Tweedehands k1300s

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door st1100 »

Ikzelf heb ook altijd met Honda gereden , maar ben een paar jaar geleden overgestapt naar BMW omdat de honda-modellen een langere baard hadden dan de kerstman. (Pan-european , model is 10 jaar oud en nog altijd niet vervangen door iets modern en sportieve toerfiets zat niet in het gamma)
Dat er zoveel jonge BMW's met weinig of geen kilometers te koop staan. Zou kunnen te maken hebben met de belastingen. Ik heb een quote uit een ander topic genomen om te verduidelijken.
dioke schreef:Waarom niet elk jaar een nieuwe kopen?
Ik (evenals mijn buurman) doe dat al jaren en schrijf de moto degressief af op 5 jaar.
Dus 40% + btw het eerste jaar.
Dan heb je elk jaar een nieuwe moto voor dezelfde prijs.
Er zit dan nl. praktisch geen verschil op hetgeen je meer terug krijgt van de belastingen en hetgeen je moet opleggen voor de nieuwe.
Wordt perfect aanvaard door de belastingen. Mijn buurman is 2 jaar geleden nog op controle moeten gaan en dat hebben ze zonder problemen aanvaard.
De hoge aankoopprijs (dus grotere afschrijving) en de theoretisch 8-) hoge doorverkoopwaarde van een BMW helpen in dit geval.

Zouden er yuppies zijn die met hun BMW bedrijfswagen in de BMW garage komen en dan een moto zien staan , dat kopen om na een maand erachter te komen dat het toch hun ding niet is en weer verkopen met weinig of geen km ??

Een 'carpass' enz werkt alleen goed voor binnenlandse motoren , zouden er via import moto's met teruggedraaide tellers in omloop zijn want het aantal BMW van 5 jaar en 10000 km ofzo is echt wel opvallend groot :-? .

Wat betreft de kinderziektes , dat gaat terug op de eerste k 1200'en , tot en met 2006. Dus vanaf 2007 is er een update geweest en waren de problemen opgelost. Ik heb trouwens met mijne geen enkel probleen gehad , en als je zin moest hebben in een K (voor geen geld) die gereden heeft en geen met verduurde banden en darm'kes van 5 jaar stil te staan :
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=32827" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij is afgeschreven en mag weg , dan koop ik iets nieuws , anders blijf ik er zelf mee rijden ook geen probleem.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door GSMax »

Heb mijn K1300S gekocht bij AMS en die was 4 maand oud met 4500km op de teller. Vorige eigenaar had die weggedaan omdat het toch niet zijn ding was (te rap?) en heeft dan maar een GS gekocht. Heb het me nog niet beklaagd :grin: Dus als dat een betrouwbare verkoper is, geen schrik van hebben :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door K1200GT »

Als je informatie wil over ervaringen met de huidige K-modellen, incl. de K1300S: het Duitse forum: http://www.bmw-k-forum.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
(doorgaans vind je er deskundige uitleg over kinderziekten en andere mogelijke problemen, incl. oplossingen!)

Succes!
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door GSMax »

Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
catbustingdog
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 mei 2009, 12:20
Woonplaats: Paal
Locatie: Limburg

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door catbustingdog »

Eddy13 schreef:ik kan hem 100% op de zaak inbrengen en dus ook de btw terug trekken, dan kost hij niet zo erg veel meer.
dan moede nie twijfelen vind ik!
niet storen, ben al gestoord genoeg!
Catbustingdog rides again ...
lid van BMW Motor Club Vlaanderen
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door K1200GT »

PS: is dezelfde site :wink:
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door GSMax »

Mierenneuker :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door K1200GT »

Kmax schreef:Mierenneuker :wink:
On topic :wink: : ben blij dat er meer K-rijders zijn die bij onze Oosterburen af en toe een kijkje nemen...
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door GSMax »

Héél regelmatig zelfs 8-) Die duitse sites zijn echt wel informatief, minder gelul dan op de belgische of nederlandse fora, straight to the point :grin:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
stropke
Berichten: 520
Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
Woonplaats: Sint-Amandsberg
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door stropke »

Voor mijn K1200S en nu mijn K1600GT heeft de dealer dat gratis gedaan
Goed onderhandelen en op papier laten zetten


Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door GSMax »

Mijne staat op fullpower, is gratis en wordt meestal gedaan bij eerste onderhoud dacht ik 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Flow
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2010, 18:57

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door Flow »

Zijn er geen nadelen aan het terug op full power zetten?
Motorisch, verzekering, ... ?
st1100
Berichten: 931
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door st1100 »

Bij mijn verzekering maakt het niet uit of je nu de 100 of 160 pk versie koopt want de premie hangt af van de cilinderinhoud en die is natuurlijk voor beide dezelfde.
Flow
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2010, 18:57

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door Flow »

ok, dus je licht zogezegd enkel de BIV op?
denk je dat de verzekering er geen problemen van zouden maken als je een accident doet waardoor je levenslang rolstoelpatient wordt. Als ze er op uitkomen dat je de motor "opgedreven" hebt tov de roze kaart?
Het is toch oa ook obv de roze kaart dat er een polis wordt opgemaakt?
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door Bob »

Bij mijn weten - en de specialisten terzake mogen me natuurlijk tegenspreken want dan leer ik ook wat bij - hanteren de Belgische verzekeringsmaatschappijen nog steeds het principe "meer of minder dan 500 cc" bij het bepalen van de premie voor een motorverzekering.

