Schubert concept

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pat
Contacteer:

Schubert concept

Bericht door pat »

Hallo,

Vandaag eens gaan kijken voor een systeemhelm voor het vrouwke.
Al snel kwamen we uit bij de "concept" van Schubert, ( 370€ bij eko te Kontich )aangezien zij niet alledagen (mee)rijdt en deze helm op gebied van geluidsniveau goed zit lijkt ons dit een goede keuze ( geluid: mijn vrouw heeft regelmatig last van migraine ).

Heeft er iemand positieve en of ook negatieve ervaringen met deze helm.
De schubert c2 leek ons net ietje te duur.

Groeten Pat
yve(G)s

Schubert Concept

Bericht door yve(G)s »

Dat is een zeer goede keuze...(volgens mij toch)...
Droeg zo ene bij m'n "ongevalleke" over 2 jaar en direct weer zo eene
aangeschaft.
Kwaliteit / prijs is da wel te doen en eens ge die zonnebril gewoon bent wil je niets anders meer. De C2 is idd wel iets duurder maar zou dan wel weer 'n stuk stiller zijn (ideaal als ge migraine last hebt) want dat is wel een mogelijks nadeel van de Concept... niet geruisloos !!!
Meerdere merken komen nu wel uit met dergelijk idee van ingebouwd zonnevizier (Airoh) maar weet geen prijs daarvan.
11rt

Bericht door 11rt »

Helm moet op jezelf passen.
Dus ik geef even MIJN ervaring ,die voor MIJ geld:
Concept of BMW system3:beiden veeel lawaai.
Ik draag al een paar jaren de Concept.Sinds ik die heb ,zet ik mijn BMW systeemhelm (system 2 of 3? weet niet juist)niet meer op.
Concept zit mij beter.
De Concept maakt (op mijn R1100RT) niet meer lawaai dan de System3.
Het System3-vizier vertekent het beeld iets ,onderaan .Lastig bij kaartlezen.Ik draag bijkomend een bril.
Concept heeft een zonnevizier:zeer handig.Ik draag nooit een zonnebril.Door het schermje is de helm vooraan iets dikker ,en in de zon-inval ook minder in vgl met "normale" helm.
Het concept vizier heeft een "stadstand",ttz ,je kan het vizier iets naar voor trekken ,voor extra verluchting.Wel meer lawaai.
De kinverluchting ,maakt nogal lawaai ,op de concept.Ik doe deze daarom altijd toe.
Ik weet niet ,maar 370Euro ,lijkt mij veel voor de "oude" concept.
Controlleer die prijzen eens ,vb bij Hein-Gericke.
Volgens een test zou de Airoh SV55 niet veel meer lawaai maken dan de concept C2? Ik dacht test bij "Tourenfahrer"uitgave 04/2005.
de Sv55 is minder duur.

Persoonlijk draag ik enkel klap-helm(en),ook vanwege mijn bril.
Maar ze maken veel lawaai.

De C2 zou veel beter verlucht zijn.Vindt ik ,voor mij belangrijk,
maar ,lees verder:
Ik heb (met help van mijn mijn zus) een "airco-helmvoering "gemaakt:-))). Met als materiaal aeroflow kussen.(http://www.aerosleep.be).
Ik kan niet goed tegen de warmte.
Sinds nu is mijn haar niet meer nat geweest van het zweten.!
Als ik nu ,de helm ,tijdens het rijden iets ophef ,voel ik de warmte!
Als ik hem gewoon laat zitten ,voel ik de koeling.
Dus ,de uitneembare voering ,is nagemaakt in aerosleep materiaal,
met daarover een stof-voering.Aerosleep voelt anders te ruw aan op het voorhoofd.Twee keer heb iets hoofdpijn gehad ,van de "trek "vermoed ik.
Het is nogal wat werk(,een lange zondag-namiddag hebben we bezig geweest.) ,om zo'n mutsje na te maken ,maar voor mij loont het de moeite.Afwachten wat het met de tijd gaat geven.
markdelano

Bericht door markdelano »

kijk ook eens naar de CABERG justissumo
prachtige helm en zeer goede prijs 276€ zonder korting
komt goed uit de testen en wij hebben er zelf een
Erik

Bericht door Erik »

Hallo, Pat,
de Schuberth Concept is een zeer goede helm in veiligheid en gebruiksgemak (zonnevizier, helmspeakers inbouwen). Wel zijn er zijn stillere helmen (zoals de C2).
Nu, in het derde seizoen, arreteert het kinstuk niet meer heel goed in opgeklapte positie. Dat wordt verholpen. De nazorg van Schuberth is voorbeeldig.
Mijn volgende helm wordt een Schuberth Concept C2.

Tip: kijk echter ook eens naar een BMW Systemhelm4. Ik zag ze voor 299 € bij een willekeurige BMW dealer. 't Verschil met de Schuberth Concept is vooral het ontbrekende zonnescherm.
Meestal is BMW dealer Kohl in Aken nòg weer een slag goedkoper. Er werkt (ook) Belgisch personeel.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Pat,
Bij Winge Motors staan er Schuberths in reklame. Ik kan niet meer zeggen hoeveel € maar ik weet nog dat ik flink verschoot van de (goedkope) prijs. Misschien even bellen.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
11rt

Bericht door 11rt »

pat
Contacteer:

Bericht door pat »

Bedankt iedereen voor de tips, bij winge motors hebben we helaas geen meer gevonden(geen juiste maat meer ).Nog maar een 4 tal stuks aan de prijs van 250€ dus voor wie er nog eentje zoekt....http://www.wingemotors.be/index.htm.
Ondertussen hebben op dit forum onder "verkoopforum" eentje gevonden in goede staat.

Groeten Pat
StievieR11S

Bericht door StievieR11S »

Vééél comfortabele kms gewenst met je nieuwe aanwinst :!: :wink:

Groetjes.

StievieR11S
Keep the blinking parts up !
Plaats reactie