Hoi!
Ben net terug van een weekje offroad in de pyreneeeen. Mijn beemerke heeft het (zeer) zwaar te verduren gekregen. Steil bergop op losse keien, van het één diepe spoor in het andere, stof, vuil, modder, ...
Bij mijn thuiskomst, na 800km offroad, zag ik dat de "mof" die de verbinding maakt tussen cardan en achteras, los zat. Er is een opening van 2 cm te zien. Heb deze terug goed bevestigd, maar kon niet goed zien of er "binnenin" veel zand of vuil was.
Omdat mijn GS de laatste meters op het strand van Biarritz heeft gestoeid (...) vraag ik me af wat de schade zou kunnen zijn. Kan ik dit zelf nakijken of best langs de dealer? Hij heeft pas, voor vertrek, een groot onderhoud gehad.
Mof cardan
Moderator: GVN
Re: Mof cardan
Hoi,
Wiel even demonteren,trekstang losdoen aan de cardan.Rubber mof terug los doen en zo kan je iets meer zien of voelen dat er zand in zit.
Maar normaal kan de zand niet aan de dichting komen van de cardan.
Is dit toch te erg,dat je in de modder tot aan de cardan er in gezeten heeft.
Best de boel is demonteren,ik bedoel de cardan weg nemen.Daar zitten twee lagertjes die die cardan kunnen doen bewegen.Die kunnen zekers niet tegen zand en water.
Zit op de cardan geen spel,alles is terug goed proper maken en invetten.
Let wel op ,de twee inbus bouten zitten normaal met Loctite vast en die moet je opwarmen of je trekt de schroefdraad er uit.
grts paul
Wiel even demonteren,trekstang losdoen aan de cardan.Rubber mof terug los doen en zo kan je iets meer zien of voelen dat er zand in zit.
Maar normaal kan de zand niet aan de dichting komen van de cardan.
Is dit toch te erg,dat je in de modder tot aan de cardan er in gezeten heeft.
Best de boel is demonteren,ik bedoel de cardan weg nemen.Daar zitten twee lagertjes die die cardan kunnen doen bewegen.Die kunnen zekers niet tegen zand en water.
Zit op de cardan geen spel,alles is terug goed proper maken en invetten.
Let wel op ,de twee inbus bouten zitten normaal met Loctite vast en die moet je opwarmen of je trekt de schroefdraad er uit.
grts paul