benzinepomp r1150rt
Moderator: GVN
benzinepomp r1150rt
hallo allemaal;
tijdens het rijden is mijn motor plotseling stilgevallen
bij opnieuw willen starten hoor ik als ik het contact opzet mijn
benzinepomp niet meer draaien, is dit altijd het gevolg van een kapotte
benzinepomp of kan het nog andere oorzaken hebben dat de pomp
niet meer werkt ?? mijn motor is van 2004 en heeft 50000km gebold
is dit normaal bij een 1150rt ??
zijn er bedrijven die misschien revisiepompen verkopen of verbeterde
uitvoeringen??
als mijn benzine pomp moet vervangen worden wat is dan de prijs
van zo een pomp??
alvast bedankt
uitvoeringen??
van zo een pomp??
alvast bedankt
Re: benzinepomp r1150rt
Ik heb dat met mijn 1150 RT van 2004 ook gehad.
Hij had toen 60.000Km denk ik.
Bij mijn toenmalige dealer vertelden ze mij dat dit ( vrij ) normaal was.
Ik ben na enkele dagen naar huis gegaan met zo'n 500€ minder in mijn portefeuille.
Hij had toen 60.000Km denk ik.
Bij mijn toenmalige dealer vertelden ze mij dat dit ( vrij ) normaal was.
Ik ben na enkele dagen naar huis gegaan met zo'n 500€ minder in mijn portefeuille.
Mijn 1150RT had 80000 km op de teller, benzinepomp heeft nooit gemankeerd, maar ik heb vorige week hetzelfde meegemaakt met mijn 1200RT (+/- 65000 km), tegen 120 à 130 per uur op de meest linkse rijstrook van de E19 vlak voor het inrijden van de Craeybecktunnel in Antwerpen. Gelukkig veilig kunnen uitbollen tot op de pechstrook. Geprobeerd om opnieuw te starten doch tevergeefs. Toen de moto na takeling terug thuis in de garage stond startte ie weer als een nieuwe. Ondertussen geen startproblemen meer gehad maar gisteren toch maar even naar de dealer gebracht voor een diagnose. Zou dit immers niet graag nog eens meemaken op een autosnelweg...rik rt schreef:hallo allemaal;
uitvoeringen??
van zo een pomp??
alvast bedankt
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
Beginnen met het meest onnozele meten of er spanning tot aan de pomp komt, ook eens kijken of je schakelaar die onderbreekt als je zijpikkel openstaat werkt, kan je evt kortsluiten, stekker zit links onder je zadel.
Is je pomp vastgelopen dan kan je ze effe uit de tank halen en rechtstreeks op je batterij zetten, even de polen wisselen (een fractie) kan ze weer laten loskomen maar zoals gezegd eerst eens kijken of er geen van de veiligheden in de fout gaat, zijpikkel, dodemansknop, slecht vastzittende stekker van de pomp...
Is je pomp vastgelopen dan kan je ze effe uit de tank halen en rechtstreeks op je batterij zetten, even de polen wisselen (een fractie) kan ze weer laten loskomen maar zoals gezegd eerst eens kijken of er geen van de veiligheden in de fout gaat, zijpikkel, dodemansknop, slecht vastzittende stekker van de pomp...
-
mecapuet
Die pompen die er in steken van BMW zijn van het merk VDO en die mogen alleen door BMW zelf verkocht worden, hebben het alleenrecht daarop.
Maar is een oplossing die nog minder dan de helft kost en rij daar nu al een 80.000 km mee rond (totaal 173.000km)
Gr, meca.
Maar is een oplossing die nog minder dan de helft kost en rij daar nu al een 80.000 km mee rond (totaal 173.000km)
Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
zelfde probleem bij mijn r1100 gehad
Gewoon slecht kontakt aan de stekker net buiten de tank.
zuiver gemaakt en wat kontaktspray erop en het probleem was opgelost..
gr..M..
Gewoon slecht kontakt aan de stekker net buiten de tank.
zuiver gemaakt en wat kontaktspray erop en het probleem was opgelost..
