Wie heeft er ervaring met het loshalen van het chroom eindstuk dat met een rivette is vastgezet? Er zit bij 4000 toeren een vervelende rammel in de uitlaat. Misschien een steentje oid dat tussen het inox en het chroom zit?
Graag hulp of dat wel degelijk uit mekaar te halen is zonder slijp en laswerk.
K1100LT Uitlaat
Moderator: GVN
Hoi John,
Ik weet niet hoe die uitlaat er in detail uitziet maar misschien kan mijn ervaring je wat helpen. Ik heb een tijdje geleden mijn RVS-einddemper 'ge-repacked' met verse dempingsmateriaal. De einddop was vastgemaakt met een drietal rivetten rondom en zat zo een paar cm in de demperbuis. Voorzichtig heb ik de rivetten uitgeboord. Let op dat je je boor niet te groot neemt
Daarna kan je de rivetten losduwen en het einddopje loswrikken wat nog het moeilijkste is vanal. (beschadigingen kunnen zichtbaar blijven) Nu heb je toegang tot de binnenkant van de demper. Wat daar te gebeuren staat zal van model tot model afhangen. Bij het installeren het eindstukje er voorzichtig induwen zodat de gaten over elkaar komen. Daarna met de juiste rivetten het geheel weer vastmaken. Let erop dat je geen rivetten gebruikt die te klein zijn van diameter: ze moeten 'juist goed zijn'.
Voor alle duidelijkheid en anderen: rivetten worden ook wel eens 'poprivetten' en 'klinknagels' genoemd. Allemaal hetzelfde.
met vriendelijke groeten,
Xavier
Ik weet niet hoe die uitlaat er in detail uitziet maar misschien kan mijn ervaring je wat helpen. Ik heb een tijdje geleden mijn RVS-einddemper 'ge-repacked' met verse dempingsmateriaal. De einddop was vastgemaakt met een drietal rivetten rondom en zat zo een paar cm in de demperbuis. Voorzichtig heb ik de rivetten uitgeboord. Let op dat je je boor niet te groot neemt
Voor alle duidelijkheid en anderen: rivetten worden ook wel eens 'poprivetten' en 'klinknagels' genoemd. Allemaal hetzelfde.
met vriendelijke groeten,
Xavier
uitlaat
John,
Heb je al eens gekeken of niet het rubbertje verdwenen is terhoogte van de ingeklapte middenbok. Daar hoort immers een aanslagrubbertje te zitten welke bij ingeklapte middenbok moet voorkomen dat deze de afschermplaat in resonantie kan brengen. Ikzelf heb het zelfde probleem gehad bij ongeveer 4500 toeren . De oorzaak was het verdwenen aanslagrubbertje -even een nieuw gemonteerd en het geluid was verdwenen.
De lokatie van dit rubbertje is makkelijk terug te vinden vermits in de afschermplaat een boorgat voorzien is voor montage er van .
ps: veel LTt 's geven rond dit toerental een lichte onbalans in de draaicycli waardoor alles wat mogelijks los zit kan gaan trillen en in aanraking met andere metaaldelen geluid gaat produceren.
Hopelijk is hiermee het probleem van de baan ...
Groetjes jos
Heb je al eens gekeken of niet het rubbertje verdwenen is terhoogte van de ingeklapte middenbok. Daar hoort immers een aanslagrubbertje te zitten welke bij ingeklapte middenbok moet voorkomen dat deze de afschermplaat in resonantie kan brengen. Ikzelf heb het zelfde probleem gehad bij ongeveer 4500 toeren . De oorzaak was het verdwenen aanslagrubbertje -even een nieuw gemonteerd en het geluid was verdwenen.
De lokatie van dit rubbertje is makkelijk terug te vinden vermits in de afschermplaat een boorgat voorzien is voor montage er van .
ps: veel LTt 's geven rond dit toerental een lichte onbalans in de draaicycli waardoor alles wat mogelijks los zit kan gaan trillen en in aanraking met andere metaaldelen geluid gaat produceren.
Hopelijk is hiermee het probleem van de baan ...
Groetjes jos
Mijn hobby is mijn beroep.
-
John
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Jos, van dat rubber stukje klopt hoor! Maar dat is het niet
Danny, als je zegt dat het niet meer inhoud dan die rivetten losmaken... ik heb dat vroeger eens geprobeert met een beschadigde pijp. Er zat van achter een deukje in met de nodige schaafkrassen. En die was niet los te krijgen. Nu wil ik het met deze uitlaat nog wel eens proberen zulle, maar ik ga dan eerst eens achter roestvrij stalen (inox) rivetten. Want daar een alu rivet induwen lijkt me wat zonde.
En Xavier, ook bedankt voor de uitleg hoor
Danny, als je zegt dat het niet meer inhoud dan die rivetten losmaken... ik heb dat vroeger eens geprobeert met een beschadigde pijp. Er zat van achter een deukje in met de nodige schaafkrassen. En die was niet los te krijgen. Nu wil ik het met deze uitlaat nog wel eens proberen zulle, maar ik ga dan eerst eens achter roestvrij stalen (inox) rivetten. Want daar een alu rivet induwen lijkt me wat zonde.
En Xavier, ook bedankt voor de uitleg hoor