gisteren ook gemerkt, vlotjes 33 liter erin, en had nog een paar liter zitten…
Normaal gezien moet ik al vrij hard mijn best doen om 'm nokvol te steken en in de buurt te komen van 33 liter
Zijn ze er ons aant opleggen?
Prijs per liter laten zakken maar schaal liter aanpassen?
Die ijking hang zichtbaar aan elke pomp , dus even nakijken of die niet verlopen is.
Ik heb geen idee hoe groot jullie tank is. Maar wat ik wel weet is dat de BMW boordcomputer 'te vroeg' brandstofalarm slaat. Misschien heb je hem gewoon "meer leeg" gereden dan normaal. Bij mijn K slaat de gele driehoek aan na 180 km en als ik op 280km ga tanken heb ik nog anderhalve liter zitten. Heb al eens (tijdens een langere toertoch dus niet woon-werk) 320 km gereden met één tank.
In de beschrijving van de Gsa staat inhoud tank 33L en heeft dus niet echt iets met de computer te maken. die computer draait al zot van in het begin, maar ik vind dat niet erg. Wat ik wel al 5 jaar doe tijdens het tanken is er 32.5 of eens 33.5L tanken, maar 36.65L is nu toch wel heel veel.
Tank regelmatig 36 liter. 'k Heb dan ook al twee keer zonder langs de kant gestaan door overdreven lang door te rijden...
Toenmalige dealer wilde me niet geloven en heb er ook foto's van.
Verschillende tankstations, verschillende merken,...
pompen hebben verplichte ijking
maar moet eens kijken er wordt geleverd per liter aan x aantal graden
dus bij koude benzine of warme kan dat beetje verschil maken
colingoes schreef:pompen hebben verplichte ijking
wist dit, dus ik keek naar de temp en het was 21°
In elk geval 'een beetje' 3.65L
Ga er mijn ook niet verder druk in maken. Ik zou liever nog 50L kunnen tanken dan 33L. Ik haat tanken
Relax schreef:Tank regelmatig 36 liter. 'k Heb dan ook al twee keer zonder langs de kant gestaan door overdreven lang door te rijden...
Toenmalige dealer wilde me niet geloven en heb er ook foto's van.
Verschillende tankstations, verschillende merken,...
"Buikje"? Zei ie echt "Buikje"???
OK, misschien een understatement, maar ge moet nu niet overdrijven ook ni hé Relaxke Dit was wel niet de reden van de aankoop van een GS, laat dat duidelijk zijn
colingoes schreef:pompen hebben verplichte ijking
Die benzine zit in ondergrondse tanks, veel verschil in temp. zal er niet op zitten...