Heb die stekkers een tijdje terug preventief gaan onderzoeken en ook die (koel?) ribben eens proper gemaakt.Goe gezien van die ings.bij BMW!Zet uw motor rt1200/06 eens op zijn zijpikkel en knijp een spons leeg ter hoogte van uw linker stuurhelft.Water stapelt zich dan op in de kom van de pompp@rick schreef:Mijn 1150RT had 80000 km op de teller, benzinepomp heeft nooit gemankeerd, maar ik heb vorige week hetzelfde meegemaakt met mijn 1200RT (+/- 65000 km), tegen 120 à 130 per uur op de meest linkse rijstrook van de E19 vlak voor het inrijden van de Craeybecktunnel in Antwerpen. Gelukkig veilig kunnen uitbollen tot op de pechstrook. Geprobeerd om opnieuw te starten doch tevergeefs. Toen de moto na takeling terug thuis in de garage stond startte ie weer als een nieuwe. Ondertussen geen startproblemen meer gehad maar gisteren toch maar even naar de dealer gebracht voor een diagnose. Zou dit immers niet graag nog eens meemaken op een autosnelweg...rik rt schreef:hallo allemaal;
uitvoeringen??
van zo een pomp??
alvast bedankt
http://www.hexcode.co.za/techinfo/elect ... controller" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is de pompsturing en die kan best tegen water, is ook waterdicht.
uiteindelijk hangt de pomp zelfs in de benzine...
http://gsri.info/forum/board1-technical ... r-failure/Danny schreef:Dat is de pompsturing en die kan best tegen water, is ook waterdicht.
't zijn maar mijn eigen bevindingen hoor Danny maar om da ding gedeeltelijk onder water te zetten lijkt mij niet zo'n goei gedacht. Wat dan ook,na 6 jaar nog geen probleem mee gehad.
ik heb het ook meegemaakt, niks mis met de benzinepomp, maar één van de kabels aan het sleutelcontact was de oorzaak.
wel een nieuw sleutelcontakt moeten plaatsen. alles terug ok nu.
Hetzelfde meegemaakt met mijn 1150RT jaren geleden. Kabelschade onder het kontaktslot (werd ergens tegen chassis gedrukt als moto op stuurslot stond). Bewuste kabeltje doorgeknipt en lusterklem ertussen, probleem opgelost. Nadien stevigere verbinding gelegd en nooit geen problemen meer mee gehad.seog schreef:ik heb het ook meegemaakt, niks mis met de benzinepomp, maar één van de kabels aan het sleutelcontact was de oorzaak.
Het probleem met het stilvallen van mijn 1200RT een tijdje geleden (zie eerder in dit topic) lag wél aan de benzinepomp
Greetz,
P@trick
P@trick
Die pompsturing daar hangen kan geen kwaad maar een drainkanaaltje had het perfect gemaakt, de pomp zelf gaat relatief weinig stuk... al is een pomp een pomp he.
Bij de 1200GS hebben ze er een dekseltje overgezet maar ook dat brengt geen soelaas.
de eerste pompsturingen waren niet tegen water (ondergedompeld) bestand, oxideerden en gingen aan grut... gelukkig kon je onderweg de pomp bypassen
aan de 1150 modellen durft de bekabeling van 't slot al eens begeven, nooit begrepen wie dat zo ontwierp, haaks op 't slot en dan ergens flink afgeknepen met een spanband.
Hoog tijd om 't stuurslot af te schaffen in combinatie met de contactsleutel dat zou veel leed wegnemen (vind ik) BMW had dit vroeger al.
Of ze moeten de bekabeling en vooral behuizing flink verstevigen en tegelijk flexibel houden
Bij de 1200GS hebben ze er een dekseltje overgezet maar ook dat brengt geen soelaas.
de eerste pompsturingen waren niet tegen water (ondergedompeld) bestand, oxideerden en gingen aan grut... gelukkig kon je onderweg de pomp bypassen
aan de 1150 modellen durft de bekabeling van 't slot al eens begeven, nooit begrepen wie dat zo ontwierp, haaks op 't slot en dan ergens flink afgeknepen met een spanband.
Hoog tijd om 't stuurslot af te schaffen in combinatie met de contactsleutel dat zou veel leed wegnemen (vind ik) BMW had dit vroeger al.
Of ze moeten de bekabeling en vooral behuizing flink verstevigen en tegelijk flexibel houden