Met het verlengd WE van OHH (1-6 juni)wil ik vijf dagen naar Tirol (Mieders trussen Insbruck & brenner) met m'n GS als metgezel.
Om maximaal te kunnen touren ginds wil ik in één ruk naar ginds & daarna ook terug.
De afstand is no problem, maar graag jullie hulp voor een aanrijroute & terugkeer route.
Ik bedoel vooral om de porties 'stau' te beperken tot een minimum.
Vorig jaar ben ik over de A61 naar Meiringen in La suisse heen en weer geweest, maar nog nooit in m'n leven zo lang in alle soorten 'stau' gestaan.
Anderzijds zijn tips en bezienswaardigheden in de streek ook welkom !
Alvast dankewel
aanrijroute Tirol met name Mieders
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
aanrijroute Tirol met name Mieders
Calcanda semel via leti
Re: aanrijroute Tirol met name Mieders
YOO
Route die vlot gaat, en ook nog leuk te doen is, is volgens mij eerst tot Strassbourg, dan via de 33 't Zwarte woud door. Rond Villingen-Schwenningen ff terug de autosnelweg op, boven de Bodensee volgen (kan wel wat verkeer zijn, zeker rond Friedrichshafen. Net boven Bregenz, of beter in Lindau de Deutsche Alpenstrasse volgen tot Reute. Dan kunt ge ofwel via de Fernpass naar Innsbruck gaan, ofwel verder via Garmisch en de Scharnitzpass naar Innsbruck geraken.
Is een serieus dagske sturen, maar na een voormiddag knallen (je kan volgens mij het middagmaal opeten langs de Bodensee met zicht op de besneeuwde Alpentoppen) is 't voor de rest v.d dag een mooie stuurdag waar je nog goed kan van genieten.
Grtz, Philip!
Route die vlot gaat, en ook nog leuk te doen is, is volgens mij eerst tot Strassbourg, dan via de 33 't Zwarte woud door. Rond Villingen-Schwenningen ff terug de autosnelweg op, boven de Bodensee volgen (kan wel wat verkeer zijn, zeker rond Friedrichshafen. Net boven Bregenz, of beter in Lindau de Deutsche Alpenstrasse volgen tot Reute. Dan kunt ge ofwel via de Fernpass naar Innsbruck gaan, ofwel verder via Garmisch en de Scharnitzpass naar Innsbruck geraken.
Is een serieus dagske sturen, maar na een voormiddag knallen (je kan volgens mij het middagmaal opeten langs de Bodensee met zicht op de besneeuwde Alpentoppen) is 't voor de rest v.d dag een mooie stuurdag waar je nog goed kan van genieten.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Als ik er snel wil zijn, tik ik gewoon bestemming in en knallen maar. Stau is een kwestie van pech en weinig aan te voorspellen zelfs als je werken zou kunnen/willen vermijden. Bekijk bij Garmin wel even de voorgestelde route, want het kan best zijn dat je hier en daar een waypoint moet plaatsen om op de snelweg te blijven. Vraag niet hoe dat komt 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Hoe komt dat ?WimLT schreef:Als ik er snel wil zijn, tik ik gewoon bestemming in en knallen maar. Stau is een kwestie van pech en weinig aan te voorspellen zelfs als je werken zou kunnen/willen vermijden. Bekijk bij Garmin wel even de voorgestelde route, want het kan best zijn dat je hier en daar een waypoint moet plaatsen om op de snelweg te blijven. Vraag niet hoe dat komt
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)