Zoek parking in Zuid Spanje

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
demito
Contacteer:

Zoek parking in Zuid Spanje

Bericht door demito »

Misschien kan een van de recente Marokko reizigers van dienst zijn.

We zijn van plan deze zomer een "quicky" naar Marokko te doen. Ik heb in het verleden de afstand Brussel - Algeciras met de moto gedaan in 1,5 dag, maar dan was ik ook om bij elkaar te vegen. Deze keer gaat Caro op haar KTM 640 eenpitter mee, wat me heeft doen besluiten om de moto's op de remorque te zetten tot Zuid Spanje zodat we elkaar aan het stuur kunnen afwisselen en enigszins fris toekomen.

Daarom ben ik opzoek naar een parkeer oplossing voor ongeveer 2 à 2,5 week. Iemand een suggestie?
Lange termijn parking in Algeciras blijkt duur, helaas...

Tnx all

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
tweecilinderke

Re: Zoek parking in Zuid Spanje

Bericht door tweecilinderke »

Hey Demito,

Plaatselijke camping zoeken die kerel 100 euro geven en uwe boel laten staan op zijn domein?
Alé dat is wat wij gaan proberen als we naar ginder trekken :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
tommeken

Bericht door tommeken »

Aan de luchthaven van Malaga is er een grote parking van verschillende verdiepingen.
Daar kan je eventueel uw aanhangwagen en auto laten staan.

dan moet je enkel nog 135 km rijden van malaga tot overzet.
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
arthurost

Bericht door arthurost »

Afhankelijk van de periode dat je naar ginder wil heb ik misschien een betere oplossing. Laat maar wat horen.
GS Gino

Bericht door GS Gino »

Wat voor oplossing zou dat zijn arthurost?
Ik ben namelijk ook op zoek naar een plek voor september.
Ben benieuwd.

Met vriendelijke groet, Gino
BMW R 1200 GS Adventure
Yamaha XT 660 Z Ténéré
Afbeelding
Joss

Bericht door Joss »

gewoon op de camping parkeren staat ie binnen het domein
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

Joss schreef:gewoon op de camping parkeren staat ie binnen het domein
Probleem is dat ik nagenoeg nooit op campings slaap... Tent op het dak en gewoon pitten waar als ik moe ben.
Afbeelding
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

arthurost schreef:Afhankelijk van de periode dat je naar ginder wil heb ik misschien een betere oplossing. Laat maar wat horen.
BTW je hebt PB
Afbeelding
arthurost

Bericht door arthurost »

Enkele jaren geleden stond op het forum dezelfde vraag. Ik heb toen het volgende voorgesteld." Wij wonen van half september tot pasen ten zuiden van Perpignan. Daar kunnen jullie de aanhangwagen en bestelwagen bij ons veilig weg zetten. Als jullie dan met de motor naar Barcelona rijden (140 km. ), daar in de voormiddag inschepen, kom je de volgende voormiddag aan in Tanger.Als jullie de prijzen vergelijken van autobaan+verbruik en de tijd die je nodig hebt zal de keuze snel gemaakt zijn."
Ze hebben dat dan ook gedaan. Prijzen kan je opvragen bij Euromer in frankrijk, opgelet langs het nederlandse agentschap betaal je meer. Zelf hebben we dit ook al tweemaal gedaan en wellicht weer volgend jaar in september. Denk er maar eens over na. Groetjes.
demito
Contacteer:

Bericht door demito »

't Is vriendelijk Arthur, maar net even prijzen nagekeken: 1150 EUR heen en terug voor 2 personen + 2 moto's. :-(
Péage en verbruik voor Auto + remorque zal m.i. lager liggen en het gaat sneller ook. Heb de trip al ettelijke keren gedaan.

Toch merci,

T
Afbeelding
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Tom, die 1150€ slaat hopelijk toch niet op de ferry Barca-Tanger heen en terug :shock:

Ik heb de eerste keer 180€ pp (incl moto) betaald, en twee maand geleden was 't wel duuder maar nog altijd maar 250€ pp. Heen en terug uiteraard.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
arthurost

Bericht door arthurost »

Hoi,
Wij hebben voor een kabine(2 personen + motor) nooit € 600 betaald heen en weer. Je kan zelfs een pullman zetel hebben. Voor de prijzen neem je best telefonisch contact met euromer in Montpellier.

5 Quai Sauvages
34070 Montpellier
00 33 4 67 65 95 11
De boot komt van Genua in italie, legt aan in Barcelona en vaart vervolgens naar Tanger.
Succes.
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Hoi Tom,

In Almeria is er dagelijks om middernacht een overzet, lekker slapen en om 6uur in de ochtend zit je terug fris op de brommer.
Op deze camping kan je je boeltje goedkoop kwijt, veilig en 4km vd haven : http://www.lagarrofa.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grensovergang Melilla - Nador is zeer vlot en je zit zo op het Plateau du Rekkam, kan je onverhard richting zuid.
Zou het wel weten, in Tanger begint mijne maag altijd te draaien ... en iets verder in het rif gebergte mijn hoofd. :lol:

Grt,
Fred.
Plaats reactie