startproblemen R1200RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
daddy

startproblemen R1200RT

Bericht door daddy »

Ik deed een poosje terug reeds melding van het slecht starten van mijn RT.
Uithalen van mijn huidige batterij en uittesten met een andere batterij, eveneens van een RT 1200 deed de bike starten.
De dag nadien, na het plaatsen van een nieuwe batterij, terug startproblemen.
De gaskraan ietsje openzetten en demareren, deed de bike na een tweetal keren demareren starten.
Ondertussen start ik de bike nog steeds op die manier. Eenmaal de bike warm heeft gedraaid niet echt noemenswaardige startproblemen.
De batterij uitgemeten en okidoki.

Zou het euvel kunnen te maken hebben met de electronische choke ???
Wat zou het eventueel nog kunnen zijn en iemand een idee, indien het de choke is, wat dit mij zal kosten.
Ik ben zowieso van plan om de bike binnen te brengen voor herstel, doch wou via dit forum toch wel eens bevragen aan de techneuten onder ons wat hun oordeel is.
Op die manier ben ik toch een beetje meer geladen met info, wanneer ik naar de dealer ga.
Dank je voor de melding, reactie.
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
Danny

Re: startproblemen R1200RT

Bericht door Danny »

Geen idee of je "bike" stroomafnemers heeft, bv GPS of andere toeters en bellen die evt voor een permanentestroomafname kunnen zorgen?
't zou kunnen dat je stappenmotoren een mankement hebben dat er een temperatuursensor effe in de fout gaat waardoor 't ene foutje andere dingen in de fout doet gaan.
Glazen bol theorie, ga naar je dealer leg de situatie uit en hij zal wel eens een paar dingen checken, iedereen hier kan slechts gissen en daar ben je geen donder mee.

sucses met je "motor" !
daddy

Bericht door daddy »

Terechte reactie.

Wel wil ik meegeven dat de enige toeter die op mijn bike als extra werd gemonteerd een gps is.
Deze staat aangesloten op de verlichting dus ga ik ervan uit dat deze dan ook niets afsnoept van de batterij.
Ook wil ik meegeven dat een klein poosje terug een nieuwe abs module werd geplaatst onder garantie.

Ik volg je terechte opmerking en ga langs bij de dealer, maar vond het plaatsen op dit forum misschien interessant om
wat meer feedback te kunnen krijgen. Ik ben geen techneut en wil nu ook weer niet "bij de zak gezet" worden.
Geniet van het rijden maar hou in je achterhoofd : rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan.
Danny

Bericht door Danny »

Tuurlijk niet begrijp ik ook wel dat je niet wil "gekloot" worden maar van speculeren worden mensen enkel nog zenuwachtiger :mrgreen:

De GPS op de koplamp dat zal dan wel oke zijn, hoedanook een slechte koudestarter kan "tig" oorzaken hebben met de moderne technologie, mogelijk is 't maar een peulschil.
Eén radertje in het systeem dat zijn werk niet doet leid tot ambetante storingen, je dealer zal hem wel effe voor je uitlezen en dan ben je ineens gesteld of moet hij ook de speculatietoer op en zoeken :mrgreen:

sucses ermee en laat ons weten wat zijn bevindingen zijn :wink:
PHILIP

Bericht door PHILIP »

Je mag géén gas geven als je een injectiemotor start. Gewoon starten zonder gashendel aan te raken moet voldoende zijn.
Mijn K11 kwam slechts hoestend en proestend tot leven na een verkeerd ingezette startprocedure. De R12RT is iets vergevingsgezinder maar toch...
philip
daddy

Bericht door daddy »

ja, I know.
Het is niet de bedoeling om gas te geven. Daar ben ik mij van bewust. Doe ik dat echter niet, dan krijg ik de bike niet gestart.
Nu, nogmaals, de bike moet dringend binnen zodat ik op mijn gemak ben.
Ik hou jullie op de hoogte.
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Ik vermoed dat je wacht om te starten tot de opstartprocedure is afgelopen?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
daddy

Bericht door daddy »

jups, dat doe ik. Ik laat de computer z'n werk doen en pas nadien start ik de motor.
frits-motaar

Bericht door frits-motaar »

@daddy,

Wat je kan testen,is het volgende nl.of de bovenste electronische bougiekoppen nog werken,dat doe je als volgt:
start de motor,zorg dat deze warm is,trek dan de linker stekker los v/d bovenste bougiekop,nu moet er een verschil in toerental hoorbaar zijn(lager),is dit niet het geval,dan is deze kop kapot.Dit doe je ook met de rechterkant.
Om helemaal zeker te zijn,kun je dit ook met de onderste bougiekoppen doen,als dan 1 v/d bovenste kapot zou zijn,dan valt de motor stil.
Meestal zijn het de bovenste koppen die sneuvelen,omdat deze te heet worden in het kleppendeksel.

grts frits
Plaats reactie