K1200rs '00 beste verhoogde ruit?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jeroen M

K1200rs '00 beste verhoogde ruit?

Bericht door Jeroen M »

Beste rijders,

Ik vervang de 11 van de k1100rs in een 12. Eentje van 2000, dus nog het oudere model, zeg maar de '97. Ik had er graag wat meer windbescherming op gehad. Ik geloof dat bmw een "comfort ruit" verdeelt. Is dit de betere keuze? Ik meet 1.93m. Graag reactie met ervaringen. Ik ken de verwijzingen naar secdem, airflow, laminar e.d.

Ik denk niet dat deze vraag reeds gesteld werd, of lees ik er over?

Greetings
Jeroen
K100rs werd K1100rs werd K1200rs
Jeroen M

Bericht door Jeroen M »

euh,

en is het mogelijk om van een jaargang 2000 er eentje van 2001 te maken? Mijns inziens zijn alleen de spiegels en het front (incl. scherm) veranderd. Is 't dus enkel wat plastic of dient bvb het licht en dashboard ook aangepast. Dan zou ik 't zeker zo laten.

Ik vind de kop van de 2001 stukken mooier, en de lage aankoopprijs van de '00 laat me wat speling qua budget.

Greetings
Jeroen
PHILIP

K11 --> K12

Bericht door PHILIP »

jeroen,

Hopelijk krijg je geen spijt van de wissel, ik wist al na 1 dag dat de ruil een vergissing was. De K11 is op bijna alle punten de betere tov de K12. Behalve voor PK-freaks dan.
Na 1 jaar waarin ik hoe langer hoe minder reed (niet leuk) rij ik nu terug volop met een K11.
Ik had een 2000 K12 met de originele, en de verhoogde ruit. Deze is trouwens niet eens zo duur bij BMW. Ik heb de verhoogde ruit nauwelijks gebruikt omdat ik deze zo lelijk vond.

Philip
Jeroen M

Bericht door Jeroen M »

Beste Philip,

Ik versta maar al te best uw gevoel. Maar 't was een echt koopje en de 12 heeft ook z'n voordelen. Hij remt mijns inziens wat beter, misschien doordat ik minder naar voor schuif tov de 11. Men zit immers meer "in" de moto bij de 12. Meer kracht, maar de 11 had 100% benutbare power. Ik weet niet of ik de laatste 30pk veel zal aanspreken, maar het ong. 20% meer koppel zeker wel! Bij het te voet verplaatsen is de 12 veruit de betere! het zwaartepunt ligt lager en dat voel je. De 11 had schitterend geplaatste spiegels, niet qua zicht maar wat betreft handbescherming. Nu voel ik de wind op de bovenkant van m'n handen waaien. In de zomer tof, in de winter wens ik op dit vlak een 11. De automatische "choke" is wel een leuk item, zeker als de kou zich aandient. De koffers bieden niet echt een verbetering, zeker geen verruiming. De uitlaat neemt minstens twee paar schoenen voor z'n rekening. Als je echter design belangrijk acht, dan moet de 11 zijn meerdere in de 12 erkennen. Kijk enkel maar eens naar de voetsteunen. 12-Naaldhak tov "11-bergbotine". Ook het verlichte aquarium werd wat eleganter.

Inderdaad, een comfortscherm van BMW haal je al voor 104 euro, btw inclusief in huis, en da's niet overdreven. Ik haal het vandaag op en laat wel een ervaring weten.

En nee, het is niet mogelijk van een 2000-versie er eentje van 2001 te maken. Het licht van de 2000 is in de carenage gemonteerd, terwijl dat van de 2001 een eigen draagstructuur kent. Dixit Motorad Latem
Laatst gewijzigd door Jeroen M op 18 jul 2005, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeroen M

Bericht door Jeroen M »

Heb het BMW-comfortscherm gemonteerd. Comfort? Turbulentie ja! Godve.........!
PHILIP

windscherm

Bericht door PHILIP »

K100 wordt k1100 wordt k1200 wordt k1100 ?

philip
Jeroen M

Bericht door Jeroen M »

Woeha! Got me there.

Nee man, ik geloof dat het sportievere van de 12 me gebeten heeft. D'r blijft echter een ergernis qua turbu, en qua brommer-toeter, daar waar die van de 11 een camion waardig is. De behendigheid waarmee je de 12 echter van 't ene oor op 't andere legt geef ik niet meer af.

Allee, 'k bestel dan maar een Laminar-lip.

