motorvriendelijke steden in België , zeg het maar

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bagheera
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jan 2013, 13:13
Locatie: Begijnendijk

motorvriendelijke steden in België , zeg het maar

Bericht door bagheera »

Ik kan niet slapen , ben dus nog even opgestaan
Ik ben vandaag naar Leuven gereden met de motor, onderweg vroeg ik me af of er echt motor vriendelijke steden bestonden.
Bv steden waar je de motor op het met leuke cafeetjes omringde stadsplein mag stallen.
Bv Aarschot is nu niet echt een stad , maar op de grote markt is er plaats voorzien exclusief voor motorfietsen , vlak aan de winkelstraten , overal terrasjes.
Wat Leuven betreft zit dat anders , daar zie je veel motoren kris kras staan maar het is nooit duidelijk of die daar mogen staan.

Daar komt dan nog een extra vraagje bij , betalen jullie altijd parking als jullie de motor laten staan ? :oops:

Dus waar is het fijn vertoeven voor de motaar?
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: motorvriendelijke steden in België , zeg het maar

Bericht door Danny »

Nie in 't stad he, das met den tram, de bus of te voet. mijnen brommer komt nie in de steden als 't nie moet...
terraskes op den boerenbuiten da wel :mrgreen:
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: motorvriendelijke steden in België , zeg het maar

Bericht door GSMax »

Lier en parkeren doet ge op het voetpad.
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: motorvriendelijke steden in België , zeg het maar

Bericht door Frans »

Markt Oudenaarde, grdoogde motoparking cafe De Carillon. :thumright:
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: motorvriendelijke steden in België , zeg het maar

Bericht door YOwan »

bagheera schreef: Wat Leuven betreft zit dat anders , daar zie je veel motoren kris kras staan maar het is nooit duidelijk of die daar mogen staan.

Daar komt dan nog een extra vraagje bij , betalen jullie altijd parking als jullie de motor laten staan ?
In Leuven is (was ?) nochtans een moto-parking, nu ja parking, naar Italiaans model een autoplaats of 2-3 die omgevormd zijn naar motoplaatsen.
Is tussen de 'zeven hoeken' en de Lei (in niet-Leuvenaarstaal op de Koning Albertlaan, kort aan het Delayensplein (achterkant Sint-Pieterskerk).
Is op wandelafstand ( +/- 5 min. ) van de Oude Markt.
En neen, noch in Leuven als elders ooit een parkeerticket genomen. Kzou trouwens niet weten waar dat op de moto te plaatsen ? En daarvoor ook nog nooit een bekeuring gekregen, wel opletten dat je op een 'niet storende' plaats gaat staan hé !

Grtz, YOwan
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
IB1
Berichten: 178
Lid geworden op: 25 jan 2013, 21:15
Locatie: De Westhoek - Brussel

Re: motorvriendelijke steden in België , zeg het maar

Bericht door IB1 »

In Brussel parkeer ik meestal op de hele brede voetpaden, nog nooit problemen mee gehad. Mijn favoriete plaats is die extra 2m vrij naast die plaatsen voor vélo fietsen in brussel. Mijn motor past daar perfect op.
Eentje met 2 wielen en een stuur.
adventure1200
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 dec 2010, 20:20

Re: motorvriendelijke steden in België , zeg het maar

Bericht door adventure1200 »

Op de markt in Ieper word dit ook door de vingers gezien naar mijn weten , juist voor de terrasjes ter hoogte van het stadhuis langs de ketting !
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: motorvriendelijke steden in België , zeg het maar

Bericht door roadster »

IB1 schreef:In Brussel parkeer ik meestal op de hele brede voetpaden, nog nooit problemen mee gehad. Mijn favoriete plaats is die extra 2m vrij naast die plaatsen voor vélo fietsen in brussel. Mijn motor past daar perfect op.
Inderdaad, in Brussel is er plaats op overschot om te parkeren, nog nooit amrbas gehad voor ticketjes enz (in tegenstelling tot mijn koekedoos :twisted: ).
Ik zorg er wel altijd voor dat ik nergens in de weg sta.
R1200GS LC
Plaats reactie