12V geschakeld bij K1200RS

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pelelaur

12V geschakeld bij K1200RS

Bericht door pelelaur »

Beste,

Na aanschaf van een zumo 550 wil ik deze aansluiten op mijn K1200RS op een 12V geschakelde voeding. Dus stroom ZUMO uit bij contact af. Waar kan ik deze het beste halen? Iemand tips?

Dank

Peter Vercauteren
HONDA TRANSALP - HONDA VARADERO - HONDA SUPER BLACKBIRD XX - BMW R1150RT - HONDA PAN EUROPEAN - BMW K1200RS - nu R1200RT (2008)
demarcel

Re: 12V geschakeld bij K1200RS

Bericht door demarcel »

Hoy
Ik ben voorstander van rechtstreeks op de batterij.
Hoeft niet altijd het kontakt op te staan als je met de GPS wil spelen...
GR..M.. :grin: 8-)
John
Contacteer:

Bericht door John »

Neem gewoon een draadje van je verlichting. Het standlichtje is al goed. Rechtstreeks naar de batterij zou ik niet doen, dat kan voor problemen zorgen als het afdekkapje (rubber) niet goed afdekt bij een regenbui en kortsluiting op de pinnekes kan geven als ze nat worden.
Dus gewoon de plus én massa van een lamp doorverbinden met de draadjes van je Zumo. Heb je ook nog een intercom (van Beahr bvb) heb je ook nog een appart filter en kabel nodig mocht je je GSM via je Zumo willen laten werken.
STerling Will

Bericht door STerling Will »

Ik heb mijn Zumo ook rechtstreeks aan de batterij gekoppeld, wel met een zekering tussen natuurlijk. Trouwens, die pinnekens moet je ten allen tijde droog houden want die oxideren heel gemakkelijk, heb er al vele gezien met groene pinnekens en dus slecht contact met Zumo. Wanneer ik mijn moto met water poets of als hij buiten moet staan trek ik altijd een plastiek diepvrieszakje over de hele mount om het vocht te weren.
Plaats reactie