Silky Mountains, mede reizigers en info gezocht
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
Silky Mountains, mede reizigers en info gezocht
Beste GS'ers,
Wie heeft er zin om mee te gaan rijden over een avontuurlijke "zijde" route naar de Oriënt in 2013 of 2014?
Ik heb al een hele tijd een droom die ik wil verwezenlijken en dat is met de motor een zijde route rijden. In ieder geval in groepsverband, met reis organisatie (een lokale als gids of een die de hele reis kan borgen).
Punten die ik in de reis wil laten terug komen zijn:
* Zijde route die gaat door/langs bergen (heb wat met bergen)
* Niet alleen maar rijden, ook tijd voor een foto of praatje met de lokalen
* Normale hotels
In het kort het plan:
* Start in Istanbul
* Mount Ararat
* Iran, bergen langs zwarte zee
* Teheran
* Turkmenistan, Asgabat
* Oezbekistan, Samarqand
* Tajikistan
* Pakistan
* India, stukje hoogste pas ter wereld van 5600 meter (Manali Leh Itinerary)
* Nepal
* Bhutan
* Bangladesh
Andere uitgangspunten zijn:
* Totale tour lengte 2,5 maanden max
* Betaalbaar, enige luxe, maar zeker geen Hilton tocht
* Schone hotels in combinatie met kamperen
* Terroristen veilige route
* all-road, slechte wegen ok, maar geen geitepaden
* uiterlijke uitvoering in 2014
* Periode juli en augustus, uitloop september
Lijkt het je ook wat, laat dan wat van je horen. We kunnen de route samen samenstellen.
Zijn er ook mensen die tips, route voorstellen, douane dingen, aanbevolen (lokale) reis organisaties, enz.. hebben?
Ik hoor het graag.
Pieter Bas
pkranenberg at hotmail dot com
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... 96c0e67387" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie heeft er zin om mee te gaan rijden over een avontuurlijke "zijde" route naar de Oriënt in 2013 of 2014?
Ik heb al een hele tijd een droom die ik wil verwezenlijken en dat is met de motor een zijde route rijden. In ieder geval in groepsverband, met reis organisatie (een lokale als gids of een die de hele reis kan borgen).
Punten die ik in de reis wil laten terug komen zijn:
* Zijde route die gaat door/langs bergen (heb wat met bergen)
* Niet alleen maar rijden, ook tijd voor een foto of praatje met de lokalen
* Normale hotels
In het kort het plan:
* Start in Istanbul
* Mount Ararat
* Iran, bergen langs zwarte zee
* Teheran
* Turkmenistan, Asgabat
* Oezbekistan, Samarqand
* Tajikistan
* Pakistan
* India, stukje hoogste pas ter wereld van 5600 meter (Manali Leh Itinerary)
* Nepal
* Bhutan
* Bangladesh
Andere uitgangspunten zijn:
* Totale tour lengte 2,5 maanden max
* Betaalbaar, enige luxe, maar zeker geen Hilton tocht
* Schone hotels in combinatie met kamperen
* Terroristen veilige route
* all-road, slechte wegen ok, maar geen geitepaden
* uiterlijke uitvoering in 2014
* Periode juli en augustus, uitloop september
Lijkt het je ook wat, laat dan wat van je horen. We kunnen de route samen samenstellen.
Zijn er ook mensen die tips, route voorstellen, douane dingen, aanbevolen (lokale) reis organisaties, enz.. hebben?
Ik hoor het graag.
Pieter Bas
pkranenberg at hotmail dot com
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic ... 96c0e67387" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Silky Mountains, mede reizigers en info gezocht
Tajikistan grenst niet aan Pakistan 

http://www.radiobaobab.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ha Frederik,
Je hebt gelijk
Maar inmiddels is er al weer een nieuwe versie beschikbaar van de reis, een uitgebreide omschrijving per mail opvraagbaar en komende 4 november in het Van der Valk Hotel te Eindhoven een bijeenkomst.
Dus wat let je om even langs te komen?
Zou top zijn als de groep ook uit Belgische enthousiastelingen zou bestaan!
Zie http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=50324" onclick="window.open(this.href);return false; voor de details ........
gr,
Pieter Bas
Je hebt gelijk

