Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door Supermario »

Heb deze week muziek op een micro SD kaartje gezet voor mijn BMW motorrad Navigator 4: geen probleem alles goed te luisteren in helm via kabel (geen Bluetooth).
Wanneer ik echter de GPS in de houder van de motor steek valt de muziek weg en komt er een boodschap op het scherm "verbind het toestel met headset of een Bluetooth....enz"
Dit terwijl het toestel wel degelijk aangesloten is.
Toestel geeft wel de spraak van de GPS door in mijn headset.

Iemand een idee wat dit is?

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door ®win »

Ik vrees dat aansturing door de motor (BC/audiosysteem) je hier in de weg zit. Een aantal functies van de Nav IV wordt door de motor beheerd zodra de gps in de houder zit.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door MiGSel »

Nee hoor, dat moet werken.

Doe eens een data reset:
- toestel uit
- vinger rechts onder op touchscreen houden
- aan zetten en vinger rechts onder op scherm houden totdat de vraag verschijnt
- ja antwoorden op vraag 'ben je zeker...?'

Wel eerst je routes en waypoints op de pc bewaren he, die worden gewist door de reset.

Succes,
Michel
Afbeelding
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door Supermario »

Er zou toch een verschil zijn tussen Zumo 660 en BMW Nav4 (op dit gebied), Migsel, bedankt voor je reactie maar hier wacht ik even mee omdat alles klaar staat om op verlof te vertrekken.
Kan SD kaartje ook in GSM steken en muziek beluisteren voor de lange snelwegrit naar richting Dolomieten.

Maar het zou handig geweest zijn via de GPS (krijg ik ineens ook de aanwijzingen mee).

Dank! Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door MiGSel »

Tja ik hoor in elk geval muziek uit mijn Nav IV en ik had eerst ook dat probleem.
Na de reset werkte het wel.

Verder is zo'n reset risicoloos hoor, je moet alleen je routes en waypoints eerst effe naar de computer overzetten.

Goede reis!
Michel
Afbeelding
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door ®win »

Je kunt ook je muziek op een usb-stick zetten en deze in de motor steken (kabel in rechter vakje naast het motorblok). Je krijgt je muziek dan gewoon via het audiosysteem.

Op de usb-stick maak je mapjes BMW1, BMW2, BMW3, enz. en daar doe je de MP3's in, zonder verder submappen te maken. Op deze wijze kun je op het audiosysteem ook zoeken op artiest, titel, enz.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door Supermario »

Heb net een reset gedaan maar werkt nog niet, tzal wel iets anders zijn.
Erwin ook dank voor je reactie maar ik ga wel een weekje GS-en, dus gebruik ik mijn USB.
Geen GTL reis dus.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door ®win »

Net even geprobeerd: losse Navigator IV met SD-kaartje met muziek + BMW Systeem VI met BMW Comm. systeem.

Nav IV geeft bij mij ook de melding "verbind het toestel met headset of een Bluetooth....enz".

Blijkbaar herkent de Nav IV de helmset niet als headset (voor muziek, welteverstaan) ...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door Supermario »

Losse navigator verbonden met headset werkt wel bij mij, eens in de houder op motor verbonden valt muziek uit en komt die boodschap erop.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door ®win »

®win schreef:Net even geprobeerd: losse Navigator IV met SD-kaartje met muziek + BMW Systeem VI met BMW Comm. systeem.

Nav IV geeft bij mij ook de melding "verbind het toestel met headset of een Bluetooth....enz".

Blijkbaar herkent de Nav IV de helmset niet als headset (voor muziek, welteverstaan) ...

Ik heb dit laatst met de dealer eens besproken. Ik had de Nav IV gereset en opnieuw gekoppeld, met hetzelfde resultaat: geen mp3's van de Nav over de helmset. Redenerend op het gegeven dat BMW een zeer specifieke volgorde van pairing aangeeft (1 = helm - audiosysteem, 2 = GPS - helm, 3 = telefoon - GPS) en dat de WCS2 verschillende typen aansluiting onderscheidt, heb ik het vermoeden dat de helmset de beperkende factor is. Deze heeft de verbinding voor muziek reeds vergeven aan het audiosysteem van de motor. De verbinding die met de Nav IV is gemaakt is niet geschikt voor muziekweergave, vandaar dat de GPS de melding geeft dat er een stereo headset verbonden moet worden....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door poestexas »

Mario,
Had jij ook al geen probleem met richtingaanwijzers die je hoorde als de radio opstond? Heeft misschien allemaal met hetzelfde probleem te maken.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Geen muziek wanneer bmw motorrad navigator 4 in houder zit

Bericht door Supermario »

Ja, heb ik ook maar soms, ook als stoplicht in werking is hoor ik dit (weeral soms) door de boxen, bij de dealer weten ze niet vanwaar dit komt....dus trek uw plan.... zal eens pen en papier uit "mijn schuif" moeten halen...

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Plaats reactie