Internet en andere computerprul info

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Internet en andere computerprul info

Bericht door Danny »

Advies, tips of gewoonweg info gevraagd. Wie zijn de computergasten hier??

Net een andere baan (dezelfde job maar andere locatie) doch ditmaal geen internet aanwezig en dat heb ik nou net wel eens nodig gedurende de nachtdiensten die grotendeels uit pernanentie bestaan? de verveling slaat met enkel een boek en krant algauw toe dus I-net kan soelaas brengen.

Hoe (op een betaalbare manier) kijk ik een beetje tv op de laptop (evt nieuws ofzo is al meegenomen) en kan ik eens surfen, zij het beperkt in tijd maar toch eens ronddwarrelen op het net.
't enige waar ik op me werk over beschik is 220v en men gsm :mrgreen:
fRaaS
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:16
Woonplaats: Meerbeke
Locatie: o-vl ninove

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door fRaaS »

mss is een usb tv tuner iets voor jou ???
ff op googlen voor meer info
gr,
R1200RT - R60/7 - F650GS- ST50 (in een te kleine garage :-))
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door willy »

Ik zou eens bij Mobile Vikings kijken.
Het bellen is er niet echt goedkoop, maar het gaat bij hen hoofdzakelijk om data verkeer.
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door Wiedewa »

Mischien dat je deze ook aan kunt ?
Niks vervelen van alles te zien :grin:

http://www.youtube.com/garmintv?v=rWxD7oeJgdg&lr=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Mvg Nico
MG Breva 850
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door Mil »

Moet jij niet werken dan...? :lol: :mrgreen:
Leven is het meervoud van lef...
EasyDeluxe
Berichten: 131
Lid geworden op: 28 feb 2006, 01:16
Locatie: antwerpen-genk

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door EasyDeluxe »

Danny, ik zou investeren in een ipad 3G (of een andere tablet) en een mobiel data abonnementje (+/- 15 euro per maand)
dan kan je internetten waar je wil, films kijken in HD etc...
Je kan ook gewoon je laptop gebruiken maar dat is zo een gedoe...
geef gerust een belletje voor meer info.
ciao
Geoff
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door p@rick »

Een moderne smartphone (met internet-abonnement, bv. Telenet King of Kong, Mobile Vikings...) kan je instellen als persoonlijke hotspot. Je kan daarna je laptop of tablet draadloos (soms wifi, soms bluetooth) met je smartphone verbinden en op die manier internetten.
Wordt met een geleerd woord ook al eens "tethering" genoemd.
Doen wij soms als we met de auto onderweg zijn : iPhone met Telenet-King abo, iPad zonder simkaart, iPhone instellen als hotspot, iPad en iPhone via bt met elkaar verbinden, op die manier kan vrouw- of dochterlief rustig wat internetten terwijl ik rijd.
Een andere mogelijkheid : je kan bij bv de Mobile Vikings een simkaartje "data only" aanvragen (12 euro per maand dacht ik), dat simkaartje steek je dan in een 3G-usb-modemstick, en die stick steek je dan in je laptop, op die manier kan je ook op internet.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
imac
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:54
Woonplaats: belgie

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door imac »

die (data) sim kaart kan je ook gewoon in je ipad steken
bij ALDI kan je ook SIM kaarten kopen = nog goedkoper dacht ik
groeten

imac
discodriver"at"telenet.be
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door p@rick »

imac schreef:die (data) sim kaart kan je ook gewoon in je ipad steken
bij ALDI kan je ook SIM kaarten kopen = nog goedkoper dacht ik
Op voorwaarde dat je natuurlijk een iPad (of andere tablet) hebt die voorzien is voor 3G-dataverkeer. Mijn iPad is enkel wifi.
Weet niet hoeveel het dataverkeer bij Aldi kost, bij MV is het 2 GB/maand voor 12 euro.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door Danny »

Mil schreef:Moet jij niet werken dan...? :lol: :mrgreen:
Ja zo noemen ze dat daar ook :clown: gewoon zitten,kijken, luisteren en om de zoveel tijd een wandeling om te zien of niks ontploft is :mrgreen:

Verder, poeh wat een info... een tablet of Ipad lijkt een leuke oplossing, ik ga net over op een telenet abbo en kan dus misschien beter ineens een formule data erbij nemen of 't via mijn smartphone doen. dat gaat nog eens moeten uitgelegd worden want die moderne prul (buiten BMW's) krijgt mij niet gefascineerd :mrgreen:
imac
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:54
Woonplaats: belgie

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door imac »

TELENET is ok als je een shake (pakket) neemt, kan je veel korting krijgen
echter je moet die DATA kaarten apart kopen (500 MB voor 5 euro/maand als klant of nieuwe klant)
met een GSM SIM kaart staan ze daar geen dataverkeer toe tenzij op je GSM hé
en volgens mij staan ze bij telenet ook geen tethering toe (verbeter me als ik fout ben)

hier is een link: KING SURF heet dit ding :) dit is voor laptop of tablet (opgelet: zie eerst welke simkaart erin moet micro of nano)
http://telenet.be/1925/nl/thuis/mobiel/ ... l-internet" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten

imac
discodriver"at"telenet.be
Danny
Berichten: 6460
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door Danny »

