Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Contact aanzetten - druppellader insteken - even wachten - contact af. Klaar is kees. Weekendje insteken is zeker voldoende. Niet panikeren als de lader niet hoger komt dan 2/3 "vol".
grts
Marc
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
Alles ontvangen, 't is ni moeilijk, 't is gemakkelijk
@ Marc, alleen dat aanzetten van het contact en nadien en nadien terug afzetten, waarvoor is dat goed, wordt niet over gesproken in de handleiding
BMW R1200GS
BMW F650GS Dakar
BMW K1100LT
Yamaha XTZ750 Super Ténéré
Yamaha XT600 Ténéré
Wanneer ik de lader aankoppel zoals in de handleiding beschreven knipperen gedurende een 30-tal seconden afwisselend een rood en groen lampje. Nadien start de laadcyclus en dat wordt aangegeven door een permanent geel brandend lampje op 1/3 of 2/3, afhangend van de toestand van de batterij.
BMW R1200GS
BMW F650GS Dakar
BMW K1100LT
Yamaha XTZ750 Super Ténéré
Yamaha XT600 Ténéré
DRINGEND !
Vandaag een nieuwe batterij laten steken nadat ik een paar kilometers mocht duwen.
Pfff ... dan de gloednieuwe batterij aan de druppellader gelegd. (Nieuwe batterij was niet volledig geladen, moest na een nachtje aan de lader wel ok zijn).
Nu pintk het rode lampje na een tijdje. Komt dus niet naar de oranje stand.
Brandt eerst een tijdje rood (constant) en begint dan te pinken zonder naar een volgend niveau te gaan.
Iemand een aanwijzing ?
Ik wil morgen graag een ritje maken zonder alweer te moeten steken ...
Fredo schreef:DRINGEND !
Vandaag een nieuwe batterij laten steken nadat ik een paar kilometers mocht duwen.
Pfff ... dan de gloednieuwe batterij aan de druppellader gelegd. (Nieuwe batterij was niet volledig geladen, moest na een nachtje aan de lader wel ok zijn).
Nu pintk het rode lampje na een tijdje. Komt dus niet naar de oranje stand.
Brandt eerst een tijdje rood (constant) en begint dan te pinken zonder naar een volgend niveau te gaan.
Iemand een aanwijzing ?
Ik wil morgen graag een ritje maken zonder alweer te moeten steken ...
bij alle batterijen (zuur en gel) die ik al vervangen heb in het verleden, konden die rechtstreeks in gebruik genomen worden. Lijkt me raar dat je batterij eerst nog moest opgeladen worden. kun je de batterij uitmeten? Als er een cel defect is kan een recente druppellader mss ook wel een fout geven?
Op een canbus moto en bij laden via acc stekker, mss ook eerst contact opzetten, dan lader aansluiten, dan contact uit, zoals hierboven ergens beschreven? Indien lader rechtstreeks op batterij hoeft dit niet.
Bedankt voor de reacties.
De batterij moest er gisteren rapido speedy in wegens panne met de vorige.
Ik kon geholpen worden met een batterij die reeds gevuld was maar nog niet volledig opgeladen (dixit de reparateur).
Een eerste keer starten zou wel lukken om tot thuis te rijden, maar de batterij moet daarna een de lader om volledig op te laden (volledige nacht).
Daarna dus foutmelding gekregen. Verschillende keren geprobeerd ... steeds hetzelfde. Dan toch maar in de stekker gelaten ... en deze morgen branden de twee groene lampjes.
Starten ging probleemloos vandaag.
Ritje alsnog kunnen doen ... ik content natuurlijk. Tot ik deze namiddag een overijverige anonieme blauwbloes in mijn gat kreeg.
Anonieme 330d met flikkerlampjes aan alle kanten.
Lap ... de leute was rap gedaan. Weet nog niet wat allemaal op de afrekening zal staan. Hij ging het eens bekijken ...
Ja lap, dan gaat ge eens in toeren, was dat ook een zwarte?
Er rijden namelijk nogal wat anonieme zwarte voertuigen rond Gent, o.a. een zwarte VW bora.
Hopelijk valt het mee.
Tegenwoordig is het in het Gentse een zilvere 3-reeks met Alpina velgen.
Een nieuwe batterij heeft altijd iets of wat spanning. Vaak genoeg om eens te starten en dan direct een toer te doen.
Maar het is gezonder om ze eerst aan de lader te hangen.
Staat bij veel batterijen (oa Nitro en Yuasa zelf in de handleiding.)