Akrapovic

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PDM

Akrapovic

Bericht door PDM »

Graag lees ik wat een Akrapovic verbetert aan GS > 2010. Ik heb zelf met een Akrapovic op een 2009 gereden en vond dit een heel verschil. Is dit ook zo voor het nieuwe model? Drie kilo gewichtsbesparing kan ik ook bereiken door een paar dagen wat minder te eten, het geluid van de standaard uitlaat met klep overtuigt mij al voldoende. Is er een koppeltoename in het middengebied? Dank voor reacties.
PDM

Re: Akrapovic

Bericht door PDM »

Is er dan...niemand met een Akrapovic op een GS>2010?
patrick k100

Bericht door patrick k100 »

ze zijn waarschijnlijk allen aant bollen
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Thorakan

Bericht door Thorakan »

of doof en kunnen ze dit bericht niet lezen :P
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
jos.gs

Bericht door jos.gs »

hallo,in volgende link een grafiek van het extra vermogen------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- http://www.gpproducts.nl/ShopModule/Con ... L_2010.PDF" onclick="window.open(this.href);return false; -----------------------------------------------------------------------------

En deze heb ik tekoop,het is de AKRAPOVIC die exclusief gemaakt is voor BMW met gelaserd logo en het is er eentje voor op de 110 PK GS of GSA.
Is werkelijk als nieuw, en er is een street legal certificaat bij .------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MVG.jos.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Bruvex01

Bericht door Bruvex01 »

Hi Jos.GS,

Op de pdf staat dat het een uitlaat is voor bouwjaar 2010. Weet je of die ook passen op een GS 2009? En wat voor vraagprijs had je in gedacht?
MVG
Bruvex

GS'09 Mat Grijs, ESA
jos.gs

Bericht door jos.gs »

Bruvex schreef:Hi Jos.GS,

Op de pdf staat dat het een uitlaat is voor bouwjaar 2010. Weet je of die ook passen op een GS 2009? En wat voor vraagprijs had je in gedacht?
Als hem past op en 2009 weet ik niet, de buiten diameter van de uitlaat is 67mm.(gemeten daar waar de spanband zit op de pot,spanband niet mee gemeten),binnen diameter is 62mm.Indien deze maat hetzelfde is op de 2009 blijft alleen de vraag ,hebben ze de buis aan cat. ingekort voor die klep te plaatsen ,of is het stuk buis aan de akrapovic iets korter gemaakt.
Prijs is 570€ daar hij werkelijk als nieuw is.
Staat ook op het forum onder " Tekoop aangeboden."

Jos.gs
PDM

Bericht door PDM »

@ Jos.GS: Merci voor de reactie.

@ Bruvex: deze Akrapovic past niet op de 2009: diameter van de aansluiting op de uitlaatcollector is kleiner op de 2009. De demper tot 2009 heeft een losse carbon ophangbeugel, die vanaf 2010 heeft een vaste titanium ophanging.
Bruvex01

Bericht door Bruvex01 »

@Jos.GS / @PDM: bedankt voor de reacties en het opzoekwerk.

Dan zet ik gewoon mijn zoektocht verder :)
MVG
Bruvex

GS'09 Mat Grijs, ESA
Toko

Bericht door Toko »

Thorakan schreef:of doof en kunnen ze dit bericht niet lezen :P
Als je doof bent heb je een probleem aan de oren,om een bericht te lezen hebben de meeste mensen hun oren niet nodig denk ik :roll: :wink:
BMW R1200 GS Lc Adventure
Thorakan

Bericht door Thorakan »

Toko schreef:
Thorakan schreef:of doof en kunnen ze dit bericht niet lezen :P
Als je doof bent heb je een probleem aan de oren,om een bericht te lezen hebben de meeste mensen hun oren niet nodig denk ik :roll: :wink:
Ah allé, weeral iet nief bijgeleerd se...
Ride to live, Live to ride

Vergelijk uw moto met uw lief en beschouw het warmdraaien als voorspel. Daarna staat ze dubbel zo heet en gaat ze eens zo hard.
Plaats reactie