Dus als ik bv de king of kong neem ben ik ook gesteld, tot 2GB mobiel internet en dan zou dat via de smartphone moeten gaan?

wil dan wel een tabletje, I padachtigding kopen en dus de volgende vraag he, welke want daar zie je door 't bos de bomen nie meer en der staat geen cilinderinhoud of pk's op :mrgreen:

heb net eens rondgezien en eigenlijk is zo'n tablet ding niet zo handig, je moet dat vasthouden of ergens tegenaan zetten, een klaviertje (extern) ontbreekt en 't is nogal klein. ik ben geen 20 meer (jammer genoeg) en hoe verder mijn nachtdienst vordert des te slechter begin ik te zien :roll:

misschien toch eerder terug een laptopke bijkopen... om een filmke te zien en 't forum verder te pollueren :clown:
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door MiGSel »

Allemaal leuk die 3G data, maar vergeet niet dat het véél trager is dan wat je thuis gewoon bent met de kabel.
Als je 's nachts wat filmpjes (zeker in HD) gaat bekijken, is 2Gb zo opgesoupeerd
Dan ga je rap aan het bijbetalen zijn. Om wat forums af te schuimen kom je wel een eind met 2Gb.

En navenant waar je werkruimte zich bevindt, zou het ook kunnen dat je geen deftige 3G-ontvangst hebt.
Eerst uitproberen met iemand anders z'n smartphone en met de provider die je wilt gaan gebruiken.
Anders zou je wel eens van een koude kermis kunnen thuiskomen.
Afbeelding
Flat Twin Power

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door Flat Twin Power »

Danny schreef:Dus als ik bv de king of kong neem ben ik ook gesteld, tot 2GB mobiel internet en dan zou dat via de smartphone moeten gaan?

wil dan wel een tabletje, I padachtigding kopen en dus de volgende vraag he, welke want daar zie je door 't bos de bomen nie meer en der staat geen cilinderinhoud of pk's op :mrgreen:

heb net eens rondgezien en eigenlijk is zo'n tablet ding niet zo handig, je moet dat vasthouden of ergens tegenaan zetten, een klaviertje (extern) ontbreekt en 't is nogal klein. ik ben geen 20 meer (jammer genoeg) en hoe verder mijn nachtdienst vordert des te slechter begin ik te zien :roll:

misschien toch eerder terug een laptopke bijkopen... om een filmke te zien en 't forum verder te pollueren :clown:
Koop u een laptop, installeer spotnet, koop u een abo bij een newsgroep (vb XS News, 5 euro per maand) en je kunt alle nieuwste films, series, e-books etc, etc thuis downloaden, laptopke mee naar het werk kijken maar.

Op onderstaande link meer uitleg

http://www.spot-net.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.binaries4all.nl/spotnet/" onclick="window.open(this.href);return false;
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door willy »

Surfen via een smartphone gaat perfect, maar de afmetingen van het scherm, da's wat anders.
De manier van vasthouden van een tablet valt best wel mee, 't is wat wennen. Op een steuntje
kan ook, eventueel bedienen met een pen. Je kan ook een kleinder tablet kiezen (7") en dat
kan uit de hand, ttz, uit de klauw van een echte vent :-P
Er zijn (in hoofdzaak) 2 beeldverhoudingen. 16:9 en 4:3. Het eerste is interessanter als je veel film
kijkt, het tweede is meer op website, boek en tijdschrift gericht.
De meeste Android tablets zijn 16:9: Apple tablets zijn 4:3.
Zoals al gezegd, via wifi tethering op een smartphone moet het tablet geen 3G hebben (scheelt vaak 100€)
Apple producten zijn ok, maar naar mijn mening te duur en te weinig flexibel (geen SD kaart, geen USB,...)
Bij bijvoorbeeld Samsung krijg je voor hetzelfde geld meer, bij bijvoorbeeld (de nieuwere modellen van)
Yarvik krijg je hetzelfde voor minder geld.
Er zijn natuurlijk alternatieven zoals een netbook.
imac
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 apr 2008, 20:54
Woonplaats: belgie

