Eigenaardig...
Moderator: GVN
Eigenaardig...
Bij koudstart van de K1300S geen probleem, maar bij warme motor wilt ie niet meer starten
Precies of hij krijgt de startmotor niet rond gedraaid. Volgens BMW was het de batterij, maar die heb ik vervangen en het probleem blijft en is wel redelijk vervelend als ge moet gaan tanken, en moet wachten tot motor iet of wat afgekoeld is.... Iemand met kennis van zaken 
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
-
John
- Contacteer:
Re: Eigenaardig...
Heb hetzelfde euvel met een K1200GT van de eerste generatie.(2005)
-
®win
- Contacteer:
Had geloof ik iets te maken met de dunne bekabeling van en naar de startmotor. Leg dit eens voor aan de dealer, volgens mij moet daar, in geval van problemen, van BMW uit een oplossing voor zijn.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
Dit heb ik ook diverse keren meegemaakt maar het is iedere keer maar één keer en niet direct te reproduceren.
Lijkt net alsof de accu leeg is (maar dat is niet zo) gelukkig slaat de motor tot nu toe nog wel iedere keer aan.
Ik heb trouwens een K1300S van 2010.
Mocht je weten wat de oorzaak is laat het dan even weten.
Lijkt net alsof de accu leeg is (maar dat is niet zo) gelukkig slaat de motor tot nu toe nog wel iedere keer aan.
Ik heb trouwens een K1300S van 2010.
Mocht je weten wat de oorzaak is laat het dan even weten.
-
®win
- Contacteer:
Was op enkele fora al eens ter sprake geweest. Bijvoorbeeld in het K-topic van motor-forum.nl.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 6#20879006" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... 6#20879006" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Erwin
Erwin
Had het gemeld aan BMW en ze hadden het nog maar 1x meegemaakt met een K1300GT en hier hebben ze idd een aparte kabelboom naar de starter gelegd en probleem was opgelost. Dus ze stelden zelf voor om dit te doen, volledig voor rekening van BMW. Toen ik echter afspraak wou maken, had men via de BMW experts (wie dat ook mogen zijn) vernomen dat dit in mijn geval waarschijnlijk de batterij zou zijn...
Niet dus, met als gevolg dat em nu vrijdag binnen moet voor een oplossing. Ik zal zaterdag posten wat uiteindelijk de oplossing geworden is 
Grtz
Marc
Marc
-
Relax
"Dat hebben we nog nooit gezien" en "We hebben zo nog maar ééntje gehad" zijn de twee meest gebruikte zinnen door dealerships.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Die éne GT zal dan de mijne geweest zijn
. Dat slecht starten met warme motor had de mijne ook, ik was ook ervan overtuigd dat het aan mijn batterij lag. Tot ik volledig stil stond op de E313. Dealer heeft een nieuwe kabelboom geplaats naar de starter op kosten van BMW en een update van de software tegen het stilvallen.
De GT start terug als ne nieuwe met de oude batterij.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Mijn K1300S van 2010 heeft soms ook problemen om te starten met warme motor. Het rare is dat het soms wel en soms niet is. Moeilijk om in de garage te reproduceren... Ik durf aan een spooroverweg de motor niet stilleggen uit schrik dat ik niet snel terug kan starten.
Alain
Alain
Ik heb nu nieuwe gel battery erin gestoken, maar is geen verschil dusVanguard schreef:Die éne GT zal dan de mijne geweest zijn. Dat slecht starten met warme motor had de mijne ook, ik was ook ervan overtuigd dat het aan mijn batterij lag. Tot ik volledig stil stond op de E313. Dealer heeft een nieuwe kabelboom geplaats naar de starter op kosten van BMW en een update van de software tegen het stilvallen.
Grtz
Marc
Marc
Eentje is genoeg hé Relax, dan is er toch al een precedent (in dit geval dus)Relax schreef:"Dat hebben we nog nooit gezien" en "We hebben zo nog maar ééntje gehad" zijn de twee meest gebruikte zinnen door dealerships.
