abs pompk1200lt
Moderator: GVN
-
pimmelimeke
abs pompk1200lt
hallo, ben op zoek naar iemand of een bedrijf dat abspompen (evo syst) bouwjaar 2004 kan reviseren, eventueel iemand met een tweedehands?
greets benno
greets benno
-
pimmelimeke
Re: abs pompk1200lt
hoi, er lekt olie uit de behuizing mijn mekanieker zegt dat deze moet vervangen worden dat is zowat alles dat ik daar weet,
greets benno
greets benno
-
frits-motaar
Niet alle "olie-lekken" lees remvloeistof-lekken zijn te verhelpen,laat staan dat iemand die ABS-pomp wil uiteen vijzen om een dichting te vervangen.
Die dingen zijn van levensbelang als het over het remmen gaat,daar speel je dus geen doktertje mee om een lek te dichten,en zéker niet met "vloeibare pakking",
zoals sommigen hier voorstellen.NEEN,die ABS-modulator moet gewoon vervangen worden door een andere die niet lekt en wel werkt,want is het niet zo dat de pomp nu ondertussen ook kapot gelopen is,of heb ik iemand anders voor met hetzelfde probleem?
Deze ABS-pompen liggen 2dehands echter niet voor het rapen,tenzij je een nieuwe koop voor zo'n 1700eurokes,want die pompen zijn specifiek voor de K1200LT met hun full-integraal-ABS,daar kan géén andere in.
grts frits
Die dingen zijn van levensbelang als het over het remmen gaat,daar speel je dus geen doktertje mee om een lek te dichten,en zéker niet met "vloeibare pakking",
zoals sommigen hier voorstellen.NEEN,die ABS-modulator moet gewoon vervangen worden door een andere die niet lekt en wel werkt,want is het niet zo dat de pomp nu ondertussen ook kapot gelopen is,of heb ik iemand anders voor met hetzelfde probleem?
Deze ABS-pompen liggen 2dehands echter niet voor het rapen,tenzij je een nieuwe koop voor zo'n 1700eurokes,want die pompen zijn specifiek voor de K1200LT met hun full-integraal-ABS,daar kan géén andere in.
grts frits
-
Dirk Pauwels
Aandelen bij BMW of zo? Of toevallig een pompke op 't schap liggenfrits-motaar schreef:Niet alle "olie-lekken" lees remvloeistof-lekken zijn te verhelpen,laat staan dat iemand die ABS-pomp wil uiteen vijzen om een dichting te vervangen.
grts frits
Aangezien ze toch defect is, zou ik om te beginnen, zoals Danny voorsteld, de boel eens opengooien en kijken of er iets kan hersteld worden.
Weet dat als de ABS module niet meer te herstellen is, je dat ding ook gewoon van de moto kan slopen en mits enkele andere remleidingen gewoon zonder kan rijden en perfect remmen. Bij 2de hands ABS modules moet je ook afwachten of ze nog ok is (tenzij de sloper garantie geeft, is meestal maar tot aan de deur....zijn deur dan hé....)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
pimmelimeke
hoi frits, neen de pomp is nog niet stuk gelopen maar in overleg met mijn mekanieker juist besloten om een nieuwe te plaatsen, is inderdaad zo de rem is het enige tussen mij en een muur (belangrijk dus)
bedankt voor de reacties maar bij deze is het probleem opgelost hoop ik
greets benno
bedankt voor de reacties maar bij deze is het probleem opgelost hoop ik
greets benno
-
frits-motaar
@dirk pauwels:
neen hoor geen aandeelhouder bij bmw!
ik heb 2maanden geleden ook mijn pompke mogen vervangen(r1100rt) wegen kapotte sturing(meestal bij deze pompen).
ik zo'n pompke ne keer open gehad,en daar kan niet veel aan kapot gaan,behalve de sturing dan.
Maar die elektrische abs-pompkes,dat is toch wel andere koek hoor,deze pomp draait als het ware in de remvloeistof en daar kan héél véél aan kapot lopen,vandaar dat een remoliewissel niet dikwijls genoeg kan gebeuren.Een lekkende pomp,dat is weer wat anders,om die uiteen te halen en dan weer "veilig" dicht te krijgen is volgens mij niet simpel,vanwege de hoge remdruk die erin wordt opgewekt.(maarja dat is mijn bescheiden mening hé)
grts frits
neen hoor geen aandeelhouder bij bmw!
ik heb 2maanden geleden ook mijn pompke mogen vervangen(r1100rt) wegen kapotte sturing(meestal bij deze pompen).
ik zo'n pompke ne keer open gehad,en daar kan niet veel aan kapot gaan,behalve de sturing dan.
Maar die elektrische abs-pompkes,dat is toch wel andere koek hoor,deze pomp draait als het ware in de remvloeistof en daar kan héél véél aan kapot lopen,vandaar dat een remoliewissel niet dikwijls genoeg kan gebeuren.Een lekkende pomp,dat is weer wat anders,om die uiteen te halen en dan weer "veilig" dicht te krijgen is volgens mij niet simpel,vanwege de hoge remdruk die erin wordt opgewekt.(maarja dat is mijn bescheiden mening hé)
grts frits