Schermhouders
Moderator: GVN
Schermhouders
Hallo, dus weer een nieuweling op het forum, Even voorstellen, mijn naam is Sven en ik rijd met een R1100R van 97 en ben nu 6 jaar met de moto aan het rijden. Mijn eerste was een funduro 650 maar na een jaartje werd dat wat licht en heb ik me dus een r1100r aangeschaft waar ik na 5 jaar nog altijd dolgraag mee rij, ik heb dit forum leren kennen via mijn familie .
Nu ik toch bezig ben kan ik ineens een vraagje stellen en hopen dat jullie mij hieromtrent wat tips kunnen geven. Ik rij dolgraag met mijn moto en er is in die 5 jaar niet veel aan geweest buiten een kapotte batterij maar dat is vrij normaal wat ik niet normaal vind is dat om de zoveel maand nioeuwe staafjes moet gaan halen om mijn scherm vast te zetten,deze breken elke keer opnieuw onder mijn stuur af. Kan iemand mij hier wat hints over geven of is dit gewoon een ziekte van deze moto?
Nu ik toch bezig ben kan ik ineens een vraagje stellen en hopen dat jullie mij hieromtrent wat tips kunnen geven. Ik rij dolgraag met mijn moto en er is in die 5 jaar niet veel aan geweest buiten een kapotte batterij maar dat is vrij normaal wat ik niet normaal vind is dat om de zoveel maand nioeuwe staafjes moet gaan halen om mijn scherm vast te zetten,deze breken elke keer opnieuw onder mijn stuur af. Kan iemand mij hier wat hints over geven of is dit gewoon een ziekte van deze moto?
Keeperke,
Ik heb dat 1x voorgehad op m'n R850R. Heb met die motor 80.000 km gedaan. Misschien heeft het te maken dat je ze niet te vast mag zetten. Bij mij waren ze afgebroken nadat ik een 20.000 km gedaan had, daarna nooit meer.
Ik heb dat 1x voorgehad op m'n R850R. Heb met die motor 80.000 km gedaan. Misschien heeft het te maken dat je ze niet te vast mag zetten. Bij mij waren ze afgebroken nadat ik een 20.000 km gedaan had, daarna nooit meer.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Hallo,
Heb 2 weken geleden ook een afgebroken pootje gehad op mijn scherm van mijn R850R, links onder en ook juist in de plooi.
Was de eerste keer dat ik het voorhad op 58,000km. Maar ik was op dat moment met de moto in verlof en hebben daar wat onverhard gereden en denk dat het daar door af is gebroken.
Voor de rest nooit problemen mee gehad. Morgen ga ik om het nieuwe pootje, kan eens vragen hoe los of vast het moet staan.
Groetjes,
Dorine
Heb 2 weken geleden ook een afgebroken pootje gehad op mijn scherm van mijn R850R, links onder en ook juist in de plooi.
Was de eerste keer dat ik het voorhad op 58,000km. Maar ik was op dat moment met de moto in verlof en hebben daar wat onverhard gereden en denk dat het daar door af is gebroken.
Voor de rest nooit problemen mee gehad. Morgen ga ik om het nieuwe pootje, kan eens vragen hoe los of vast het moet staan.
Groetjes,
Dorine
R850R
met 276C
met 276C
Re: Schermhouders
Bij mij ook al eens afgebroken in de plooi van de buis, duidelijk een zwakke plek.
Een lasnaad gelegd op die plaats, een beetje verf, en probleem opgelost.
Dus gewoon die boel wat verstevigen.. (voor ze afbreken)..
GR..M..
Een lasnaad gelegd op die plaats, een beetje verf, en probleem opgelost.
Dus gewoon die boel wat verstevigen.. (voor ze afbreken)..
GR..M..
Bij mijn vorige r1100r'95 dezelfde ziekte,2x afgebroken( 1xL en ander x R) aan onderkant en in een plooi, ik heb ze erna laten lassen bij een vriend-vakman en er nooit meer last van gehad!
Anders een prima moto,zeeeer veel plezier aan gehad,nu met de GS nog veel meer!
grts,
Ronnyb
Anders een prima moto,zeeeer veel plezier aan gehad,nu met de GS nog veel meer!
grts,
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Ik weet niet welk scherm je hebt en over welke pootjes het dus juist gaat, maar met deze heb ik nooit last gehad. Braken zelfs niet af toen ik er eens mee op mijn bek ging en zelfs het scherm moest vervangen

Toffe motor trouwens ! 'k Wou nog dikwijls dat ik hem had bijgehouden indertijd

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
John
- Contacteer:
Ik ben er nét zo ééne aan`t afbreken!WimLT schreef:Ik weet niet welk scherm je hebt en over welke pootjes het dus juist gaat, maar met deze heb ik nooit last gehad. Braken zelfs niet af toen ik er eens mee op mijn bek ging en zelfs het scherm moest vervangen![]()
Een 1100R zekers? of een 850r met optioneel scherm? maar wel van voor 1997 want ik heb ander dashbord, en de mijne is van 97.
Ik heb er nog zo ene met dat scherm, en rij er zelfs mee. Ik kan er inderdaad geen afstand van doen
Rijd ongelofelijk goed.
Chris
Ik heb er nog zo ene met dat scherm, en rij er zelfs mee. Ik kan er inderdaad geen afstand van doen
Rijd ongelofelijk goed.
Chris
Kloptahern schreef:Een 1100R zekers ? maar wel van voor 1997
@John: gij zijt ne vandaal, nen heiligschenner
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Een laske (laten) leggen op de plaats waar deze houders geplooid zijn, liefst voor het afbreken..
probleem opgelost..

probleem opgelost..
-
MGke
Ik rij ook met dezelfde van keeperke. Een 1100r t'is model 1996 maar ook ingeschreven in 1997. Het afbreken van de beugels ook hier al enkele keren meegemaakt. Een prima moter die je nog zelf kan onderhouden.
Mvg
MGke
Mvg
MGke
ahern schreef:Een 1100R zekers? of een 850r met optioneel scherm? maar wel van voor 1997 want ik heb ander dashbord, en de mijne is van 97.
Ik heb er nog zo ene met dat scherm, en rij er zelfs mee. Ik kan er inderdaad geen afstand van doen![]()
Rijd ongelofelijk goed.
Chris
R1100R van 2005 tot 2015.
R1200RT van 2016 tot
R1200RT van 2016 tot