MapSource - Autosnelwegen vermijden

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
jakke

MapSource - Autosnelwegen vermijden

Bericht door jakke »

Bij de instelling van de Zumo 550 kan men bij het navigeren "Autosnelwegen vermijden" aanvinken.

Bij MapSource kan men bij "Bewerken - Voorkeuren" door middel van een schuifbalk kiezen "voorkeur voor snelwegen" of "voorkeur voor overige wegen".

Maar blijkbaar is de keuze "voorkeur voor overige wegen" geen verschil ten opzichte van "voorkeur voor snelwegen". Ik krijg een route die volledig langs snelwegen loopt.

Mijn bedoeling was echter om vooraf, automatisch, een route van thuis naar een plaats in de Ardennen te laten maken, waar zo goed als geen snelwegen in voor kwamen. :wink:
Ik vrees echter dat ik dat soort route volledig handmatig zal moeten uitstippelen! Tenzij er iemand een andere manier heeft? :wink:

Laat maar weten. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Sven 12RT

Re: MapSource - Autosnelwegen vermijden

Bericht door Sven 12RT »

jakke schreef: Bij MapSource kan men bij "Bewerken - Voorkeuren" door middel van een schuifbalk kiezen "voorkeur voor snelwegen" of "voorkeur voor overige wegen".
Net onder die schuifbalk staat een knop, iets in de trant van "snelheden" (mijn MS staat in Engels)
Daar kan je de snelheden van de types wegen aanpassen.
Eventueel de snelheid van snelwegen drastisch verlagen?
R1200RT, again :-)

Afbeelding
ferre10

Bericht door ferre10 »

je klikt toch wel op "toepassen" "ok" ??? :grin:
als je begin en eindpunt niet vlak naast de snelweg liggen zou je toch een verschil moeten zien.
misschien is proberen met de korste weg i.p.v. de snelste
greetz
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
jakke

Bericht door jakke »

Dat van de snelheden zal ik eens proberen!
Ja ik klik steeds op "toepassen" "ok"! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie