Hoeveel Km's heeft je gs?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Mr.Asimo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2012, 19:40

Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Mr.Asimo »

Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een gs, maar vraag me af hoeveel km's deze blokjes wel eens aankunnen.


bij deze, post je km's stand aub ;)
KriSs
Berichten: 63
Lid geworden op: 04 jan 2005, 10:55
Locatie: bij mechelen

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door KriSs »

120.000 without troubles

(1150 van 2001)
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door GStephen »

1200 gs van 2007 met 81.000 km and counting.
(ik hou nu hout af) maar nog geen problemen gehad 8-)
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Relax »

90.000 op kleine drie jaar, model 2009. Veel te veel problemen voor iets van zoveel geld, maar rijdt geweldig goed.
De volgende wordt weer een 1200GSA.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Mr.Asimo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2012, 19:40

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Mr.Asimo »

problemen, zoals wat?

ik weet namelijk een gs staan 1200cc met 95d km, maar weet niet of dit nog de moeite is te kopen...
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door sprint »

R1100GS 1997 96.000 km
Juist een gangspringer op 70.000 km
Marnix.

Afbeelding
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Relax »

Moet ik 'ns opzoeken, 'k ben er niet zo mee bezig, maar problemen versnellingsbak (vernieuwd), roulementen achterwiel, kruiskoppeling vooraan cardanas in gruzelementen, nieuwe koplampmodule, 2 x handvatverwarming, schermsteunen / koplampsteun afgebroken, koppelingswerkcilinder (geen idee wat dat is) lek, brandstofpomp liet steken vallen, stilvallen aan (erg) lage snelheid, dus meestal in haakse bocht (niet opgelost, maar beter door recycler) en lekkende achterveer, maar dat zou normaal zijn op die km-stand. Nu verbruik met 1 liter verhoogd, maar dat wordt nog uitgezocht. Volgens mij ben ik nog iets flinks vergeten, maar kom er niet op...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Mr.Asimo
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2012, 19:40

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Mr.Asimo »

oei, krijg schrik om een gs te kopen :o
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door RBee »

Relax schreef:Moet ik 'ns opzoeken, 'k ben er niet zo mee bezig, maar problemen versnellingsbak (vernieuwd), roulementen achterwiel, kruiskoppeling vooraan cardanas in gruzelementen, nieuwe koplampmodule, 2 x handvatverwarming, schermsteunen / koplampsteun afgebroken, koppelingswerkcilinder (geen idee wat dat is) lek, brandstofpomp liet steken vallen, stilvallen aan (erg) lage snelheid, dus meestal in haakse bocht (niet opgelost, maar beter door recycler) en lekkende achterveer, maar dat zou normaal zijn op die km-stand. Nu verbruik met 1 liter verhoogd, maar dat wordt nog uitgezocht. Volgens mij ben ik nog iets flinks vergeten, maar kom er niet op...
En wat was er allemaal stuk aan die wagen :?: :roll:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door demito »

Heb de mijne met 145000 km weg gedaan en toen was hij wat mij betreft echt op. Was wel behoorlijk zwaar afgebeuld. Als je er "normaal" mee rijdt moet je m.i. minimum 200k kunnen bollen.

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
TomVT
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:33
Woonplaats: Hoevenen
Locatie: Brasschaat

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door TomVT »

68.000 km waarvan 17.000 zelf gereden op nog geen jaar. En heel content al ben ik nooit 100% gerust :grin:
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Danny »

Den diene van Marsi heeft er zo goed als 200.000 en buiten een scharnierlager van de pon zijn er nog ""GEEN"" kosten aan geweest...
laatst hebben we zijn starter eens uitgekuist en die was als nieuw, koolborstels nog voor 3/4 goed.
Veel -niet alles- hangt ervanaf hoe je er mee omgaat, ik had met mijn 1150 ook 120.000km zonder brokken, buiten dat ik de lagers van de pon een vervangen heb. :wink:
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door gianni »

gsa model 2008 nieuw gekocht
momenteel op 83.000
op 72 heeft lager kardan het begeven gevolgschade kardan mee naar de kloten
in verlengde garantie verholpen

batterij begint het nu soms moeilijk te hebben maar das de orginele nog dus mag niet klagen ...
denk dat ik er nen odyssey in smurf nog ergens een adres zien te vinden waar ze die hebben
GS1995
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 apr 2007, 18:54
Woonplaats: Oost-Vlaanderen
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door GS1995 »

1100 met 207.000
Beter oprechte subjectiviteit dan schijnbare objectiviteit
dirkskegs
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 okt 2008, 12:40

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door dirkskegs »

nen 2003 met 92000 km zonder problemen
enkel achterste remschijf en dichtingen voorvork vervangen
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Dirk Pauwels »

Als het eentje is waar nog niets aan defect is gegaan zal het ongetwijfeld nog komen (er zijn nog zekerheden in het leven), als het er eentje is waar alle slijtage onderdelen al onder handen genomen zijn kan je best nog goed zitten voor ettelijke duizenden zorgeloze km's...
Dus:
Prijs? Voor een 2005 met 95k en waar ze nog 8000 euro voor vragen zou ik laten staan, vragen ze er 6000 of minder voor is het te overwegen....
Wat is er allemaal vervangen/hersteld? Zie facturen/boekje
Dure herstellingen zijn vering, cardan, boite, ABS module. Rest is betaalbaar.

