Dat er zoveel jonge BMW's met weinig of geen kilometers te koop staan. Zou kunnen te maken hebben met de belastingen. Ik heb een quote uit een ander topic genomen om te verduidelijken.
De hoge aankoopprijs (dus grotere afschrijving) en de theoretisch hoge doorverkoopwaarde van een BMW helpen in dit geval.dioke schreef:Waarom niet elk jaar een nieuwe kopen?
Ik (evenals mijn buurman) doe dat al jaren en schrijf de moto degressief af op 5 jaar.
Dus 40% + btw het eerste jaar.
Dan heb je elk jaar een nieuwe moto voor dezelfde prijs.
Er zit dan nl. praktisch geen verschil op hetgeen je meer terug krijgt van de belastingen en hetgeen je moet opleggen voor de nieuwe.
Wordt perfect aanvaard door de belastingen. Mijn buurman is 2 jaar geleden nog op controle moeten gaan en dat hebben ze zonder problemen aanvaard.
Zouden er yuppies zijn die met hun BMW bedrijfswagen in de BMW garage komen en dan een moto zien staan , dat kopen om na een maand erachter te komen dat het toch hun ding niet is en weer verkopen met weinig of geen km ??
Een 'carpass' enz werkt alleen goed voor binnenlandse motoren , zouden er via import moto's met teruggedraaide tellers in omloop zijn want het aantal BMW van 5 jaar en 10000 km ofzo is echt wel opvallend groot .
Wat betreft de kinderziektes , dat gaat terug op de eerste k 1200'en , tot en met 2006. Dus vanaf 2007 is er een update geweest en waren de problemen opgelost. Ik heb trouwens met mijne geen enkel probleen gehad , en als je zin moest hebben in een K (voor geen geld) die gereden heeft en geen met verduurde banden en darm'kes van 5 jaar stil te staan :
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=32827" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij is afgeschreven en mag weg , dan koop ik iets nieuws , anders blijf ik er zelf mee rijden ook geen probleem.