vraag gratis update kaartmateriaal
Moderator: GVN
-
r100rtclassic
vraag gratis update kaartmateriaal
Ik heb sinds enkele dagen een zumo 660. Het kaartmateriaal is CN EuropeNT 2012.10 en 2012.103D.Op welke manier kan ik de binnen de 90 dagen de update van kaartmateriaal verkrijgen? En waar sla ik deze update het beste op? op externe SD kaartje? bedankt alvast
Re: vraag gratis update kaartmateriaal
Zodra je je toestel registreert bij Garmin krijg je - indien je aan de voorwaarden voldoet - de kans om nieuw kaartmateriaal te downloaden en te installeren op computer en/of Zumo. Hiervoor wordt rekening gehouden met de eerste hotfix (eerste verbinding van het toestel met de gps-satelieten).r100rtclassic schreef:Ik heb sinds enkele dagen een zumo 660. Het kaartmateriaal is CN EuropeNT 2012.10 en 2012.103D.Op welke manier kan ik de binnen de 90 dagen de update van kaartmateriaal verkrijgen? En waar sla ik deze update het beste op? op externe SD kaartje? bedankt alvast
Ikzelf had tot en met de vorige kaartversie volledig Europa in het geheugen van de Zumo 660 staan, maar in de nieuwste versie 2013.10 krijg ik enkel West Europa in het interne geheugen van de Zumo. Nu, in deze kaartversie bevat West-Europa eigenlijk volledig Europa behalve een paar oosteuropese landen waar ik toch niet heen ga. Scandinavie, Engeland, Ierland, Zuid Europa...en natuurlijk Benelux, Frankrijk, Duitsland... staan er wél op, en da's voor mij méér dan voldoende.
De resterende landen kan je desgevallend wél op SD zetten, maar de juiste procedure daarvoor zullen anderen je moeten uitleggen, dat heb ikzelf nog nooit gedaan vermits nog nooit nodig gehad.
Enige wat ik dacht te weten is : als alles op de computer staat, kan je van daaruit zelf nog kiezen wat je eventueel naar SD wil kopiëren.
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Re: vraag gratis update kaartmateriaal
in aanvulling op p@trick:
registreren op myGarmin
Zumo aansluiten. Op het paneel mijndashboard kan je zien of er een kaartupdate beschikbaar is. De huidige update is City Navigator Europe NT 2013.10
- in dat geval Optie 2 !! kiezen, Optie 1 kent bugs
- selecteer de regiokaarten van je keuze
- kies voor {Op toestel en computer installeren}. Automatisch wordt dan de volledig dekking van Europa op je computer gezet, en je regioselectie op de Garmin. Op de Garmin wordt de oude update overschreven.
- je kunt nog ergens aanvinken om het installatiebestand op de computer op te slaan, dat is wel handig.
De installatie kan echt uren duren dus in de tussentijd best wat anders gaan doen.
De oude kaartversie op de computer kan je gemakkelijk verwijderen met GMTK, of deïnstalleren.
registreren op myGarmin
Zumo aansluiten. Op het paneel mijndashboard kan je zien of er een kaartupdate beschikbaar is. De huidige update is City Navigator Europe NT 2013.10
- in dat geval Optie 2 !! kiezen, Optie 1 kent bugs
- selecteer de regiokaarten van je keuze
- kies voor {Op toestel en computer installeren}. Automatisch wordt dan de volledig dekking van Europa op je computer gezet, en je regioselectie op de Garmin. Op de Garmin wordt de oude update overschreven.
- je kunt nog ergens aanvinken om het installatiebestand op de computer op te slaan, dat is wel handig.
De installatie kan echt uren duren dus in de tussentijd best wat anders gaan doen.
De oude kaartversie op de computer kan je gemakkelijk verwijderen met GMTK, of deïnstalleren.