BMW communicatie systeem

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

BMW communicatie systeem

Bericht door GSMax »

Iemand ervaring met dit systeem en of dit kan werken met de Zumo550? Wou eerst voor de Schuberth C3 met SRC kraag gaan maar die zit niet goed op mijn hoofd, en gisteren dan maar de nieuwe Schuberth S2 geprobeerd, prachtige helm, maar daar waar ik een 58/59 heb in mijn oude Schuberth S1 past zelfs de 60/61 in de nieuwe S2 niet op mijn hoofd, en knelt enorm. Bizar! Vandaar mijn vraag want de BMW helmen zitten wel goed op mijn koppeke.... :grin:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door ®win »

Geen ervaring met die combinatie, wel met het comm systeem icm de BMW Navigator IV. Ik verwacht dat het systeem ook goed met de Zumo 550 zal werken.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door Supermario »

Aan Erwin, graag had ik je bevindingen vernomen over je BMW communicatiesysteem.
Gisteren heb ik testgereden met dit systeem ingebouwd in BMW helm.
Het "pairen" met mijn GTL ging probleemloos, muziek en GPSaanwijzingen waren zeer duidelijk (zeker tot 150km/u).
Doordat de beschikbare helm voor duo niet paste hebbben we deze niet kunnen testen op spraak.

Vraag is nu: hoe zit het met het duo gebruik? Hoelang gaat de batterij mee, volledig tevreden over? Zou wel moeten: prijs voor 2 helmen met dit systeem is niet weinig: bijna 2000€...

Laat alle info maar komen.

Grtn, Mario

Voor Kmax: misschien ben je hier iets mee: http://motorlife.be/Artikels/Toebehoren ... teem6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door ®win »

Mario,
Omdat ik nagenoeg altijd solo rijdt heb ik maar één helm met dit systeem. Ik heb twee dochters die af en toe achterop meegaan, maar die hebben geen dure BMW helm en dus ook geen WCS2 helmsetje. Ik heb de helm + comm systeem destijds samen met de motor gekocht, dus heb een fikse korting kunnen bedingen. Van anderen heb ik begrepen dat het onderling communiceren probleemloos en goed verstaanbaar is.

Batterijduur bij mij, met vrijwel continu muziek is 10 - 12 uur, dus een volle dag rijden is geen probleem. Bij een meerdaagse trip moet je dus wel je netvoeding meenemen :wink:

Ik ben tot nu toe volledig tevreden over het WCS2. Fijne ervan is dat het volume via de multicontroller van de motor kan worden aangepast en ik dus niet op de tast naar de helm hoef te grijpen.

Betreft de helm: Ik heb hiervoor een Systeem V helm gehad, die een wat minder sportievere snit had. Bij koud weer heb ik nu wat last van kou boven in de nek (vlak onder de helm), waar ik met de Systeem V daar nooit last van had. Een helmmuts met windstopper heb ik wel, maar die vind ik niet fijn zitten. In dat opzicht vind ik Systeem VI dus wel wat minder dan de Systeem V. Het zonnevizier van de Systeem VI vind ik daarentegen wel een heel fijne toevoeging ....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door Supermario »

Hoi Erwin, dank voor je reactie.
Tip tegen je kou: ik stop de rand van mijn bufje onder de soepele rand van mijn helm, beter dan een helmmuts.

Moesten er alsnog "BMW communicatiesysteemrijders" zijn graag hun bevindingen vooral dan met duo gebruik.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door GSMax »

®win schreef:Geen ervaring met die combinatie, wel met het comm systeem icm de BMW Navigator IV. Ik verwacht dat het systeem ook goed met de Zumo 550 zal werken.
Bedankt, ik zou dat ook verwachten, nochtans bij BMW is men niet zeker, dus iemand met ervaring om dit te bevestigen of te ontkennen, zou wel handig zijn 8-)
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
dioke
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 jan 2011, 19:20
Locatie: In de buurt van Tessenderlo

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door dioke »

Bij mij werkt dat perfect met de Zumo 550.
Ik gebruik dat dan wel enkel voor de gps en niet om muziek te beluisteren via de Zumo. Hiervoor gebruik ik mijn gsm.
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door vasco66 »

bij mij werkt het ook perfekt met een zumo 500
en zelfs bellen met de gsm over de zumo gaat goed
zelfs als ik 120 per uur rij verstaan ze me zelfs heel duidelijk met de helm open
de batterij is bij mij nog nooit plat geweest en gaat zeker 12 u mee
het is wel duur maar zeer goed :grin:
rodenburg
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 sep 2008, 23:25
Woonplaats: Marke
Locatie: west-vlaanderen

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door rodenburg »

Prachtig systeem je hoort de gps(zumo 6reeks) heel goed en deze die achterop zit, het is net of hij (zij) naast je zit
zelf op de autosnelweg
Gaat zo'n 12 u mee en zijn eenvoudig terug op te laden
Wel duur maar zo veel beter of scala :thumleft: :thumleft: :thumleft:
avierstraete
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 mei 2009, 12:36
Woonplaats: Kampen
Locatie: Kampen (NL)

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door avierstraete »

Ik gebruik het communicatiesysteem van BMW al weer 3 jaar en ben daar heel tevreden over. Zoals anderen hier ook al zeggen, het is niet goedkoop.
Aloys Vierstraete, BMW K1200 GT 2008
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: BMW communicatie systeem

Bericht door GSMax »

Gisteren bij BMW dealer de BMW integraal sport helm (waar ook dat communicatie systeem in past) gepast, maar in vergelijking met mijn huidige Schuberth S1 ben ik een beetje teleurgesteld :-? Dat onderkinstuk (kinspoiler), dat de kou buiten houdt en het lawaai beperkt zit daar niet standaard op gemonteerd en wordt los bijgeleverd. Verkoper heeft dat geprobeerd te monteren, maar dat bleef langs geen kanten zitten. Zou niet mogen voor een helm van die prijsklasse :-( Heb ook de systeem 6 opgehad, maar zie me eerlijk gezegd er niet mee rijden op mijn K1300S :-?
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Plaats reactie