Haperende start
Moderator: GVN
Haperende start
Beste collega - GSsers,
Ik rijd sinds mei 2012 met een nieuwe r 1200 gs waar ik zeeeeeeer tevreden over ben.
Nu (na 7800 km) steekt er af en toe een eigenaardig fenomeen de kop op:
Na een woon-werkrit van zo'n 30 km (= warme motor) gaan tanken.
Bij het opnieuw starten hapert de (start?-)motor. Dit is al enkele keren gebeurd.
Heeft er iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Bij mijn vorige BMW 1200 GT had ik dezelfde problemen. Hier bleek een of andere stroomkabel 'te dun' te zijn en werd vervangen.
Is er zoiets bekend op de GS?
Ik zal er zeker melding van maken bij het volgende onderhoud.
Alvast dank voor de reacties!
Ik rijd sinds mei 2012 met een nieuwe r 1200 gs waar ik zeeeeeeer tevreden over ben.
Bij het opnieuw starten hapert de (start?-)motor. Dit is al enkele keren gebeurd.
Bij mijn vorige BMW 1200 GT had ik dezelfde problemen. Hier bleek een of andere stroomkabel 'te dun' te zijn en werd vervangen.
K 100 RS - R 1100 RT - R 1150 RT - K 1200 GT - R 1200 GS Triple Black
Re: Haperende start
Ik zou zolang niet wachten...Sherman schreef:Ik zal er zeker melding van maken bij het volgende onderhoud.
Je rijdt ermee sinds mei, nu 7800 km, dus goed 1000 km per maand. Rekening houdende dat je de komende maanden misschien véél minder gaat rijden, duurt het misschien tot maart, april... vooraleer je op onderhoud 10000 km moet. Dus waarom nu niet even langs je dealer passeren, dan kan het probleem misschien beperkt blijven.
Ben in ieder geval benieuwd of ik het met de mijne ook ga voorhebben, rij ermee sinds 29 september...
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
-
GSA1200 DRIVER
Hoi Scherman,
Wat bedoel je juist met haperende start ????
Ik heb een GSA van Januari 2012 en ik rij iedere dag (woon- werkverkeer) heb nu +/-18000km en ik merk soms bij het starten koud of warm, dat wanneer je de startknop indrukt hij precies niet kan starten omdat de batterij leeg is en dan ineens start hij toch.
Ik heb nu wel het gedacht sedert ik de koppeling inknijp tijdens het starten dat hij gemakkelijker start.
MVG
Marc
Wat bedoel je juist met haperende start ????
Ik heb een GSA van Januari 2012 en ik rij iedere dag (woon- werkverkeer) heb nu +/-18000km en ik merk soms bij het starten koud of warm, dat wanneer je de startknop indrukt hij precies niet kan starten omdat de batterij leeg is en dan ineens start hij toch.
Ik heb nu wel het gedacht sedert ik de koppeling inknijp tijdens het starten dat hij gemakkelijker start.
MVG
Marc
A day without motorcycling, is a lost day
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL
-
costerke
Precies hetzelfde probleem,Sherman schreef:Beste collega - GSsers,
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... =2&t=34973" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
.Ik heb nu wel het gedacht sedert ik de koppeling inknijp tijdens het starten dat hij gemakkelijker start
ontkoppelen doe je altijd bij start ontlast je starter niet enkel bij je motor ook je auto is er goed mee
Hoogstwaarschijnlijk is het de start/stop knop zelf. Blijkbaar een bekend probleem bij BMW. Heb net hetzelfde gehad als wat je beschrijft op mijn K16 : koude start geen enkel probleem. 50km rijden en kwartiertje stoppen... start alsof het nog net kan met de batterij. Heeft zich voor het eerst voorgedaan rond 10.000km
Start/stop knop is in waarborg vervangen bij D'Haese en probleem is opgelost.
Succes ermee
Succes ermee
A Saint has a past... a Sinner has a future...
? nooit gehoord van haperende startknoppen op de 1200derden... zeker niet als bekend probleemPrince schreef:Hoogstwaarschijnlijk is het de start/stop knop zelf. Blijkbaar een bekend probleem bij BMW. Heb net hetzelfde gehad als wat je beschrijft op mijn K16 : koude start geen enkel probleem. 50km rijden en kwartiertje stoppen... start alsof het nog net kan met de batterij. Heeft zich voor het eerst voorgedaan rond 10.000km
Succes ermee
In 2006 nieuwe RT gekocht en 3 maanden later in Frankrijk in "the middle of nowhere" startte hij niet meer na een plaspauze.Blijkbaar was er vochtinsijpeling gebeurt en de contactpunten waren wat verbrand in de startknop.
De hele startknop in garantie vervangen en nooit meer een probleem mee gehad.
Als de startknop niet goed meer is,dan voelt ie wat sponzig aan(geen duidelijke klik meer bij sluiten van contact)
Een probleem dus dat niet nieuw is en de reactie van de dealer was dat het meer voorkomt bij de R1200XX.
Blijkbaar is het bij de nieuwere versies nog niet opgelost.
De hele startknop in garantie vervangen en nooit meer een probleem mee gehad.
Als de startknop niet goed meer is,dan voelt ie wat sponzig aan(geen duidelijke klik meer bij sluiten van contact)
Een probleem dus dat niet nieuw is en de reactie van de dealer was dat het meer voorkomt bij de R1200XX.
Blijkbaar is het bij de nieuwere versies nog niet opgelost.
Kan je maar beter in de graskant plassen in 't vervolg....marray schreef:In 2006 nieuwe RT gekocht en 3 maanden later in Frankrijk in "the middle of nowhere" startte hij niet meer na een plaspauze.Blijkbaar was er vochtinsijpeling gebeurt en de contactpunten waren wat verbrand in de startknop.
Wally
Leven is het meervoud van lef!
Inderdaad, het is net alsof de batterij leeg is, en na enkele seconden start ie dan toch.
Hopelijk is het maar het startknopje.
Dank je voor de reacties, ik voel mij al wat geruster (tot aan het volgende onderhoud)...
Hopelijk is het maar het startknopje.
Dank je voor de reacties, ik voel mij al wat geruster (tot aan het volgende onderhoud)...
K 100 RS - R 1100 RT - R 1150 RT - K 1200 GT - R 1200 GS Triple Black
als het de startknop was dan zou ik me helemaal niet geruster voelen maar maken dat het hersteld is ipv er mee door te rijden, evenals 't feit dat het de batterij moest zijn.
Een kapotte batterij geeft net dezelfde symptomen. Dus laten nazien! voor je ergens staat en helemaal niet meer wegkomt
Een kapotte batterij geeft net dezelfde symptomen. Dus laten nazien! voor je ergens staat en helemaal niet meer wegkomt
Zo is dat... zou er ook niet mee wachtenDanny schreef:als het de startknop was dan zou ik me helemaal niet geruster voelen maar maken dat het hersteld is ipv er mee door te rijden, evenals 't feit dat het de batterij moest zijn.
A Saint has a past... a Sinner has a future...