Hallo,
Ik heb momenteel BattleWings op m'n GS liggen en deze kunnen nog een seizoen mee, maar ik ben er niet tevreden van... ze geven me geen vertrouwen, zowel bij droog als nat wegdek... meermaals hebben ze me al verrast bij het nemen van een bocht.
Kortom, ik wil een andere set banden en daarvoor zou ik graag jullie advies hebben i.v.m. de juiste keuze.
Dit zijn de vereisten:
- type all-road (ik ga sporadisch wel eens off-road, maar hoofdzakelijk op de weg)
- zachte band, die "kleeft" op de weg, hij moet me vertrouwen geven voor 100% bochtenplezier (de snellere slijtage is niet erg aangezien ik niet bijzonder veel km's doe op een jaar)
Wat is volgens jullie dan de beste keuze?
Groeten
zachte band voor R1150GS
Moderator: GVN
Re: zachte band voor R1150GS
Simpel, Dunlop Trailmax TR91
Grtz, Philip!
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
-
Dirk Pauwels
TR91. Als levensduur minder belangrijk is....
Nog net geen opgesneden slick. Geeft vertrouwen op droog en nat, veel te vroeg gas open uit de bocht accelereren, veel te hard bocht in steken, veel te hard remmen (stomstomstom, maar iedereen mispakt zich al es....), allemaal geen probleem met de TR91. Beste band die ik ooit op de GS'en gehad heb. (qua grip dan), alleen of road iets minder dan de concurrentie, maar de all road banden zijn off road eigenlijk allemaal slecht, alleen de Anakee geeft off road iets meer vertrouwen.
Ondertussen 3de set bezig. Prijs valt heel goed mee.
Kunt ook eens informeren naar de nieuwe Michelin Pilot 3 , zie zou ook beschikbaar zijn in een all road versie. Geen ervaring mee, maar als hij evengoed is als de baan versie, heeft hij goeie grip en een goeie levensduur, wel nogal aan de dure kant.
Mijn advies: Bijf on road met je all road banden als 't nat ligt
Nog net geen opgesneden slick. Geeft vertrouwen op droog en nat, veel te vroeg gas open uit de bocht accelereren, veel te hard bocht in steken, veel te hard remmen (stomstomstom, maar iedereen mispakt zich al es....), allemaal geen probleem met de TR91. Beste band die ik ooit op de GS'en gehad heb. (qua grip dan), alleen of road iets minder dan de concurrentie, maar de all road banden zijn off road eigenlijk allemaal slecht, alleen de Anakee geeft off road iets meer vertrouwen.
Ondertussen 3de set bezig. Prijs valt heel goed mee.
Kunt ook eens informeren naar de nieuwe Michelin Pilot 3 , zie zou ook beschikbaar zijn in een all road versie. Geen ervaring mee, maar als hij evengoed is als de baan versie, heeft hij goeie grip en een goeie levensduur, wel nogal aan de dure kant.
Mijn advies: Bijf on road met je all road banden als 't nat ligt
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ik volg Dirk ook hierin. Weeral 
[b]"I generally avoid temptation unless I can't resist it."
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
BMW 1200 GSA LC + + HUSQVARNA TE310 R + + YAMAHA Scorpa 250[/b]
Duur is relatief. Uitgerekend per kilometer zijn die PR's altijd de goedkoepste banden in mijn geval.Dirk Pauwels schreef: Kunt ook eens informeren naar de nieuwe Michelin Pilot 3 , zie zou ook beschikbaar zijn in een all road versie. Geen ervaring mee, maar als hij evengoed is als de baan versie, heeft hij goeie grip en een goeie levensduur, wel nogal aan de dure kant.
Ik vind dat een tof bandje, ik heb al meerdere setjes versleten, ik durf dat dus adviseren...

tenzij je het spannend wil maken natuurlijk...Dirk Pauwels schreef: Mijn advies: Blijf on road met je all road banden als 't nat ligt
All right, bedankt voor de tip, ik weet wat nu wat kiezen... 
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 18&t=28250" onclick="window.open(this.href);return false;
ik rij er ook mee, die band heeft mij terug vertrouwen gegeven in mijne moto
ik rij er ook mee, die band heeft mij terug vertrouwen gegeven in mijne moto
I like my bike!!
Ook ik kan je de Dunlop Trailmax TR91 te zeerste aanraden.
Als ik lees wat de eisen zijn (grip op droog), niet twijfelen.
Ik had op mijn R1150GSA in volgorde Michelin - Metzeler EXP - Dunlop TR91.
Qua grip in bochten is deze band gewoon fantastisch ! Plat, platter, en gaaas ! Geeft geen krimp.
Zodra mijn EXP's op mijn 1200GSA versleten zijn vervang ik ze door de TR91.
Als ik lees wat de eisen zijn (grip op droog), niet twijfelen.
Ik had op mijn R1150GSA in volgorde Michelin - Metzeler EXP - Dunlop TR91.
Qua grip in bochten is deze band gewoon fantastisch ! Plat, platter, en gaaas ! Geeft geen krimp.
Zodra mijn EXP's op mijn 1200GSA versleten zijn vervang ik ze door de TR91.
K 75 S
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC
R 1150 GSA
R 1200 GSA
R 1200 GSA LC