te maken.
Re: Opleiding
Ieder zijn verhaal en geschiedenis is anders, maar ik kan me wel wat terugvinden in het verhaal van Kingfish. Mijn allereerste motor die ik 5,5 jaar geleden gekocht heb, was een splinternieuwe R1200RT. Was toen 42 jaar, dus misschien vervroegde midlife crisis. Mijn hoofd was op hol gebracht door een aantal vrienden, die ook allen met de motor reden. Ik heb enkele weekends eens met hun motor mogen oefenen (toch al direkt een r850r en een r1150rt), daarna 2 keer voor een weekend een motor gaan huren (r1150 rt), en dan direkt de aankoop. Deze 'slechte' vrienden hebben me wel heel erg goed begeleid bij mijn eerste meters en kilometers. Eerst veel oefenen op verlaten parkings, daarna verkeersluwe wegen, en de dag na levering van mijn nieuwe bolide onmiddellijk een dag scholing gevolgd bij een 'professionele' organisatie. Op die oefendag mijn motor in stilstand ook eens op zijn zij gelegd. De instructeur was enorm verschoten, en nam het zelfs wat op zich dat hij dit niet vermeden had, maar al bij al was het enkel mijn ego dat wat schade had opgelopen. Heel veel bijgeleerd op die eerste 'professionele' dag. Voor de rest ben ik heel veel blijven oefenen, blijven herhalen wat me was bijgebracht.
Mijn motor heeft nu al 80 K op zijn teller, maar ik blijf jaarlijks toch één of twee cursussen meenemen. Het is zo onwezenlijk belangrijk dat je die goede rijtechnieken beheerst, en dat jij meester wordt van je motor, en niet andersom. Je kan ongelofelijk veel uithalen met dat ding, als je het maar correct beheerst. En dan zijn die eerste goed begeleide stappen super belangrijk.
Net dit weekend nog twee cursussen meegedaan, op zaterdag meer langzame manoeuvres, en zondag het snellere werk, en dan ben je toch verbaasd dat je altijd veel slimmer van de markt komt dan dat je er naar toe gaat. Als ik al het opleidingsgeld dat ik tot hiertoe besteed heb samentel, dan kom ik zo rond de 1000 €. Een investering, maar ik denk steeds dat één keer een val, me veel meer kan kosten dan die 1000 €, en meestal niet alleen stoffelijke schade. Je blijft op je motor steeds de minst beschermde weggebruiker, met de risico's van dien. Dus is het van levensbelang dat je die risico's zo veel mogelijk beperkt.
Misschien een lang verhaal, maar wel van een gepassioneerde motorrijder, die het belang van goede begeleiding en goede scholing wil 'uitschreeuwen'. En het bijkomende voordeel van die goede begeleiding en opleiding, maakt dat je dubbel zoveel plezier beleeft aan het motorrijden. De smile achter de klep van je helm loopt soms tot voorbij je oren als je weer eens prachtige bochtjes hebt kunnen pikken.
Dus gouden raad, als iemand je wil helpen om je eerste meters te zetten/rijden, neem dit aanbod zeker aan, en wacht zeker niet lang om je in te schrijven voor een cursus. Ik denk niet dat er slechte aanbieders zijn, ikzelf prefereer de laatste jaren de opleiding van een forumlid, maar dit is een persoonlijke mening. Ter info zonder reclame te willen maken , zijn organisatie begint met een V en eindigt op ROM. En enig opzoekwerk hier op het forum zal je nog vele andere adresjes opleveren.
Veel veilige kilometers gewenst, vanwege een zoete motard.
Mijn motor heeft nu al 80 K op zijn teller, maar ik blijf jaarlijks toch één of twee cursussen meenemen. Het is zo onwezenlijk belangrijk dat je die goede rijtechnieken beheerst, en dat jij meester wordt van je motor, en niet andersom. Je kan ongelofelijk veel uithalen met dat ding, als je het maar correct beheerst. En dan zijn die eerste goed begeleide stappen super belangrijk.
Net dit weekend nog twee cursussen meegedaan, op zaterdag meer langzame manoeuvres, en zondag het snellere werk, en dan ben je toch verbaasd dat je altijd veel slimmer van de markt komt dan dat je er naar toe gaat. Als ik al het opleidingsgeld dat ik tot hiertoe besteed heb samentel, dan kom ik zo rond de 1000 €. Een investering, maar ik denk steeds dat één keer een val, me veel meer kan kosten dan die 1000 €, en meestal niet alleen stoffelijke schade. Je blijft op je motor steeds de minst beschermde weggebruiker, met de risico's van dien. Dus is het van levensbelang dat je die risico's zo veel mogelijk beperkt.
