waarschuwingslampje remmen licht soms op

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mmmmaxxxx
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:14
Woonplaats: TEMSE
Locatie: Oost-Vlaanderen

waarschuwingslampje remmen licht soms op

Bericht door mmmmaxxxx »

Betreft storingslampje remmen K1100LT 1994 MA2.2 ABS2 zonder Cat.

Ik heb al een tijdje last van het waarschuwingslampje remmen dat nu en dan oplicht. Soms is het voldoende om even de voorrem of dan weer de achterrem of beide in te drukken. Soms blijft het langere tijd uit. Soms komen de storingen snel op een. Soms heb ik helemaal geen storing. Ik heb de indruk wanneer ik na dat het storingslampje begint te branden een langere tijd wacht met recetten (remmen) het probleem langer uitblijft. Mijn remmen werken normaal en mijn remlicht ook. Remlicht reeds gecheckt tijdens het rijden als storingslampje brand. Ik heb beide remschakelaars al vervangen. Iemand enig idee waar ik verder moet zoeken? Ik heb eens door al mijn schema’s gelopen, maar ik denk niet dat ik het juiste schema van mijn K1100 LT 1994 MA2.2 bezit. Ik ben al een tijdje op het net naar zo’n schema aan het zoeken, maar heb het nog niet gevonden. Heeft iemand zo’n schema in zijn bezit? Weet er iemand welke onderdelen het storingslampje activeren? Mss dat ik het relais eens moet vervangen? Thx Maxxx
BMW R1200 GSA 2008
Na regen komt
longontsteking
Afbeelding
PHILIP
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 okt 2004, 11:56
Locatie: noord antwerpen

Re: waarschuwingslampje remmen licht soms op

Bericht door PHILIP »

Het lampje van het achterlicht zal slecht contact maken in de achterlichtblok, hierdoor wordt het waarschuwingslampje actief.
mmmmaxxxx
Berichten: 191
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:14
Woonplaats: TEMSE
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: waarschuwingslampje remmen licht soms op

Bericht door mmmmaxxxx »

PHILIP schreef:Het lampje van het achterlicht zal slecht contact maken in de achterlichtblok, hierdoor wordt het waarschuwingslampje actief.
Philip thx voor de reactie

Ik heb alles proper gemaakt in het achterlicht. (geen corrosie te zien) alle contacten op geschuurd (waren uitgeslagen) en de lamp wat meer contact laten maken door de fittingen wat extra te verbuigen. Alle fiches met contactcleaner bespoten. Ik volg het op.

Mvg Maxxx
BMW R1200 GSA 2008
Na regen komt
longontsteking
Afbeelding
Plaats reactie