K1600GT Geratel
Moderator: GVN
K1600GT Geratel
De motor op zijn 10000km onderhoud laten geven met de vermelding dat er een geratel voordoet
bij het konstant rijden aan 2800 a 3000 toeren.
Bij het aflaten van de olie zijn er brokstukken gevonden.
Zijn er nog mensen die dat geratel ook hebben? het lijkt alsof de distributie ketting rammelt.
bij het konstant rijden aan 2800 a 3000 toeren.
Bij het aflaten van de olie zijn er brokstukken gevonden.
Zijn er nog mensen die dat geratel ook hebben? het lijkt alsof de distributie ketting rammelt.
Re: K1600GT Geratel
Brokstukken dat klinkt heavy of zijn 't maar fijne schraapsels??
Toch enkele kleine brokstukken om mij zorgen om te maken.
Het is momenteel niet uit te maken van waar ze komen, het kan de versnellingsbak, de koppeling of het motorblok zijn.
De dealer zal informeren of er nog dergelijke gevallen zijn.
Ik weet dat er een geval is met het zelfde rammelen als de mijne en ze het bij BMW niet vinden.
Ze hebben reeds de ketting en de spanner vervangen zonder resultaat.
Het is momenteel niet uit te maken van waar ze komen, het kan de versnellingsbak, de koppeling of het motorblok zijn.
De dealer zal informeren of er nog dergelijke gevallen zijn.
Ik weet dat er een geval is met het zelfde rammelen als de mijne en ze het bij BMW niet vinden.
Ze hebben reeds de ketting en de spanner vervangen zonder resultaat.
Geratel kan maar van een paar dingen komen he, de koppelingen in de 1600 hebben al geen goede reputatie, anderzijds is 't zo dat als je een spanner en ketting vervangt door eenzelfde luizige kwaliteit dit het probleem niet oplost. Lagers zijn soms ook heel moeilijk opspoorbaar zonder ze echt voor je te zien of in je handen te hebben, ik begrijp ook dat de dealer een beetje in de haren krabt
Ik ben benieuwd en volg 't graag met je mee
Ik ben benieuwd en volg 't graag met je mee
-
marc wouters
Zelf heb ik nu net een jaar een Bmw 1600gtl. Het eerste probleem dat ik kende was de multi functionele knop die moest worden vervangen, daar mijn pinkers bleven branden. Nu heb ik na het nazicht van 10.000km 3800 gereden op reis naar Kroatie. Gelukkig geen probleem. Maar net aangekomen, starte ik mijn motor s'morgens en hoorde metteen een vreemd geluid onderaan in de motor. Bij de dealer konden ze na een week niets vinden , wel hebben ze een spanner vervangen, maar het vreemd geluid bleef, dan is hij een paar dagen naar Bmw in Bornem geweest. Men stelt nu voor om de koppeling van de sarter of zoiets te vervangen. De stukken zijn besteld, intussen wel al 2 weken verder. De dealer gaf me een vervangmotor, de Gt versie, waarvan daarstraks de elektrische ruit niet meer werkte. Een vriend kocht ook pas de 1600 Gtl, en deze had al een olieverbruik, problemen met de Gps. Ik vrees dat Bmw zijn 1600 te vroeg op de markt bracht. Ik hoop dat het nu na herstel snel voorbij is met de problemen...
-
Dirk Pauwels
Zou niet mogen voor zo'n dure motoren, zolang je garantie hebt is het knap lastig, maar eens de garantie gedaan gaat het geld kosten. ik hou mijn hart vast voor de 1600's die met weinig km na 4 jaar op de 2dehandsmarkt komen...
Uiteraard zijn die dingen te snel op de markt gegooid, onder druk van marketing etc....De ontwikkeling kost fortuinen, het goed doortesten kan er vaak niet meer vanaf. Het is goedkoper voor BMW om de problemen onder garantie op te lossen dan om duurtesten te doen. Wie geen garantie meer heeft, tja, die koopt wel een nieuwe BMW toch?
Ik hoef er gelukkig niet aan te werken, ik beperk me wel tot de "oude" modellekes, daar zijn de herstellingen of min of meer te overzien.
Hopelijk raken de problemen snel opgelost.
Uiteraard zijn die dingen te snel op de markt gegooid, onder druk van marketing etc....De ontwikkeling kost fortuinen, het goed doortesten kan er vaak niet meer vanaf. Het is goedkoper voor BMW om de problemen onder garantie op te lossen dan om duurtesten te doen. Wie geen garantie meer heeft, tja, die koopt wel een nieuwe BMW toch?
Ik hoef er gelukkig niet aan te werken, ik beperk me wel tot de "oude" modellekes, daar zijn de herstellingen of min of meer te overzien.
Hopelijk raken de problemen snel opgelost.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Zou stilaan duidelijk moeten zijn: even jaar geduld hebben, loont meestal de moeite.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
marc wouters
Het vreemde geluid in mijn motor 1600gtl, bleek de vrijloop van de starter te zijn...na 3 weken eindelijk terug !!
De versnellingsbak ligt er uit, maar niets abnormaal aan te zien.
Het zou van de start inrichting kunnen komen zegt de dealer
Afwachten maar hé.
Ik hou jullie op de hoogte
Het zou van de start inrichting kunnen komen zegt de dealer
Afwachten maar hé.
Ik hou jullie op de hoogte