Brecon Beacons National Park

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Brecon Beacons National Park

Bericht door p@rick »

Nu het nieuwe motoseizoen langzaam maar zeker terug op gang komt, beginnen we natuurlijk ook alweer plannen te maken...
Zelf ben ik aan't denken om eens naar het Brecon Beacons National Park in zuidwest Engeland te rijden, tenminste : als dat praktisch haalbaar lijkt op vier dagen. Zijn er onder jullie die daar al geweest zijn ? Interessante plekjes ? Routes ? Belangrijke wetenswaardigheden ? Zowat alle info is welkom, waarvoor nu reeds mijn dank :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Brecon Beacons National Park

Bericht door GStephen »

Ik weet alleen dat het een ferm en ruw stukske natuur is, en dat net daarom de kandidaten voor de SAS daar een belangrijk deel van hun proeven afleggen (lees trektochten cross country met loodzware rugzakken).
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Brecon Beacons National Park

Bericht door lucsa »

Patrick dit Nationaal Park in Z-Wales hebben we bezocht in 1997.
Tijdens de heenreis maakten we vooral gebruik van M-wegen om zo enkele uren te spenderen in Windsor castle.
Wij hebben ons verblijf daar grotensdeels gevuld met het bezoeken van kastelen, abdijen en genieten van de natuur.
GPS-routes heb ik niet, wel een verslagje van gemaakt.
Veel plezier ginder.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Brecon Beacons National Park

Bericht door p@rick »

lucsa schreef:Patrick dit Nationaal Park in Z-Wales hebben we bezocht in 1997.
Tijdens de heenreis maakten we vooral gebruik van M-wegen om zo enkele uren te spenderen in Windsor castle.
Wij hebben ons verblijf daar grotensdeels gevuld met het bezoeken van kastelen, abdijen en genieten van de natuur.
GPS-routes heb ik niet, wel een verslagje van gemaakt.
Veel plezier ginder.
Hey Luc, ik was eerst nog zinnens om je een gewone mail te sturen, maar ik was er eigenlijk van overtuigd dat je in no time ook op dit topic zou reageren, en dan kunnen andere Engelandreizigers ineens ook van jouw ervaringen en verhalen meegenieten :thumright:
Bedankt voor de uitvoerige info, ik ga een en ander eens rustig uitzetten in Mapsource of Basecamp en dan voorleggen aan m'n medereizigers...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
patrick k100
Berichten: 2189
Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
Woonplaats: wondelgem
Locatie: wondelgem oost-vl

Re: Brecon Beacons National Park

Bericht door patrick k100 »

knap verslag :thumright:
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Brecon Beacons National Park

Bericht door Jo De Paepe »

Zelf ben ik aan't denken om eens naar het Brecon Beacons National Park in zuidwest Engeland te rijden, tenminste : als dat praktisch haalbaar lijkt op vier dagen. Zijn er onder jullie die daar al geweest zijn ? Interessante plekjes ? Routes ? Belangrijke wetenswaardigheden ? Zowat alle info is welkom, waarvoor nu reeds mijn dank .

Is zeker te doen . Ik was er in 2010. en heb toen Wales een beetje doorkruist.
1° dag van Gent via eurotunnel en snelweg naar Haye on wye , het boekenstadje gereden . Ligt pal aan het beginvan de Brecon Beacons.
onderweg zeker de moeite waard : Tintern Abbey ,Raglan Castle , via Abergavenny het park in naar Llanthony Priory ,Capel Y finn , naar Haye on Wye.
In de Beacons is er ook een bekende spottersplaats om de jets van de Royal air force te zien oefenen , maar de naam ontsnapt me.

enkele foto's op mijn Picasa https://picasaweb.google.com/1073685171 ... 709/Wales#

ik kan je eventueel mijn Garmin routes in Wales doorsturen .
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Brecon Beacons National Park

Bericht door Jo De Paepe »

In de Beacons is er ook een bekende spottersplaats om de jets van de Royal air force te zien oefenen , maar de naam ontsnapt me.
Yep , is the Mach loop nabij Bwlch

http://www.youtube.com/watch?v=PeO3ePFy ... re=related[/video]
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Brecon Beacons National Park

Bericht door GStephen »

Nope, de Mach Loop ligt een stuk noordelijker, nabij Dolgellau :wink:
Maar omzeggens gans Wales is een low fly zone, dus ook de Brecon Beacons
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
noppenrijder
Berichten: 228
Lid geworden op: 07 jan 2005, 09:36
Locatie: Waregem

Re: Brecon Beacons National Park

Bericht door noppenrijder »

als je in B&B wil verblijven : http://rhedynguesthouse.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
zeer aan te bevelen ; hele vriendeiljke mensen, zeer rustig (midden tussen de schapen) en heel lekker eten !
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Brecon Beacons National Park

Bericht door p@rick »

Jo De Paepe schreef:Zelf ben ik aan't denken om eens naar het Brecon Beacons National Park in zuidwest Engeland te rijden, tenminste : als dat praktisch haalbaar lijkt op vier dagen. Zijn er onder jullie die daar al geweest zijn ? Interessante plekjes ? Routes ? Belangrijke wetenswaardigheden ? Zowat alle info is welkom, waarvoor nu reeds mijn dank .

Is zeker te doen . Ik was er in 2010. en heb toen Wales een beetje doorkruist.
1° dag van Gent via eurotunnel en snelweg naar Haye on wye , het boekenstadje gereden . Ligt pal aan het beginvan de Brecon Beacons.
onderweg zeker de moeite waard : Tintern Abbey ,Raglan Castle , via Abergavenny het park in naar Llanthony Priory ,Capel Y finn , naar Haye on Wye.
In de Beacons is er ook een bekende spottersplaats om de jets van de Royal air force te zien oefenen , maar de naam ontsnapt me.

enkele foto's op mijn Picasa https://picasaweb.google.com/1073685171 ... 709/Wales#

ik kan je eventueel mijn Garmin routes in Wales doorsturen .

Graag Jo, alle info is welkom.
Heb ook even je foto-album bekeken, de eerste foto lijkt me de brug van de M48 over de Severn (tussen Bristol en Chepstow) te zijn? En aan de ruïne van de Tintern Abbey op foto 2 en 3 ben ik in 2006 eens gestopt, toen we vanuit Chepstow een eindje de Wye-vallei zijn ingereden.

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Brecon Beacons National Park

Bericht door moh_fan »

Al weer 10 jaar geleden was ik daar beroepsmatig aanwezig...
Afbeelding

Wat mij nog zeer nabij staat zijn de schitterende 'Lord of the Rings'-achtige sceneries bij zonsopkomst na de nachtelijke verplaatsingen, de vele schapen die al snel je beste vriend(in) werden en de in groten getale aanwezige 'midgets' die de grootste vijand bleken... :-)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Plaats reactie