intercom K1600GTL

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwpa
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:48

intercom K1600GTL

Bericht door bmwpa »

Hoi,
Wie heeft er reeds een intercom geplaatst of laten plaatsen op een K1600GTL en wil zijn ervaringen eens uitwisselen.
Groetjes
bmwpa@scarlet.be
03/8305514
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: intercom K1600GTL

Bericht door ®win »

Ik maak gebruik van de BT-functionaliteit van de audio-installatie i.c.m. met een BMW Systeem VI + WCS2.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: intercom K1600GTL

Bericht door Supermario »

Hoi @wim, hoe is de kwaliteit van BT kwaliteit op je GTL?
Ben in overweging om me iets dergelijk aan te schaffen hoeft niet persé BT te zijn.
Heb hier zelfs nog een Baerh intercom systeem liggen van mijn K1200LT (zou volgens mijn dealer niet geinstalleerd kunnen worden op mijn GTL)..

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: intercom K1600GTL

Bericht door ®win »

BT intercom van helm naar helm is prima.
BT verbinding van Navigator IV naar helm is prima.
BT verbinding van audiosysteem naar helm is goed, zij het dat er nu nog een fout in de software van het audiosysteem zit: bij BT verbinding naar een helm en het afspelen van muziek van iPod / iPhone via de speciale kabel geeft het audiosysteem 'No USB', m.a.w. de iPod / iPhone wordt niet meer gezien. Met muziek over de speakers is er geen probleem. Er gaan geruchten dat de langverwachte software-update zeer nabij is ...

... overigens is het wel belangrijk dat de speakers van de helmset goed gepositioneerd zitten (recht voor de gehoorgang), maar dat geldt voor alle helmsets, ook die van Baerh. ;)

Overigens zijn er wel die een bedraad intercomsysteem op de GT/GTL hebben aangesloten, via de bedrading van de speakers. Ik heb hier verder geen nadere info over, maar je zou eens kunnen zoeken op het forum van http://www.k1600forum.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: intercom K1600GTL

Bericht door John »

Supermario schreef: Heb hier zelfs nog een Baerh intercom systeem liggen van mijn K1200LT (zou volgens mijn dealer niet geinstalleerd kunnen worden op mijn GTL)..

Grtn, Mario
Ik denk eerder dat dit een verkoops praatje is van die bewuste dealer.
bmwpa
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 jun 2011, 18:48

Re: intercom K1600GTL

Bericht door bmwpa »

Thanks maar het probleem is dat ik graag met een jethelm rijd en het BT systeem van de BMW 6 helm niet heb, vandaar dat ik denk aan starcom of autocom wegens hun goede resultaten :drunken:
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: intercom K1600GTL

Bericht door Supermario »

Voor je aankoopt: kijk even of je je starcom kan wegsteken (is normaal onder het kussen) een Baerh kan er niet onder.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Alain GT
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jun 2007, 12:38
Locatie: Wezemaal

Re: intercom K1600GTL

Bericht door Alain GT »

Wij hebben sedert vorig jaar de GT 1600 en BT van Interphone F4 voor beide helmen (Scorpion Exo 900) en BT-verbinding met Zumo 660. Intercom en berichten van Zumo. Tel. ontvangen lukt prima, alleen even op knopje drukken om aan te nemen.
Op de vorige motor (K 1200 GT) hadden wij de bekabelde Starcom digital onder het zadel. Daar waren we ook tevreden over maar die kabeltjes bij 't afstappen! Nu kan ik gaan tanken en de grote baas blijft in verbinding. Kon buiten zelfs duidelijk horen wat zij vroeg binnen aan de kassa. Interphone F 4 heeft regelmatig continu opgestaan van 9 u tot 18 u en nog geen biepjes van lege batterij. Wij zijn alvast zeer tevreden van de aanloop.
sven
Berichten: 394
Lid geworden op: 04 apr 2005, 16:37
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

Re: intercom K1600GTL

Bericht door sven »

@ ®win,
BT intercom van helm naar helm is prima.
BT verbinding van Navigator IV naar helm is prima.
BT verbinding van audiosysteem naar helm is goed,...
Vraagje : Als je naar de muziek/navigator luistert en wil praten met de duo, moet je dan eerst op een knopje van de headset duwen of gaat dit volledig automatisch ?

Mvg, $ven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Plaats reactie