Grtz
Marc
Marc
Zie in ons forum ook het onderwerp ' Sporadisch startprobleem'. Ikzelf heb met mijn Gs van 2010 na het reinigen en goed vastzetten van de connectoren op de batterij geen probleem meer. Moest het toch opnieuw voorkomen dan ga ik bij Danny te rade voor een bijkomende massavervinding startmotor-batterij.
Is gebeurd maar helpt ook niet....Peter1 schreef:Zie in ons forum ook het onderwerp ' Sporadisch startprobleem'. Ikzelf heb met mijn Gs van 2010 na het reinigen en goed vastzetten van de connectoren op de batterij geen probleem meer. Moest het toch opnieuw voorkomen dan ga ik bij Danny te rade voor een bijkomende massavervinding startmotor-batterij.
Grtz
Marc
Marc
Vandaag motor gaan afhalen bij AMS, blijkt dus de batterij te zijn geweest, en volgens AMS heb ik een paar dinges gedaan die niet mochten. Eerst en vooral moogt ge alleen maar originele BMW batterijen gebruiken en ik had een nieuwe gel batterij geinstalleerd, met als gevolg dat dit computer problemen geeft aan de motor, en dat is dus de reden dat ie ni wou starten met warme motor (de originele BMW batterij die eerst die problemen gaf, zal wss al te zwak zijn geweest). Ten tweede het chargeren van een BMW batterij met een optimate 4 is niet optimaal, en maakt dus dat de batterij eigenlijk niet volledig oplaadt. Ik dien dus de originele BMW lader te gebruiken via de canbus... Soit nieuwe BMW batterij steekt erin, en op het eerste gezicht kan ik terug starten met warme motor. Maandag zal de oude BMW batterij uitgetest worden op kantoor, ben benieuwd. Heb dus nieuwe gel batterij en optimate 4 te koop. Iemand

Grtz
Marc
Marc
-
Jo De Paepe
[quoteEerst en vooral moogt ge alleen maar originele BMW batterijen gebruiken en ik had een nieuwe gel batterij geinstalleerd, met als gevolg dat dit computer problemen geeft aan de motor, en dat is dus de reden dat ie ni wou starten met warme motor (de originele BMW batterij die eerst die problemen gaf, zal wss al te zwak zijn geweest). Ten tweede het chargeren van een BMW batterij met een optimate 4 is niet optimaal, en maakt dus dat de batterij eigenlijk niet volledig oplaadt. Ik dien dus de originele BMW lader te gebruiken via de canbus...][/quote]
Wat is me dat voor een gezever . Ze maken speciale batterijen voor BMW zeker ?????
De Kassa moet rinkelen daar !!!
Wat is me dat voor een gezever . Ze maken speciale batterijen voor BMW zeker ?????
De Kassa moet rinkelen daar !!!
-
John
- Contacteer:
Hahaha! Nooit zo goed gelachen! Jongens jongens. Wat ze de mensen allemaal durven wijsmaken! Kmax, geloofde gij nu echt die onzin?
Ik zal die batterij en die Optimate van je overnemen. Maar je moet er wel wat voor bijbetalen want die batterij is nu eigenlijk een beetje kapot, en die Optimate ook.
En dat komt omdat die aan uwen BMW hebben gehangen, daardoor is dat binnenwerk totaal ontregeld. Maar geen nood hoor! Ik ben de moeilijkste niet. Geef er 10 euro bovenop om mijn verplaatsing te bekostigen en je bent van alle zever af.
Goedhé!?

Ik zal die batterij en die Optimate van je overnemen. Maar je moet er wel wat voor bijbetalen want die batterij is nu eigenlijk een beetje kapot, en die Optimate ook.