Greetings
Jeroen
Jeroen M

Bericht door Jeroen M »

Beste Motards,

Vandaag mijn Laminar-lip binnengekregen. Kostte in totaal 80euro (incl. verzendingskosten) en werd in 5 dagen geleverd. Schitterende verbetering bovenop het "comfort"-scherm van bmw. Ik rijd nu wel wat harder, dus op te letten!

Greetings
Jeroen

Afbeelding
jessie

Bericht door jessie »

Jeroen M schreef:Beste Motards,

Vandaag mijn Laminar-lip binnengekregen. Kostte in totaal 80euro (incl. verzendingskosten) en werd in 5 dagen geleverd.
Greetings
Jeroen
Jeroen kan je mij zeggen waar dat lipje gekocht is, of heb je een site naam :?:
Het comfort scherm van BMW, is dat het verhoogde scherm, of past de lip ook op de standaard scherm :?:

Bij voorbaat mijn dank
K1200S berijder in het geel/zwart
Lid van;
BMW club 's-Hertogenbosch
Jeroen M

Bericht door Jeroen M »

Beste Jessie,

Ik bestelde op de site: http://www.laminarlip.com. Kies links "Lips" en je kan er uit veel types beemers kiezen. Ze stellen je ook voor de keuze: standaardruit, comfortruit, rs, gt, licht, getint. Ik ben content van de service. Hetgeen ik vergeten was bij te bestellen waren de nylon-vijzen. Standaard wordt het scherm geleverd met velcro-stips (wel van 't straffe soort) en 3M-dubbelzijdige tape. 't Is afdoende qua stevigheid en ik zal de Lip waarschijnlijk nooit verliezen maar ik zou voor hogere snelheden toch wat meer zekerheid willen. Effe informeren dus.

Greetings
Jeroen
Laatst gewijzigd door Jeroen M op 12 aug 2005, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
jessie

Bericht door jessie »

Jeroen bedankt voor de informatie. Nog een paar vragen; is het per mail of per telefoon besteld?
Wat je heb nabesteld, per telefoon? Betalen per credit card?
Er staat een hoop in de site, maar mijn Engels is wat gebrekkig. :wink:
K1200S berijder in het geel/zwart
Lid van;
BMW club 's-Hertogenbosch
Jeroen M

Bericht door Jeroen M »

Best Jessie,

Je gaat dus naar de site, http://www.laminarlip.com, en doet de volgende stappen: "order info" - "2. click here to Order On-Line." - selecteer uw scherm (waarschijnlijk k1200rs standard 1997-2001 - clear) - "add to cart" - "check out" indien je niet nog meer wil bestellen - vul uw "billing/shipping adress" in, zijnde het adres waarop de factuur staat resp. waar het item geleverd wordt, bij "state" vul je Europe in - "continue" - en dan waarschijnlijk ergens je Visa nummer ingeven. Heb je d'r geen, ask a friend, want het is de makkelijkste manier van betalen.

Greetings
Jeroen
Willy_DC

Comfortruit recente K1200RS

Bericht door Willy_DC »

Tot nu toe werden enkel vragen gesteld en beantwoord over comfortschermen voor de oudere K1200RS modellen. Is er meer keuze voor deze laatste? Alhoewel ik slechts 1,72m ben, zadel in laagste stand en er een bijna rechthoekig standaard schermop zit, heb ik last van turbluenties plus koude tocht op de schouders met scherm in de lage stand, terwijl er met het scherm in de hoge stand een bevredigende(re) windbescherming is maar een ondraaglijk gedonder in de helm door turbulenties.
Willy_DC

Bericht door Willy_DC »

oops, ik vergat erbij te zeggen dat ik met een K1200RS model 2004 rijd.
KGTer

Bericht door KGTer »

kweet niet of het helpt maar ik heb een 2005 k1200GT en had ook veel last van lawaai door turbulentie (zeker omdat ik MV stuurverhogers gezet heb en dus iets rechter zit)
Daarom heb ik ook in USA een Laminar lip gekocht en super content van! de turbulentie is zo goed als weg en ik rij nu tegen 120 nog met geopend vizier (wel een zonnebrilleke voor de onfortuinlijke vlieg die dat toch doorkomt)
bottom line kan die lip aanraden zeker voor 80 euro .... :)
K100 --> R1150RT--> K1200GT - 09/2005 YES!
ferre10

Bericht door ferre10 »

fotoke please??? heb een 1200 GT van 2003
ferre
Mazda MX5 +Garmin Zumo 660
Plaats reactie