Misschien een lang verhaal, maar wel van een gepassioneerde motorrijder, die het belang van goede begeleiding en goede scholing wil 'uitschreeuwen'. En het bijkomende voordeel van die goede begeleiding en opleiding, maakt dat je dubbel zoveel plezier beleeft aan het motorrijden. De smile achter de klep van je helm loopt soms tot voorbij je oren als je weer eens prachtige bochtjes hebt kunnen pikken.
Dus gouden raad, als iemand je wil helpen om je eerste meters te zetten/rijden, neem dit aanbod zeker aan, en wacht zeker niet lang om je in te schrijven voor een cursus. Ik denk niet dat er slechte aanbieders zijn, ikzelf prefereer de laatste jaren de opleiding van een forumlid, maar dit is een persoonlijke mening. Ter info zonder reclame te willen maken , zijn organisatie begint met een V en eindigt op ROM. En enig opzoekwerk hier op het forum zal je nog vele andere adresjes opleveren.
Veel veilige kilometers gewenst, vanwege een zoete motard.
zoete motogroeten vanop een R1200GS LC
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 22 mar 2011, 22:39
- Locatie: Lovendegem
Re: Opleiding
Goede avond,
Ik hoop dat deze reactie iedereen bereikt die gereageerd heeft op mijn oproep.
De reacties waren buiten alle verwachtingen. De openheid en bereidheid van de échte motorrijders (waar ik me voorlopig nog lang niet bij reken) is ongelooflijk.
Ondertussen heb ik heel positief nieuws ontvangen van Johan (VROM) om mij deze week te ondersteunen tijdens mijn eerste kilometers. Het zal wel een pijnlijke zaterdag worden, gezien het voorspelde goede weer en ik veiligheidshalve de RT nog in de garage laat tot na de eerste lessen.
Voor vervolgopleiding hou ik zeker het aanbod van John nog achter de hand. Ik zal jullie kort berichten na de eerste lessen, hoe het verlopen is.
Groeten,
Ik hoop dat deze reactie iedereen bereikt die gereageerd heeft op mijn oproep.
De reacties waren buiten alle verwachtingen. De openheid en bereidheid van de échte motorrijders (waar ik me voorlopig nog lang niet bij reken) is ongelooflijk.
Ondertussen heb ik heel positief nieuws ontvangen van Johan (VROM) om mij deze week te ondersteunen tijdens mijn eerste kilometers. Het zal wel een pijnlijke zaterdag worden, gezien het voorspelde goede weer en ik veiligheidshalve de RT nog in de garage laat tot na de eerste lessen.
Voor vervolgopleiding hou ik zeker het aanbod van John nog achter de hand. Ik zal jullie kort berichten na de eerste lessen, hoe het verlopen is.
Groeten,
BMW R 1200 RT (2007)
Re: Opleiding
Wijs besluit.
Zonder hier andere mensen, die eveneens rijopleidingen verschaffen, ook maar enigzins te willen benadelen, ik heb vorige herfst Johan eens een uurtje bezig gezien met cursisten. En dat heeft nog steeds een méér dan behoorlijke indruk nagelaten!!! Geografisch zit je ook niet ver van hem dus ... Ideaal.
Nog efkes, en je rijdt met uw eigen motor. En je zal zelf wel merken hoe vaak je jezelf zal moeten dwingen tot de juiste kijktechniek. En laat U aub op de baan niet beinvloeden door supervlot sjeesende collega motorrijders. En vooral ... geniet gewoon !!!!
Zonder hier andere mensen, die eveneens rijopleidingen verschaffen, ook maar enigzins te willen benadelen, ik heb vorige herfst Johan eens een uurtje bezig gezien met cursisten. En dat heeft nog steeds een méér dan behoorlijke indruk nagelaten!!! Geografisch zit je ook niet ver van hem dus ... Ideaal.
Nog efkes, en je rijdt met uw eigen motor. En je zal zelf wel merken hoe vaak je jezelf zal moeten dwingen tot de juiste kijktechniek. En laat U aub op de baan niet beinvloeden door supervlot sjeesende collega motorrijders. En vooral ... geniet gewoon !!!!
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Opleiding
Heel belangrijke opmerking van Indierock. Vergeet tussen al die stress ook niet te genieten, daar doe je het uiteindelijk toch voor. en veel rijden, bij alle weertypes (behalve ijzel en sneeuw dan), dan doe je ervaring op en ben je bij een plotse bui ook niet direct onder de indruk. Ik ken er genoeg die de stukken vd hemel rijden bij droog weer en die bij een beetje regen al vlug in de panic mode gaan. Probeer aandachtig maar niet verkrampt te rijden, je hoeft die handvatten niet tot moes te knijpen, relax....en genietIndierock schreef:Wijs besluit.
...En vooral ... geniet gewoon !!!!
