tijdig tanken K1600GT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
phil

tijdig tanken K1600GT

Bericht door phil »

Na jaren van "tankvermoeidheid" en het veelvuldig testen van hoe ver je onder 0 kunt gaan op de BC was het toch prijs afgelopen dinsdag.
Ben vertrokken met nog 8 km te gaan op de BC. dit was zeker geen reden tot paniek gezien ik kan tanken op ongeveer 5 km.
Spijtig genoeg gaf de Gt er de brui aan na slechts 2 km gereden te hebben.gelukkig in de buurt van thuis en snel verholpen door een Buur/Boer/motorrijder.
Tja zal in de toekomst dan toch wat beter moeten opletten zeker?
wat me ook opviel en dat was een vastelling die ik a meerdere malen deed dat ik in de buurt van 26 liter kan tanken.Tank van een GT zou kleiner moeten zijn dan die van een GTL maar dit blijkt niet zo te zijn.
Ik las al eerder op Het GT-forum dat de Amerikaanse GT's hoe dan ook de grotere tank hebben of zit het foutje enkel bij de BMW specificaties.

Wat ik van jullie eens wilde weten of jullie ook geconfronteerd worden met damp/aanslag in de binnenkant van de koplamp.Er komt niks van water in de koplamp zelf maar na een regenrit met de nodige koude slaat het scherm van de komplamp aan en verdwijnt slechts heel traag.Ikheb dit bij een laatste onderhoud laten weten aan de dealer maar daar had men nog nooit van het probleem gehoord.

Verder nog steeds big fun met de GT (en dit na een 8-tal boxers in een rij).

Cheers,
Phil
Freddie

Re: tijdig tanken K1600GT

Bericht door Freddie »

Tank van de GT is inderdaad ook 26 liter.
Beter is het om niet onder de tien kilometer te komen. Helemaal leeg rijden schijnt ook niet goed te zijn voor de katalysator.
Heb die van mij leeg gereden tot 12 km op de display, pomp veilig gehaald.
Met mijn rijstijl is 400 km op een tank steeds haalbaar.
Vocht aan de binnenkant van de koplamp is me nog niet opgevallen, kan zijn dat als de temperaturen omhoog gaan dat je er geen last meer van hebt.
Wel heb ik een storing aan het windscherm, komt niet meer in de afgestelde stand terug na het starten.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
stropke

Bericht door stropke »

Geen damp binnenkant koplamp maar wel binnenkant tft scherm toerenteller en kilometerteller
Dealer had er nog niet van gehoord , inmiddels is de nieuw tellerpartij binnen en word binnenkort gemonteerd

Groeten uit Gent
Stropke :wink:
Fun....is not a straight line
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Zoiets?
Afbeelding

Dit is bij de preview, voorafgaand aan de introductie bij de dealers. Dit waren preproductiemodellen. Ook de modellen op de Intermot hadden er last van.

Ik heb er geen last van.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
RBee

Bericht door RBee »

®win schreef: Ik heb er geen last van.
En jij vertoeft nochtans al eens in vochtige omstandigheden. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie