Ik en een collega hebben bijde een K 1100 lt ( '94 en '92 ), als we samen gaan rijden hebben we gemerkt dat als we normaal tempo rijden dan blijft bij mijn motor de watertemperatuur mooi in het midden terwijl bij de zijne deze zelfs niet tot in het midden komt, als we dan stilstaan ( roofd licht bv) zie ik mijn temperatuur omhooglopen totdat de ventilator begint te werken, daar waar het met zijne motor bijna niet omhoog gaat ( zijn ventialor gaat zelden aan omdat de tmperatuur amper oploopt).
Heeft er iemand ervaring met deze motor en zou het kunnen dat mijn termostaat mogelijk niet volledig opengaat of dat mijn waterpomp defect is en niet voldoende debiet geeft?
Thx
vraagje K 1100 lt
Moderator: GVN
Re: vraagje K 1100 lt
tussen de modellen van '92 en '94 is er verschil in waterpomp. De doorstroming is daardoor niet gelijk.
Of de dikte van de radiateur hetzelfde is kan je zelf vaststellen.
Op K1100LT's die regelmatig aan hoge bedrijfstemperaturen worden blootgesteld zoals veel in de Alpen rijden of bij zijspannen, wordt (nog altijd) graag een radiateur van een K100RT/LT geplaatst die dikker is en meer koeling geeft.
Bron: FlyingBrick
Of de dikte van de radiateur hetzelfde is kan je zelf vaststellen.
Op K1100LT's die regelmatig aan hoge bedrijfstemperaturen worden blootgesteld zoals veel in de Alpen rijden of bij zijspannen, wordt (nog altijd) graag een radiateur van een K100RT/LT geplaatst die dikker is en meer koeling geeft.
Bron: FlyingBrick
-
John
- Contacteer:
Kan ook zijn dat bij je maat de thermostaat open blijft staan. Omdat je zegt dat zijn temperatuur niet optimaal is, te koud in feite.
John schreef:Kan ook zijn dat bij je maat de thermostaat open blijft staan. Omdat je zegt dat zijn temperatuur niet optimaal is, te koud in feite.
Dat was ook mijn eerste gedacht.
Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...
R1150 gelände und strasse adv.

R1150 gelände und strasse adv.
Thermostaat eruit en in een panneke water, gelijk eieren koken, een thermometer erbij en rond 't kookpunt moet ie stilaan gaan bewegen/open gaan
weet de exacte temperatuur niemeer
weet de exacte temperatuur niemeer
Goed ik ga nog even afwachten en bij de volgende gelegenheid die test eens uitvoeren,
nu met de winter voor de deur zal de temperatuur zo wie zo kouder zijn.
Bedankt voor de reacties.
nu met de winter voor de deur zal de temperatuur zo wie zo kouder zijn.
Bedankt voor de reacties.