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door imac »

willy schreef: Apple producten zijn ok, maar naar mijn mening te duur en te weinig flexibel (geen SD kaart, geen USB,...)
niet akkoord: weliswaar geen standaard USB ingang maar gaat wel met de Camera Connection Kit :)
http://www.excheap.com/popup_image.php?pID=5737" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten

imac
discodriver"at"telenet.be
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door Mil »

imac schreef:
willy schreef: Apple producten zijn ok, maar naar mijn mening te duur en te weinig flexibel (geen SD kaart, geen USB,...)
niet akkoord: weliswaar geen standaard USB ingang maar gaat wel met de Camera Connection Kit :)
http://www.excheap.com/popup_image.php?pID=5737" onclick="window.open(this.href);return false;
En qua beeldweergave superieur aan de rest.
Leven is het meervoud van lef...
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door p@rick »

imac schreef:en volgens mij staan ze bij telenet ook geen tethering toe (verbeter me als ik fout ben)
Jawel, werkt perfect... Doe het bijna dagelijks.
iPhone met Telenet-King abonnement, iPhone instellen als persoonlijke hotspot, iPhone en wifi-iPad via BT met elkaar verbinden.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door p@rick »

imac schreef:
willy schreef: Apple producten zijn ok, maar naar mijn mening te duur en te weinig flexibel (geen SD kaart, geen USB,...)
niet akkoord: weliswaar geen standaard USB ingang maar gaat wel met de Camera Connection Kit :)
http://www.excheap.com/popup_image.php?pID=5737" onclick="window.open(this.href);return false;
niet akkoord...
met de camera connection kit (die ikzelf heb aangekocht voor mijn iPad) kan je enkel een fototoestel via usb-kabeltje aansluiten op de iPad, maar geen usb-stick, externe harddisk, printer... Dus handig als je niet telkens het geheugenkaartje uit je fototoestel wil nemen.
Het ding heet niet voor niets "camera connection kit".
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door willy »

Via een navelstreng moeten goedmaken wat verder iedereen zo kan, en dat voor zo'n high-end materiaal :oops:
Wat beeldkwaliteit betreft gaat enkel de iPad 4 de rest vooraf, in dat geval praten we dan al wel over het
dubbele van de prijs die je betaald voor een ander tablet en zit je nog altijd zonder SD sleuf en USB poort.
Ik weet het, 't werkt allemaal vanzelf (althans hetgeen het kan, maw wat Steve Jobs voor jou bepaald heeft wat
het mag kunnen en doen). 't Is voor de liefhebbers :wink:
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door Mil »

iPad 3 heeft ook al een retina scherm. :roll:
Leven is het meervoud van lef...
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door Mil »

Mil schreef:iPad 3 heeft ook al een retina scherm. :roll:
Snelheid, stabiliteit kunnen anderen een puntje aan zuigen.
Als je dezelfde kwaliteiten vergelijkt zit je in dezelfde prijsklasse.
En met de Siri kan je er nog een klapke mee doen :grin: 8-)
Leven is het meervoud van lef...
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door p@rick »

Ik heb de iPad 2 met wifi en "maar" 16 GB geheugen, voor hetgeen ik ermee doe is dat méér dan voldoende. Beeldkwaliteit om te mailen, te internetten, een boek te lezen, wat foto's of filmpjes te bekijken... is zeer bevredigend. Het Retina-scherm van de recentere modellen is inderdaad wat helderder, maar voor mij alvast geen noodzaak.
Voor het echte computerwerk is noch een iPad nog een andere tablet echt geschikt, dus daarvoor heb ik nog een een gewone laptop.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door willy »

iPad 3 had een retina scherm. Die had eigenlijk moeten kunnen wat de 4 nu kan, hebben ze 2 keer verkocht en
de believers trappen daar toch massaal in :lol:
Wat kwaliteit en flexibilteit betreft moet ik wat inbinden, vooral opa's is het multifunctioneel: http://www.youtube.com/watch?v=gUCpOYdG8hM" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet het wel, Apple freaks mag je niet tegen de haren in strijken, er komt dan steevast een stekelige reactie :lol: :lol:
Als je in de hogere prijsklasse gaat zoals een Samsung Galaxy Note hoef je helemaal niet meer te spreken over de
verscheurende prestaties van een iPad. Bovendien heb je voor de prijs van een Note enkel een "instap" iPad, ik zou
(want dergelijke bedragen spendeer ik niet aan gadgets) zeker niet twijfelen, voor mij een Koreaan :lol:
Die dingen zijn tenminste voorzien van de basis sleuven-en gaten (een Yarvik van een dikke 200€ heeft al een SD slot, 2 USB's
en een HDMI, om maar iets te zeggen)
Nog een tip: een iPhone die op Android draait (en ja, Apple heeft al geprocedeerd, zonder succes weliswaar) :lol: :
http://www.gradiente.com.br/prod/23/sma ... afite.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Mil
Berichten: 631
Lid geworden op: 26 jul 2011, 15:18
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Internet en andere computerprul info

Bericht door Mil »

multifunctioneel: http://www.youtube.com/watch?v=gUCpOYdG8hM" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog een bewijs dat de iPad universeel inzetbaar is :lol: :lol:
Ik had het al een tijdje terug gezien, maar was de link kwijtgeraakt. Bij deze bedankt :wink:
Leven is het meervoud van lef...
Plaats reactie