Toen ik deze week de moto die ik van st1100 overkocht ging verzekeren werd er niet naar het inschrijvingsformulier gekeken en vroeg men me niet of de machine 100 of 163 PK in huis heeft. Ik zie dan ook niet in met welk argument ze achteraf zouden afkomen om geen schadevergoeding te moeten uitbetalen aan de tegenpartij van een eventueel ongeval.

Kortom : over de verzekering zou ik me geen zorgen maken, hooguit over de bandenslijtage :lol:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Kries

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door Kries »

Tja,

als volgens je gelijkvormigheidsattest/inschrijvingsbewijs je motor 100 PK heeft en er bij een ongeval (nog) kan aangetoond worden dat betreffend voertuig een hoger vermogen heeft dan aangegeven op je gelijkvormigheidsattest/inschrijvingsbewijs ben je zo wie zo onverzekerd want je voertuig is niet conform aan je gelijkvormigheidsattest/inschrijvingsbewijs

Is trouwens ook geldig voor verschillende ombouwen.

B is reglementair een ramp op dit gebied. Verhoogd stuur/verlaagde zit en degelijke die niet standaard zijn kunnen aanleiding geven tot het niet conform verklaren van het voertuig in geval van problemen.

In D moet het voertuig na elke ombouw TüV gekeurd worden maar dan is dit (na goedkeuring) ook volledig gedekt.
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door GSMax »

Kries schreef:Tja,

als volgens je gelijkvormigheidsattest/inschrijvingsbewijs je motor 100 PK heeft en er bij een ongeval (nog) kan aangetoond worden dat betreffend voertuig een hoger vermogen heeft dan aangegeven op je gelijkvormigheidsattest/inschrijvingsbewijs ben je zo wie zo onverzekerd want je voertuig is niet conform aan je gelijkvormigheidsattest/inschrijvingsbewijs

Is trouwens ook geldig voor verschillende ombouwen.

B is reglementair een ramp op dit gebied. Verhoogd stuur/verlaagde zit en degelijke die niet standaard zijn kunnen aanleiding geven tot het niet conform verklaren van het voertuig in geval van problemen.

In D moet het voertuig na elke ombouw TüV gekeurd worden maar dan is dit (na goedkeuring) ook volledig gedekt.
Op 30 jaar motorijden, nog nooit gehoord dat dit ooit gedaan is geweest bij een ongeval :shock: . Ik heb 2 jaar terug ongeval gehad met een K1200S waarbij ik in fout was. Op papier verlaagd vermogen, in realiteit full power. Serieus wat kosten aan tegenpartij zijn motor, en lichamelijk ook wat schade (alhoewel dat die al serieus ge-abimeerd was voor het ongeval :lol: ), mijn motor total loss. Is nooit naar het vermogen van mijn motor gekeken :-P
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Flow
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2010, 18:57

Re: Tweedehands k1300s

Bericht door Flow »

Eddy13 schreef:Hey de mannen, eerst allemaal de beste wensen en vooal goede gezondheid, en de juiste kant van de motor boven houden.
Nu nog een vraagje indien ik een nieuwe k13s koop op verminderd vermogen, en laat die later op vol vermogen ombouwen, waar moet ik kwa kosten rekening houden, bij honda kost het ongeveer 1000 € omdat er naar het schijnt ook een nieuwe comp in moet, nu hoe zit het hier met de k13s?
Dag Eddy,
En al gekocht?
Ik heb vandaag mijn K1300s besteld...
De omschakeling naar full power zou de dealer gratis doen.
Bob schreef:Bij mijn weten - en de specialisten terzake mogen me natuurlijk tegenspreken want dan leer ik ook wat bij - hanteren de Belgische verzekeringsmaatschappijen nog steeds het principe "meer of minder dan 500 cc" bij het bepalen van de premie voor een motorverzekering.
Kortom : over de verzekering zou ik me geen zorgen maken, hooguit over de bandenslijtage :lol:
Ivm hiermee de verzekering eens gecontacteerd en er wordt wel degelijk rekening gehouden met het aantal kW's.
Wat zich resulteert in hogere verzekering: scheelt €200.

Volgens de dealer moet ik er mijn slaap niet voor laten want dit zou nooit gecontroleerd worden.
Tenzij bij een dodelijk ongeval (zeer hoge uitkering) kan het wel gebeuren dat er wel naar gekeken wordt.
Plaats reactie