Deze morgen kreeg ik mijn K1200Gt niet meer aan de praat In het display verschijnt de melding EWS en het symbool driehoek licht geel op. Zou iets met de sleutels te maken hebben volgens de handleiding?Weet iemand hier raad mee??
Denk dat de ringantenne stuk is, zit onder-rond contactslot.
Uw sleutel wordt niet meer herkend door je motor en start niet.
Kost zo rond de 20€, gelukkig gebeurd bij je thuis.
Denk dat de ringantenne stuk is, zit onder-rond contactslot.
Uw sleutel wordt niet meer herkend door je motor en start niet.
Kost zo rond de 20€, gelukkig gebeurd bij je thuis.
Die 20€ zal waarschijnlijk zijn als je dat zelf doet??
Mvg Motard de l'Allier
Ik neem aan dat je met beide sleutels geprobeerd hebt?
probleem is opgelost .
bij dealer langsgeweest, motor dag moeten achter laten , vind ik wel straf eigenlijk.
zou een draadje geweest zijn die was doorgeknakt van het contactslot en blijkdaar ook nog een draadje die zorgt voor de voorvering die waarschijnlijk eletronisch wordt geregeld. Kostprijs 44€ om effkes aan de computer te hangen en draadjes te vervangen. Heeft wel een nachtje mogen slapen op hotel
Beste Luc, dan ben je beter af dan ik.
Vandaag in de garage gepasseerd voor een soortgelijk euvel.
Verdict: ringantenne stuk, 2 maal kabelbreuk aan het contactslot op de draden van de ringantenne.
Kostprijs van de herstelling: €208
Dat is inderdaad een nieuwe mode, het te strak aantrekken van die bandjes. Heb het onlangs voorgehad
met de lambda sonde van de auto. Gelukkig gemerkt voordat ik een nieuwe geplaatst heb.
Ik kan het niet precies meer duiden, maar als ik me niet vergis is er bij de R1200 serie een probleem met het
bandje dat aan het voorwiel het kabeltje naar de ABS sensor op zijn plaats moet houden. In een aantal gevallen
zit dat zo vast dat het kabeltje breekt met ABS ellende tot gevolg. Wellicht de moeite om eens naar te kijken.