voorremmen r1100r

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rik rt

voorremmen r1100r

Bericht door rik rt »

hey iedereen,
bij het vervangen van mijn voorremmen merk ik
dat ik de zuigers van mijn rechter remklauw niet helemaal ingeduwd krijg,(eerste deel gemakkelijk,
de laatste 2 millimeter blokkeren ze
maar toch zitten de zuigers vlot los
ik heb dan maar even de remleiding een beetje losgeschroefd en dan
de zuigers in de klauw gedrukt , nieuwe blokken er in ,en ik dacht dat de klus geklaard was
maar mijn wiel bolt niet echt soepel
dus remzuigers zitten los maar door nog een beetje remolie druk komen mijn remblokken niet helemaal vrij
bij mijn oude remblokken (versleten)had ik dat probleem niet
mijn vraag
hoe kan ik dat oplossen ??? of moet ik altijd met half versleten remmen rijden
het probleem zit enkel in de rechter klauw bouwjaar moto 5/2000

alvast bedankt
John
Contacteer:

Re: voorremmen r1100r

Bericht door John »

11 jaar oude remleidingen kunnen binnenin wat verduren en het transport van de vloeistof belemmeren.
Je schrijft zelf al toen je de leiding wat loste ging je zuigertje wél achteruit.
Maar het kan evengoed iets anders zijn, zelf zou ik dat stukje leiding toch even wat beter bekijken.
Jo De Paepe

Re: voorremmen r1100r

Bericht door Jo De Paepe »

Vermoedelijk zitten de zuigertjes in je remklauw deels vast omdat er een randje corrosie aanzit. deels door veroudering deels door aankoeken van remstof.
Demonteer de zuigertjes en poets die goed op met chroompoets uit een tube .
monteer met een heel klein lijkje kopervet , voor alle zekerheid vervang ook de rubberdichtingsringen in je klauw .
Als je remleingen verduurd zijn kan je ze 't beste door staalomwikkelde teflonleidingen vervangen. Ook alle koperdichtingsringetjes aan de nippels vervangen.
En vervolgens heel het boeltje goed ontluchten.

O ja , de zuigertjes krijg je eruit door de klauw van de motorfiets te halen , de remleiding af te koppelen en in de aansluiting met perslucht te blazen.
Na eventjes hoor je een plop en daar zijn ze . Opletten hoe je de klauw vastneemt voor je vingers :mrgreen: . Ik mankeerde ook een stukje vlees de eerste keer.

PS de schijven zijn toch niet kromgetrokken door te dun te worden ??
Plaats reactie