Qua rijstijl vd vorige eigenaar(s): Het heeft ongetwijfeld wel een invloed op slijtage, eentje die rustige woon-werk kms deed of eentje die vanaf koudstart direct in het rood ging, het blijft mechaniek dus het kan kapot, ook al is het BMW.
Van de eigenaars met motoren die 200k of meer hebben, vermoed ik dat ze een toeristische tot vlotte rijstijl hebben, maar ook respect voor mechaniek. Een mechanische analfabeet die bij -5 met koude motor direct 6-7000 tpm gaat draaien zal geen 200.000km halen.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
gianni
Berichten: 125
Lid geworden op: 22 aug 2009, 13:48

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door gianni »

wat niet wil zeggen dat eens motor op temperatuur dat ge die is nie de sporen moogt geven
daar heeft hem helemaal geen last van

regelmatig zen onderhoud rustig warm rijden denlk dat die blokskes dan makkelijk 200000 moeten aankunnen
vind zelfs nu dat de mijne een 80.000 gelopen heeft dat moteurke pas nu echt soepel en vlot draait ...
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Phaedrus »

r1150 gs van 2000
- gekocht op 60000
- op 85000 de versnellingsbak laten reviseren (samen met de koppeling in de soep gedraaid
- op 135000 km verkocht.

Motorblok draaide nog goed maar doordat ik 4 winters door gereden had begonnen er hier en daar allemaal prutsen op te duiken (pinkerknoppen die niet altijd meer werkten, schakelpook bleef hangen).
Allen individueel geen reden om hem weg te doen maar door de som van de delen wel.
Ik moet een betrouwbaar machien hebben doordat ik er elke dag mee op de baan moet en alles moet altijd werken.

En inderdaad, heel voorzichtig ben ik er niet mee geweest :oops:
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Philippe
Berichten: 509
Lid geworden op: 30 sep 2004, 22:09
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Philippe »

Een 1200 van 2005 en 84000km zonder problemen.
R1200GS ´05 & R100R ´93 & Harley Davidson ´12
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Danny »

Motorblok draaide nog goed maar doordat ik 4 winters door gereden had begonnen er hier en daar allemaal prutsen op te duiken (pinkerknoppen die niet altijd meer werkten, schakelpook bleef hangen).
schakelpedaal is een kwestie van 5 minuten werk, invetten en gaat weer als een speer, pinkerknoppen zijn een kwestie van, een bus WD40 en die problemen zijn ook van de baan...
Allemaal dingen die niet bij een onderhoud horen maar die wel noodzakelijk zijn, de dealer en klant staren zich liever blind op olie en filter terwijl dat het minste van hun zorgen is, anderzijds de ene verdient daar 't meeste geld aan en de andere geeft er 't meeste aan uit :clown:
Qua rijstijl vd vorige eigenaar(s): Het heeft ongetwijfeld wel een invloed op slijtage, eentje die rustige woon-werk kms deed of eentje die vanaf koudstart direct in het rood ging, het blijft mechaniek dus het kan kapot, ook al is het BMW.
Van de eigenaars met motoren die 200k of meer hebben, vermoed ik dat ze een toeristische tot vlotte rijstijl hebben, maar ook respect voor mechaniek. Een mechanische analfabeet die bij -5 met koude motor direct 6-7000 tpm gaat draaien zal geen 200.000km halen.....
zoals je zegt Dirk respect voor je eigen materiaal en dan gaat het tig keer langer mee, voor sommigen betekent dat (ook zonder technische bagage) gewoon je gezond verstand gebruiken, jij loopt toch ook geen 110mr horden net nadat men je uit je bed heeft gesleurd, geef je motor diezelfde" wakkerwordopwarmfase"... :mrgreen:

dat blokje zal dan vlotjes 200.000 en veel meer halen!
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Supermario »

Ikzelf ken er een zeer goed die er momenteel 220000km op de teller staan heeft (R1100GS eerste modell'93 dacht ik).
Nog nooit kosten gehad op een keeringsken na, volledigheidshalve moet ik er wel bijvertellen dat die moto nooit een dealer gezien heeft, altijd zelf onderhoud aangedaan dus.
Er is hier nog een op het forum die al een eind boven de 200000 zit maar daar moet hij maar zelf over vertellen.

Grtrn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
MARSI
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 dec 2011, 11:41
Woonplaats: Schoten
Locatie: Schoten

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door MARSI »

MARSI R 1150 GS single spark BJ 2000

Ligt inderdaad ook hoe je er mee omspringt.
Op 200.000 km post ik wel's zijn geschiedenis.
Nu 193.000 km met erg weinig kosten.
Beste die ik ooit had...en ie blijft er voor gaan !

groeten
Peter GS 1100
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door J »

2007 65.000km alleen woon werk verkeer (behalve 1ste jaar) nu echt louter woon werk verkeer. 0km voor plezier.

rijdt voortreffelijk goed, gemakkelijk. Grote tank is voor mij een pluspunt.

Nadelen al stuk geweest en ondertussen vervangen.
Droge plaat koppeling (garantie op 18.000km)
Benzinepomp (garantie)
ringantenne (garantie)
Remleiding koppeling (garantie)
uitgelepelde klepgeleiders geen garantie ong 1100€ tweemaal tussenkomst van BMW dus 800€ moeten betalen. (vervangen cil kop, kleppen)
Achterremblokken 7de set nu bijna versleten
Remschijf achter volledig ingelopen, moet nu ook vervangen worden.

alé genoeg dus.
Volgende week met Triumph gaan testrijden.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door Relax »

De helft van jou lijstje kan ik ook toevoegen: ringantenne, remleidingen, remblokken en -schijven. Eerste hoorden bijna bij het eerste onderhoud, zo standaard was dat intussen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Hoeveel Km's heeft je gs?

Bericht door albatros »

GSa van 9/2011 en 4220km :lol:
Voorlopig nog geen problemen...maar goed ook :evil:
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
Plaats reactie