Rider

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Mil

Rider

Bericht door Mil »

Hey allemaal,

Heeft er hier iemand ervaring met TomTom rider pro europe of de gewone europe.
Ik zou me die willen aanschaffen kwestie van eens meer de moto te kunnen pakken.
Mvg
Mil
Leven is het meervoud van lef...
wilsoneke

Re: Rider

Bericht door wilsoneke »

heel positief, goed toestel,vrij degelijk,scherm is niet zo groot maar goed afleesbaar,je kan veel kleuren kiezen,alsook de layout is veel beter dan die van garmin,
routes maken gaat heel makkelijk met behulp van tyre,minpunt is dat je herberekenen niet kan uitzetten,maar mits genoeg tussenpunten is dat geen probleem, ik vind het een goed ding,zeker voor zijn prijs,
ik rij wel zonder headset,dus daar kan ik je niks over vertellen,ik heb hier de garmin 660 en de nieuwe montana ook liggen en de tomtom is zeker
zo goed(zoniet de betere)

grtz wilsoneke
walterr

Bericht door walterr »

'k Gebruik het al jaren (TTR1). Heel content van. Zeker programma Tyre (http://www.janboersma.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;), zoals hierboven al aangehaald, downloaden om ritten uit te stippelen (of Garmin-ritten te converteren naar .itn-files voor TT). Mocht TomTom nu nog over stafkaarten beschikken (om te wandelen en fietsen) dan was Garmin helemaal uit de markt gespeeld. :-P

Enkele mooie testverslagen over TomTom zijn te vinden op http://www.motoblog.be" onclick="window.open(this.href);return false; ('TomTom' invullen op zoekfunctie).

Ik heb ook headset Cardo Scala Q2 maar verbind mijn TT daar nooit mee. 'k Vind de spraak helemaal niet nodig omdat de wegaanduiding op TT-scherm heel klaar en duidelijk is (tov bv. Garmin). Gebruik headset enkel voor GSM en 'den babbel met madame' achter op motor. Met TT te kopen kunt ge zeker geen miskoop doen. Prijs/kwaliteit met kop en nek als beste koop boven alle andere motor-GPS'en. .. da's mijn bescheiden mening maar :wink:
R1200RT- Black
ronnyb

Bericht door ronnyb »

Heb TT Rider eerste editie,
super tevreden van ,maak ook geen gebruik van het mondelinge
daar je via het scherm alles duidelijk kan zien wat je moet zien.
Voor het maken van ritjes heb je idd Tyre of itn.converter nodig
en is gratis te downloaden.
Over zijn houder ben ik niet te spreken ,
maar dat is met de nieuwere types blijkbaar reeds opgelost.
Goede keuze.
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Mil

Bericht door Mil »

Wel ik ben overtuigd! Waarop wordt hij bevestigd en is de nieuwe bevestiging ok?
Enig idee waar hij het goedkoopst is? Wat raden jullie aan, de pro europe of de 'gewone' europe?
En nog bedankt voor de reacties :thumright: :thumright:
Mil
ronnyb

Bericht door ronnyb »

http://motoblog.be:8888/index.php?optio ... &Itemid=76" onclick="window.open(this.href);return false;
zeker eens lezen !
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Mil

Bericht door Mil »

Ja, 't is nen rider europe pro geworden. 't ziet er goed uit, ik heb al een hoop routes gedownload via tyre. Toffe site.
Dat die benzinepomp maar rap hier is.... Anders zal der iemand van sandgardens zijn verlof moeten uitstellen vrees ik :grin: :grin:
Een minpunt vind ik wel dat je hem niet kan opladen via de batterij van de motor.
Zou die batterij niet sneller leeglopen met de Bluetooth ingeschakeld.
Iemand?
Mil
Bob

Bericht door Bob »

Mil schreef:Een minpunt vind ik wel dat je hem niet kan opladen via de batterij van de motor.
Kan wel, maar daarvoor moet je een andere houder aanschaffen. Voor info kan je OP DEZE LINK klikken. Maar voor een dagtrip volstaat het om de interne batterij thuis op te laden, ook met gebruik van de bluetooth-verbinding met de Scala.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Mil

Bericht door Mil »

Ja Bob, klopt maar je zou toch kunnen verwachten dat ze dat er bij zouden leveren.
Als je je gsm erbij gaat gebruiken, weet ik het nog zo niet.
Als je moet terug komen op plaatsnaamborden is ook niet plezant hé
Verder ziet het er goed uit, geen enkel probleem om de headset en de gsm te synchroniseren via bluetooth.
Bellen vanaf de TomTom gaat feilloos.
Waar blijft die brandstofpomp nu :-? :twisted:
Mil
Bob

Bericht door Bob »

Mil schreef:Ja Bob, klopt maar je zou toch kunnen verwachten dat ze dat er bij zouden leveren.
Als je je gsm erbij gaat gebruiken, weet ik het nog zo niet.
Als je moet terug komen op plaatsnaamborden is ook niet plezant hé
Verder ziet het er goed uit, geen enkel probleem om de headset en de gsm te synchroniseren via bluetooth.
Bellen vanaf de TomTom gaat feilloos.
Waar blijft die brandstofpomp nu :-? :twisted:
Mil
Ja, dat zou inderdaad wel in het standaardpakket mogen zitten.

Geen idee hoelang de batterij meegaat wanneer ook de GSM gebruikt wordt. Daar doe ik niet aan mee wanneer ik met de moto onderweg ben, in m'n helm wil ik énkel wat windgeruis horen :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
walterr

Bericht door walterr »

Gefeliciteerd met je aankoop,

je gaat er nog jaren plezier aan beleven.

Nog vele fijne ritjes!
R1200RT- Black
Plaats reactie