Kaartupdate Mapsource
Moderator: GVN
Kaartupdate Mapsource
Vandaag terug een nieuwe versie 2012.20 , maar telkens loopt het fout , lukt mij nu deze keer niet ! Dit was natuurlijk door mijn eigen schuld dat het fout ging , alles werkt terug naar behoren !
Laatst gewijzigd door vara 2 op 25 jul 2011, 07:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Wegen zijn er om te reizen , maar nooit om aan te komen !
Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Varadero XL 1000 mod. 2000
Varadero XL 1000 mod. 2005
Bmw Gs Adventure 1200 mod. 2007
Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Re: Kaartupdate Mapsource
Prachtig en mooi, maar beginnen we weer met nieuwe problemen ?
Heb de vorige versie er maar op gezet, er ging alles fout zelfs de blauwe tand.
Voor mij is het dus afwachten wat anderen doen, en dan pas aanhaken.
Dank voor het bericht
mvg Nico
Heb de vorige versie er maar op gezet, er ging alles fout zelfs de blauwe tand.
Voor mij is het dus afwachten wat anderen doen, en dan pas aanhaken.
Dank voor het bericht
mvg Nico
MG Breva 850
City Navigator Europe NT 2012.2 geïnstalleerd. Op de computer geconverteerd voor MapSource 6.13.7
Een kind kan de was doen
Een kind kan de was doen
Hier nu ook ingeladen zonder problemen , de eerste maal was gewoon mijn draadloos netwerk die faalde en ben dan opnieuw begonnen en alles werkt nu terug perfect als gewoonlijk , toch een mooi programma !
Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Suzuki DR600
Honda Transalp 600
vara 2 schreef:toch een mooi programma !

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

Toch moeilijk om te begrijpen voor jou hé ! Mijn routes zijn al mooi uitgestippeld om in sept. te toeren in Italie en verleden week een paar mooie ritten in de Moezel afgereden . En dit zonder echt één probleem .Prettig verlof !!! 
Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Suzuki DR600
Honda Transalp 600
-
jantje beton
Leuk om te horen maarja we weten allang dat onze Wim allergisch aan Garmin

BEN WEER EENS ONLINE
Niet moeilijk als je achteraf snel je startpost veranderdvara 2 schreef:En dit zonder echt één probleem.
Mapsource is idd nog zo slecht nog niet. Veel minder fraaie interface dan andere routingprogs, maar dat pakken we er dan maar weer bij. De vertaling naar het toestel is een ander paar mouwen. Klopt nooit ! Aantal km's en/of tijd komen nooit overeen en das vrij normaal als je andere instellingen gebruikt in programma dan in toestel
Garminbashing just love itjantje beton schreef:we weten allang dat onze Wim allergisch aan Garmin![]()
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

BTW: is er wat veranderd dan in MS 
Voor ik weer aan die miserie begin, moet ik toch weten of het de moeite loont, hé

Voor ik weer aan die miserie begin, moet ik toch weten of het de moeite loont, hé

-
aantzeetje
Ik sla telkens een aantal updates over want ik heb geen zin om telkens weer mijn routes "opnieuw" te maken. Zeker nu mijn motormaatje een Zumo 550 heeft die net iets anders met routering omgaat dan mijn favoriete SP2820.
Velen denken dat ze met dupliceren, herberekenen en bijtrekken de route juist hebben. Hier slaan ze echter de bal mis daar de via punten de oude kaarteigenschappen van de vorige versie blijven behouden. Als je het goed wil doen dien je alle via punten te verzetten zodat ze de nieuwe kaarteigenschappen meekrijgen. De eigenaars van een Zumo kunnen dit goed zien bij het importeren van een route. Hebben de viapunten de nieuwe kaarteigenschappen duurt het imorteren 2sec. Hebben die nog de oude eigenschappen duurt het importeren meer dan 30sec. Daar de Zumo dan ook nog eens gaat berekenen (snelste of kortste route, dus hier ook al maken dat je instellingen overeenstemmen met deze waarmee de route gemaakt werd in Mapsoource) kan het goed zijn dat je route die je rijdt niet helemaal overeenstemt met die die je in Mapsource gemaakt had. Bekend verschijnsel bij rondritten waar de één naar links gaat rond de kerk en de ander naar rechts.
Velen denken dat ze met dupliceren, herberekenen en bijtrekken de route juist hebben. Hier slaan ze echter de bal mis daar de via punten de oude kaarteigenschappen van de vorige versie blijven behouden. Als je het goed wil doen dien je alle via punten te verzetten zodat ze de nieuwe kaarteigenschappen meekrijgen. De eigenaars van een Zumo kunnen dit goed zien bij het importeren van een route. Hebben de viapunten de nieuwe kaarteigenschappen duurt het imorteren 2sec. Hebben die nog de oude eigenschappen duurt het importeren meer dan 30sec. Daar de Zumo dan ook nog eens gaat berekenen (snelste of kortste route, dus hier ook al maken dat je instellingen overeenstemmen met deze waarmee de route gemaakt werd in Mapsoource) kan het goed zijn dat je route die je rijdt niet helemaal overeenstemt met die die je in Mapsource gemaakt had. Bekend verschijnsel bij rondritten waar de één naar links gaat rond de kerk en de ander naar rechts.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Hey WimLT , startpost is veranderd geweest omdat ik toen nog niet wist wat ik mss had fout gedaan en dan later gezien bij het laden dat mijn draadloos was weggevallen . Ik zeg tenminste dat het mss aan mij lag en niet een bepaald merk ervoor aanval en ben dan ook blij dat ik tenminste het geduld kan opbrengen om dit tot een goed einde te brengen en dit ook mede te delen . En als laatste , die knop WIJZIG is er ook voor iets of past dit ook niet in Je gedachten-gang en is dit forum mss ook niet naar je wensen gemaakt ! Greetz

Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Suzuki DR600
Honda Transalp 600
"Laatst bijgewerkt door ..... op 25/07/11 07:12, in totaal 2 keer bewerkt" staat er ook niet voor niks 

Jij kan niet missen zeker , man man man . Lees alles nog eens goed door en dan valt hij mss !
Suzuki DR600
Honda Transalp 600
Suzuki DR600
Honda Transalp 600