En dat komt omdat die aan uwen BMW hebben gehangen, daardoor is dat binnenwerk totaal ontregeld. Maar geen nood hoor! Ik ben de moeilijkste niet. Geef er 10 euro bovenop om mijn verplaatsing te bekostigen en je bent van alle zever af.
Goedhé!?
-
John
- Contacteer:
Ik heb nog zo'n verhaaltje van AMS!
Een goei kennis van mij had een akkefietje met een koekedoos. Daardoor was het oranje glaasje gescheurd van zijn pinker. (R1100RT)
Hij naar AMS om te vragen of ze daar onderdelen voor hadden. "Jazeker mijnheer" was het antwoord. "Dat kost je dan 278 euro voor een kompleet nieuwe behuizing"
"Inklusief pinkerglas welteverstaan hé"
Mannekes mannekes. Moet er geen zand zijn??

Een goei kennis van mij had een akkefietje met een koekedoos. Daardoor was het oranje glaasje gescheurd van zijn pinker. (R1100RT)
Hij naar AMS om te vragen of ze daar onderdelen voor hadden. "Jazeker mijnheer" was het antwoord. "Dat kost je dan 278 euro voor een kompleet nieuwe behuizing"
"Inklusief pinkerglas welteverstaan hé"
Mannekes mannekes. Moet er geen zand zijn??
In Hamme vertelden ze me ooit dat ik ging problemen hebben omdat ik remblokken van EBC had geplaats ipv orrigineel met het logoke op.
Soit , ik is goed gelachen .
Soit , ik is goed gelachen .
-
Kries
Tja...daar heb ik mijn huidige gekocht (2dehands). inclusief onderhoud en nieuwe banden. Thuisgekomen tot de ontdekking gekomen dat de achterband tegen de rijrichting gemonteerd was
Ik al blij dat mijn stuur nog op de juiste plaats staat
BMW-dealers....na 30 jaar kan ik er meer dan 1 boek over schrijven
BMW-dealers....na 30 jaar kan ik er meer dan 1 boek over schrijven
-
Kries
Tja voor de optimate 4 geef ik nog 5 euro... 'k Gebruik die ook en nog nimmer problemen gehad.
Kwestie van een beetje winst te maken
Kwestie van een beetje winst te maken
Jamaar, zo gemakkelijk komen ze van mij niet vanaf zelle. Ga hier en daar mijn licht opsteken. Gisteren had ik geen keuze, ik ging binnen voor een extra kabel naar de starter onder garantie, en het werd een batterij. Het was dus motor meenemen, ofwel laten staan, en daar had ik geen zin in
We zullen zien of het probleem de komende dagen opgelost is. Ga in elk geval de oude batterij uittesten morgen en als die nog goed is, dan ga ik nog wel eens een babbelke doen met de "kantoorhouder" aldaar 
Grtz
Marc
Marc
-
tweecilinderke
Natuurlijk Jo wist gij dat dan nietWat is me dat voor een gezever . Ze maken speciale batterijen voor BMW zeker ?????
En ook voor Honda ,Yamaha, Benelli,Dnepr,Suzuki,Hercules,Bsa,Norton,husqvarna,Ktm ,enz....
En allemaal in dezelfde fabriek ,straf he
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
-
Mathy
Jaja, BMW-batterijen leveren speciale electriciteit, en alleen de BMW-lader kan die maken!!!

-
Jo De Paepe
Zou dat ook ne keer gaan doen , een serieus klapke en ze zouden van mij hun batterij en Can bus lader mogen demonteren hebben .Ga in elk geval de oude batterij uittesten morgen en als die nog goed is, dan ga ik nog wel eens een babbelke doen met de "kantoorhouder" aldaar
Opletten dat ge een BMW broek aan hebt op uw moto , anders gan ze nog beweren dat uw garantie vervalt omdat er niet originele stukken opzitten.
De titel van het topic zegt genoeg hé....."Eigenaardig "