Maar inmiddels is er al weer een nieuwe versie beschikbaar van de reis, een uitgebreide omschrijving per mail opvraagbaar en komende 4 november in het Van der Valk Hotel te Eindhoven een bijeenkomst.
Dus wat let je om even langs te komen?
Zou top zijn als de groep ook uit Belgische enthousiastelingen zou bestaan!
Zie http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=50324" onclick="window.open(this.href);return false; voor de details ........
gr,
Pieter Bas
Ik ga in 2013 Tajikistan, Kyrgistan en Oesbekistan doen met twee motoren.
Even naar je trip gekeken en ik denk dat je met een groot probleem zit tussen Tajikistan en Pakistan. That's a nono... Geen motoren toegelaten in China tenzij illegaal. Maar in dat gebied kan je het vergeten.
Via Afganistan: nono. Je moet via Iran, Pakistan en dan India, maar dan mis je natuurlijk wel die prachtige loop. Afganistan kan in principe wel, en ik ben ook niet vies van een beetje risico, maar die raad ik je zeker aan over te slaan... Reizigers durven daar al eens te verdwijnen...
Wat betreft een reispartner: veel geluk gewenst maar ik zou er niet te hard op hopen. Mijn advies is gewoon alleen te vertrekken. Zo veel volk om tegen te komen onderweg!
T
Even naar je trip gekeken en ik denk dat je met een groot probleem zit tussen Tajikistan en Pakistan. That's a nono... Geen motoren toegelaten in China tenzij illegaal. Maar in dat gebied kan je het vergeten.
Via Afganistan: nono. Je moet via Iran, Pakistan en dan India, maar dan mis je natuurlijk wel die prachtige loop. Afganistan kan in principe wel, en ik ben ook niet vies van een beetje risico, maar die raad ik je zeker aan over te slaan... Reizigers durven daar al eens te verdwijnen...
Wat betreft een reispartner: veel geluk gewenst maar ik zou er niet te hard op hopen. Mijn advies is gewoon alleen te vertrekken. Zo veel volk om tegen te komen onderweg!
T
-
Hoi,
Hoe kom je aan dat beel dat je in China niet met de motor kan komen?
Heb er nog niets over gevonden:-)
Alle info welkom:-)
Dan raad ik je aan je toch beter te informeren voor je die richting uitgaat. Waarom denk je dat iedereen op de Karakorum Highway aan de grens stopt? Het is wel mogelijk maar het is heel tijdrovend, je moet opnieuw je rijbewijs halen (ter plaatse) en je krijgt een Chinese nummerplaat. Als je maar 2,5 maand hebt: nono!Pieter Bas schreef:Hoi,
Een goed startpunt:
http://www.horizonsunlimited.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat je ook beseft dat Iran het duurste land is voor wat betreft de waarborg voor de Carnet de Passages (5 x de waarde van je motor). Chapeau als je een groep samen krijgt die dat geld opzij kan zetten...
Good luck & happy readings

T
Tip:
China kan blijkbaar op voorhand worden geregeld (1,5 maand), maar kostelijk. Enkel toegang tot 1 provincie, maar voldoende voor de overbrugging.
http://www.xinjiangtibetexpeditions.com ... hicles.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
T
China kan blijkbaar op voorhand worden geregeld (1,5 maand), maar kostelijk. Enkel toegang tot 1 provincie, maar voldoende voor de overbrugging.
http://www.xinjiangtibetexpeditions.com ... hicles.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
T
@demito
Wanneer gaan jullie en hoelang?
BMW R1200GS Rallye
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Corsica 2005, 2006, 2007, 2008, Eastern Europe Tour 2009, Caucasus Tour 2010, Balkan Adventure 2011, Marokko 2012, 2 Motorbikes 2 Russia 2013, 2 Motorbikes 2 Transdniestr 2014, Frankrijk 2015, Balkan 2016, Schotland 2016, Ierland 2017, Noordkaap 2017, Italië 2018, IJsland 2018, Silk Road Adventure 2019.
Hi Vinny,Vinny schreef:@demito
we hebben onze plannen veranderd wegens stronteduur om de motoren terug te krijgen uit gelijk welke Stan. Als die mannen horen dat je Europeaan bent verdrievoudigen ze de prijzen. Heen is geen probleem. Om terug te rijden tot in Belgie heb ik niet de tijd.
Tweede plan was Nepal en Ladakh aan de voet van de Hymalaya, maar dat is wegens de moesson niet zo'n goed idee tijdens de zomermaanden. Staat op de planning voor een volgende trip. We vertrekken nu vanuit Georgie,dan via Armenie en rijden een maandje door Iran. Spannend want eind juni zijn het daar verkiezingen. zo veel mogelijk off road, wat woestijn links rechts en een goeie brok cultuur. Terugreis ook vanuit Georgie. Tickets zijn geboekt dus there's no way back...
T
Zeker de military highway naar Kazbegi doen in Georgië! Armenië ook schitterend. Je moet maar eens ons reisverslag op facebook bekijken: caucasus tour 2010 en aanmelden.
Ben benieuwd naar je verslag van Iran.
Gr,
Vincent
Ben benieuwd naar je verslag van Iran.
Gr,
Vincent
BMW R1200GS Rallye