In welke stand staat jullie windscherm (1.85m/R1200GS '10)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dakar74

In welke stand staat jullie windscherm (1.85m/R1200GS '10)

Bericht door dakar74 »

Graag had ik geweten in welke stand jullie jullie standaard R1200GS windscherm hebben staan voor het minste turbulenties? Ik ben +-1.85m en heb al een Schubert helm en zo'n Touratech spoilertje, maar ik vind het lawaai/turbulenties nog altijd teveel. Het staat nu op de hoogste stand. Het het nog wel zin om verder te zoeken naar de ideale stand als het al op zijn hoogste staat? Of kan een scherm op zijn laagste stand zo een effect hebben dat het eigenlijk beter wordt?
bedankt voor jullie meningen!
One life, live it
Zeppe

Re: In welke stand staat jullie windscherm (1.85m/R1200GS '10)

Bericht door Zeppe »

hallo Dakar74,

Het is inderdaad best mogelijk, en je moet het zeker eens uittesten, dat een lagere stand beter voor u kan zijn.
Dit is echter allemaal heel persoonlijk. Zelf ben ik 1.86 en reed met mijn GS met de ruit ergens in een middenstand.
Dit hoeft voor u helemaal niet zo te zijn. Ondanks dat onze lengte ongeveer overeenkomt is het best mogelijk dat mijn bovenlichaam langer is dan het uwe, of omgekeerd.
De enige manier om het te weten : testen, testen en testen.

en lukt het niet, er bestaan heel wat betere schermen op markt dan het origineel BMW scherm (ook zadels, voor de rest is een GS een dijk van een fiets)
persoonlijk heb ik na het origineel scherm een tijdje met een MRA gereden, en dit later vervangen door een Puig

succes
:wink:
Laatst gewijzigd door Zeppe op 13 aug 2011, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Vergeet het maar, als er 1 ding is dat ze nie kunnen bij BMW is het schermen voor de GS ontwerpen...ik ben ondertussen aan mijne 5de GS bezig en turbulentie vrij is een utopie....inkorten helpt, klein schermpje ala wunderlich helpt ook, maar dan vang je wel meer wind en vliegen, anders ga je veel geld moeten uitgeven aan van die ceebailys of zoiets.....Als je een andere ruit koopt: testen, geloof niet wat ze in de folderkes zeggen want da's bullshit
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny

Bericht door Danny »

Hmm ik ben er zeker van dat ze schermen kunnen ontwikkelen en dat doen ze ook, 't probleem bij de GS zit hem zeker niet in de vorm maar veel eerder in de afstand tussen de ruit en je hoofd.

Moest het zijn zoals ne Vespa vlak voor je snoet dan had je er geen last van. de standaard ruit is altijd een compromis tussen looks en functionaliteit...en dan komen er nog eens verschillende groottes van berijders op. :wink:
haté

Bericht door haté »

scherm staat voor mij in de laagste positie (meet zelf 178 cm)
rij wel met een GSA, dus met de "betere" ruit met daarbovenop ook zo'n wunderlich-opzetruitje, kan daar overigens in die positie perfect overkijken.
is voor mij een wereld van verschil
absoluut géén turbulentie en kan met open vizier blijven rijden tot aan de maximum-snelheid !
één nadeel, als't regent krijg ik niet genoeg rijwind om het vizier droog te blazen, dus moet ik regelmatig even naast het scherm de windstroom opzoeken
dus uittesten...
Plaats reactie