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
- Woonplaats: Landen
- Locatie: Vlaams Brabant, Landen
Re: Opleiding
Was ook ne late opstapper (48). Had mij een 1200GS gekocht en direct ingeschreven voor een cursus motorbeheersing. Mijn evaluatie was om met te
Ik kreeg de raad mee om zoveel mogelijk te rijden ongeacht de weersomstandigheden (uitgezonderd sneeuw en ijzel). Na 8 maand terug cursus gevolgd en YES ik mocht door na de gevorderden. Ik heb nog een lange weg af te leggen maar rij nu toch met meer vertrouwen en geniet van het motorrijden.
Grtz V
Ik kreeg de raad mee om zoveel mogelijk te rijden ongeacht de weersomstandigheden (uitgezonderd sneeuw en ijzel). Na 8 maand terug cursus gevolgd en YES ik mocht door na de gevorderden. Ik heb nog een lange weg af te leggen maar rij nu toch met meer vertrouwen en geniet van het motorrijden.
Grtz V
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 22 mar 2011, 22:39
- Locatie: Lovendegem
Re: Opleiding
Hier dan het relaas van de eerste oefensessie :
Ik prijs mij heel gelukkig dat ik de oefensessie afgewacht heb alvorens het ruime sop te kiezen.
Op een paar uur tijd kreeg ik heel veel tips inzake zithouding, kijktechniek, bochtentechniek, beetje pompen,
traag rijden en maneuvreren.
Eerlijkheidshalve wil ik meegeven dat ik mijn 1200RT één keer heel zacht neergelegd heb, zonder veel erg, paar kleine
schrammetjes op linker cylinder. (Misschien kan iemand mij een tip geven hoe ik dat er eventueel kan uitschuren of iets
dergelijks).
Daar na zijn we op de openbare weg gegaan, en dat was gewoon fantastisch. Af en toe zoals hier eerder gemeld wel eens
goed in mijn hendels genepen, maar voor 95% vooral genoten.
Ik had veel verwacht van het motorrijden toen ik mijn RT aankocht, maar het tripje van deze namiddag heeft dat nog
overtroffen.
En nu rijden, rijden, rijden in vertrouwde omgeving om de aangeleerde technieken in te slijpen tot ze automatismen worden.
En van zodra de kans zich aandient, volg ik een basiscursus in groep. Ga er vanuit dat ik binnen dit en een maand zonder
kleerscheuren tot in Schellebelle zal geraken.
John,
In de loop van deze week slaag ik er niet meer in om een namiddag vrijaf te krijgen, dus kan ik niet direct gebruik maken van
uw aanbod. Ik ga pogen om 's avonds elke dag een toerke te doen.
Groeten,
Ik prijs mij heel gelukkig dat ik de oefensessie afgewacht heb alvorens het ruime sop te kiezen.
Op een paar uur tijd kreeg ik heel veel tips inzake zithouding, kijktechniek, bochtentechniek, beetje pompen,
traag rijden en maneuvreren.
Eerlijkheidshalve wil ik meegeven dat ik mijn 1200RT één keer heel zacht neergelegd heb, zonder veel erg, paar kleine
schrammetjes op linker cylinder. (Misschien kan iemand mij een tip geven hoe ik dat er eventueel kan uitschuren of iets
dergelijks).
Daar na zijn we op de openbare weg gegaan, en dat was gewoon fantastisch. Af en toe zoals hier eerder gemeld wel eens
goed in mijn hendels genepen, maar voor 95% vooral genoten.
Ik had veel verwacht van het motorrijden toen ik mijn RT aankocht, maar het tripje van deze namiddag heeft dat nog
overtroffen.
En nu rijden, rijden, rijden in vertrouwde omgeving om de aangeleerde technieken in te slijpen tot ze automatismen worden.
En van zodra de kans zich aandient, volg ik een basiscursus in groep. Ga er vanuit dat ik binnen dit en een maand zonder
kleerscheuren tot in Schellebelle zal geraken.
John,
In de loop van deze week slaag ik er niet meer in om een namiddag vrijaf te krijgen, dus kan ik niet direct gebruik maken van
uw aanbod. Ik ga pogen om 's avonds elke dag een toerke te doen.
Groeten,
BMW R 1200 RT (2007)
Re: Opleiding
Niet alleen zonder kleerscheuren in Schellebelle geraakt ...
Doet'em het goed of niet... ik vind van wél
Om nog maar een goede maand te rijden, sjapeau
Doet'em het goed of niet... ik vind van wél
Om nog maar een goede maand te rijden, sjapeau
Re: Opleiding
Mooie kijktechniek.
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Opleiding
Hopla! Weer eene der bij!
-
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
- Woonplaats: Landen
- Locatie: Vlaams Brabant, Landen
Re: Opleiding
Straf, en direct al met duo.
Grtz V
Grtz V
Re: Opleiding
voorwaar een natuurtalent
Re: Opleiding
ja heel goeie kijk techniek
MAAR hij pakt de koppeling in , in de bocht ???
MAAR hij pakt de koppeling in , in de bocht ???