Zithoogte ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
luc gs
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 sep 2004, 17:21
Locatie: lierde

Zithoogte ?

Bericht door luc gs »

Om een betere bescherming te hebben is het niet beter een verlaagd zadel te hebben op een GSA ?
Hierbij heb ik 3 vraagjes : * hoeveel cm verlaging zit er tussen een normaal zadel en verlaagd zadel?
* minder gebulder rond je helm?
* blijft het rijcomfort hetzelfde door het feit dat de knieën meer gebogen zijn?
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Zithoogte ?

Bericht door Danny »

Ik denk dat een opzetspoiler net zoveel soelaas brengt -volgens mij zelfs meer- en veel minder duur is dan een verlaagd zadel...

Hoedanook de kniehoek is comfortabel genoeg om er nog wat centimeters af te pitsen, verder zal je zelf eens moeten experimenteren hoeveel je moet in mekaar zakken om geen turbulenties meer te hebben, zo'n verlaagde zit op een GSA is niet vet hoor 't originele zadel is niet dik, meestal word er aan de vering gewerkt voor de kortbenige of mensen die met een -te- hoge brommer dan goed voor ze is willen rijden :mrgreen:
Ed Jonkmans
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 mei 2011, 22:30

Re: Zithoogte ?

Bericht door Ed Jonkmans »

Yep, een spoilertje of een vario-scherm van MRA of zo doet wonderen.
Grtz
Ed
GSBerre
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 okt 2004, 21:16
Locatie: Balder

Re: Zithoogte ?

Bericht door GSBerre »

Toen ik een verhoogd zadel vroeg voor mijn 1200GS, wist de dealer te vertellen dat ik dan gewoon een 1200GSA zadel nodig had.
Maw een GSA standaard zadel is zo'n 2 a 3 cm hoger dan het normale GS zadel.
Je kan dus al eens proberen met een gewoon GS zadel en zien of dat voldoende is.
Bernard
R100GS
R1200GS
Plaats reactie