Verschepen of overvliegen naar USA

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Crosskabouter
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 nov 2004, 12:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door Crosskabouter »

Heeft er toevallig iemand ervaring met motoren verschepen of overvliegen naar New York en/of Chicago?
Na het dromen komt het wakker worden nietwaar :razz:
!!! De weg is wijzer dan de wegwijzer !!!
jorisv
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 okt 2011, 20:45

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door jorisv »

persoonlijk ik denk dat het uiteindelijk toch goedkoper, veiliger en minder stresserend is ter plaatse je gewenste moto te huren.
zelf heb ik geen ervaring met verschepen; wel al moto in US, Denver, gehuurd voor trip Denver-Yellowstone-MountRushmore-Denver.
hier misschien wat leesvoer van iemand ivm shipping:
http://micapeak.com/pages/shipbike.html" onclick="window.open(this.href);return false;

have fun
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door tweecilinderke »

Herbert moet ge hebben maar die is waarschijnlijk ribbedebie :mrgreen:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door sprint »

tweecilinderke schreef:Herbert moet ge hebben maar die is waarschijnlijk ribbedebie :mrgreen:
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/memberl ... file&u=263" onclick="window.open(this.href);return false;
hij was op 24/10 nog on-line :idea:
Marnix.

Afbeelding
Johan&Ils
Berichten: 58
Lid geworden op: 29 apr 2011, 19:34

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door Johan&Ils »

ga eens kijken op Horizon Unlimited
http://www.horizonsunlimited.com/tripplan/transport/" onclick="window.open(this.href);return false;

of bekijk hun forum eens, massas écht goede info!
Wij gaan met Grimaldi lines, wijzelf en de moto's op hetzelfde schip, maar ik geloof niet dat zij ro-ro naar de usa hebben.
meer info op http://www.seatravel.nl/index.php?optio ... =2&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

grtjs
Ils
herbertroelandt
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
Locatie: Hofstade

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door herbertroelandt »

Heb er al eens een paar keer een voordracht over gegeven.
Hier een link hiernaartoe.
Bij meer vragen graag!
http://www.dhaese.bmw.be/diensten/wereldreis-plannen" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door demito »

hoor eens bij http://www.carga.be" onclick="window.open(this.href);return false;. Vragen naar Tom Lorez.

Heeft al een aantal verschepingen voor mij gedaan vanuit Antwerpen. Goeie service en mannen waar ge mee kunt klappen.

Succes

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
herbertroelandt
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
Locatie: Hofstade

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door herbertroelandt »

http://www.dhaese.bmw.be/sites/all/file ... canada.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
Crosskabouter
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 nov 2004, 12:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door Crosskabouter »

Al merciekes voor de reacties :razz:
Zo geraak ik al een heel stuk verder, vooral voor de financiële planning :mrgreen:
!!! De weg is wijzer dan de wegwijzer !!!
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door demito »

Nog even dit: mijn ervaring, in tegenstelling tot vorige beweringen in deze thread: luchtvracht is 3x de prijs van bootvracht, alle kosten inbegrepen. Ik doe ter plaatse wel alles zelf. Geen agent die "zogezegd" alles voor je regelt.

Je moet in dat geval wel achter iedereen zijn vodden zitten, op je strepen staan en je vooral niet laten doen. Dat vermijdt al heel veel horrorstories die je her en der leest. En reken in dat alles zeker 2 weken trager zal lopen dan voorzien. Constant rondbellen neemt tijd maar geeft je ook de controle over e.e.a. aan een schappelijke prijs.

Andermaal succes :wink:

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
herbertroelandt
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
Locatie: Hofstade

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door herbertroelandt »

demito schreef:Nog even dit: mijn ervaring, in tegenstelling tot vorige beweringen in deze thread: luchtvracht is 3x de prijs van bootvracht, alle kosten inbegrepen. Ik doe ter plaatse wel alles zelf. Geen agent die "zogezegd" alles voor je regelt.

Je moet in dat geval wel achter iedereen zijn vodden zitten, op je strepen staan en je vooral niet laten doen. Dat vermijdt al heel veel horrorstories die je her en der leest. En reken in dat alles zeker 2 weken trager zal lopen dan voorzien. Constant rondbellen neemt tijd maar geeft je ook de controle over e.e.a. aan een schappelijke prijs.

Andermaal succes :wink:

T
Mijn ervaring ( een10 tal intercontinentale verschepingen) heeft me iets anders geleerd. Ik deed altijd alles zelf, en luchtvracht was- meestal- de beste prijs/kwaliteit
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door demito »

herbertroelandt schreef:
demito schreef:Nog even dit: mijn ervaring, in tegenstelling tot vorige beweringen in deze thread: luchtvracht is 3x de prijs van bootvracht, alle kosten inbegrepen. Ik doe ter plaatse wel alles zelf. Geen agent die "zogezegd" alles voor je regelt.

