Ben al een tijdje aan het uitkijken voor een nieuwe helm , liefst klaphelm.Nu heb ik een Shoei Multitec die me zeer goed bevalt sinds ik het pinlock gedrocht eruit heb gesmeten. Alleen is het niet de stilste helm maar wel met een hoog draagcomfort.
Mogelijke vervangers zijn de Shubert (pluspunt verkrijgbaar met SRC-kraag en stil) , Shoei Neotec en BMW VI. De BMM system VI was blijkbaar niet voor iedereen even positief (ivm met niet waterdicht enz) , er was hier een heel topic over met de nodige pro's en contra's...
En een maand of 2 geleden kwam Shoei met de Neotec en voorzien van zonnevizier en zonder DD sluiting

. En die zou stiller zijn dan de Multitec. Is er iemand die er één heeft en zoja bevalt hij

Wat ik al heb kunnen vinden is dat de bovenste ventilatie niet volledig zou afsluiten als ze helemaal dicht is , wat niet zo goed is in de belgische winter. Maar ze zijn al bezig aan een vervangonderdeel om dit probleem op te lossen. Verder is er blijkbaar alles aan gedaan om de luchtstroming rond de helm niet te verstoren en zo stil mogelijk te houden. Maar wat geeft dat dan qua windgeluid als je zo'n 'blok' van een scala rider (of andere) op vijst

Kortom heeft er iemand ervaring met de nieuwe Neotec al dan niet met bluetooth?