Je moet in dat geval wel achter iedereen zijn vodden zitten, op je strepen staan en je vooral niet laten doen. Dat vermijdt al heel veel horrorstories die je her en der leest. En reken in dat alles zeker 2 weken trager zal lopen dan voorzien. Constant rondbellen neemt tijd maar geeft je ook de controle over e.e.a. aan een schappelijke prijs.

Andermaal succes :wink:

T
Mijn ervaring ( een10 tal intercontinentale verschepingen) heeft me iets anders geleerd. Ik deed altijd alles zelf, en luchtvracht was- meestal- de beste prijs/kwaliteit
We gaan er genen boel over maken toch he :lol:

Ik kan niet anders vertellen dan wat ikzelf heb meegemaakt. Ik heb het niet over RORO, maar kist met een zo klein mogelijk volume moto(s). Gewoon containertransport. Misschien moeten we maar eens bellen want als luchtvracht maar even duur is wil ik die contacten van jou ook wel :wink:

Oh ja, ik zit slechts op 6 intercontinentale verschepingen. Humble I will be...


T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door gianni »

de kost van huur of verschepen in achterhoofd

ginder nen schonen occasie kopen en mee rondbollen en na verlof verlappen, of in een garagebox stockeren en nog is terug gaan ...
eventueel stockeren bij een motozaak tegen vergoeding die hem voor je volgend bezoek een onderhoudje geven ...

eventueel dit met vrienden doen zodat elk om beurt ginder is op vakantie kan gaan kost verdelen ...

daarrond moet je toch ook iets kunnen uitwerken
eventueel hier nen occasie komen en eenmalig verschepen ... ginder een box huren of zo om hem te stallen en idem dito idee met wat maten om kost te delen
iemand interesse ...ikke wel
nen gs1150 of zo zelfs nen varazero die krijg je bijna voor niets ...of zoiets ...
herbertroelandt
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:31
Locatie: Hofstade

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door herbertroelandt »

Demito,
We gaan er hier inderdaad geen wedstrijdje om ter meest verschepingen van maken ;-) De 10 verschepingen heb ik enkel vermeld om te duiden dat ik het al een paar keer gedaan heb. Bvb groupagecontainer van Antwerpen naar NY, van Antwerpen naar Miami, van Rotterdam naar Montreal, 2* RORO Zeebrugge-Newark etc
Volgend jaar plan ik om mijn GS terug op te sturen naar de USA. We kunnen misschien eens prijzen en ervaringen uitwisselen?
Mijn laatste verscheping was verleden jaar begin October, van London LHR naar New York JFK, luchtvracht met James Cargo.
Ik heb mijn moto zelf naar LHR gereden, ben met het vliegtuig terug gekomen naar BRU om dan een week later van BRU naar JFK te vliegen. Alles bij elkaar heeft dit 1081.91 € gekost, krat, vliegtuigticket van Londen naar Brussel, boot Calais Dover, inkratten, verscheping en kosten in NY inbegrepen. De transfer tijd was 6 dagen.
Dit jaar in Januari is de moto dan uit Buenos Aires terug gekomen- maar dat is een ander verhaal.
Hoeveel heeft het voor jou in totaal gekost, als ik dat mag weten? Graag had ik een beter en goedkoper alternatief, het zijn ook voor mij dure tijden :roll:
R1200GS ADV 2016
K1600 GTL 2013
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door albatros »

Airfreight rules :wink: :lol:
Als je wil vraag ik eens een prijsje aan mijn agent(en) voor een transport naar JFK of ORD. Geef me wel de afmetingen en gewicht door aub.
Een gebruikte motor wordt aanzien als DG (Dangerous goods), prijs is per/kg volume gewicht + Fuel en Security surcharges, administratiekosten + de commisie van de desbetreffende luchtvrachtagent. Vergeet de inklaringskosten ter plaatste niet! Noteer wel dat je zelf de moto op een krat dient te strappen, tenzij ik een agent vind die de "verpakking" kan regelen.
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Verschepen of overvliegen naar USA

Bericht door demito »

referentieprijzen die ik nog +- uit het hoofd ken:
Antwerpen - Cape Town: 400 EUR/moto, all in, one way
Antwerpen - Santiago de Chile: 650 EUR all in, one way
Rotterdam - Reykjavik: 320 EUR all in, one way

alles per boot...

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
Plaats reactie