Waar stopte uw papieren

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Harald

Waar stopte uw papieren

Bericht door Harald »

Effe surfen en hierop uitgekomen , een opbergvakske met sleutel achter uw nummerplakske

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

of voor wie graag zelf wat gaat neuzen
http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Om eerlijk te zijn, echt veilig lijkt me dat niet... dat kastje heeft zo iets van: "aub, breek mij open"
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Waar steekt men de papieren?

Onder zadel is dat geen goede plaats? Is toch op slot?
Danny

Bericht door Danny »

bij mij doet de binnenzak van m'n jas dienst als administratiekast :wink:
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

Danny schreef:bij mij doet de binnenzak van m'n jas dienst als administratiekast :wink:
aaaahhhh ... en ik maar denken dat den danny last had van teveel vrouwelijke hormonen :lol: :lol: :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Danny

Bericht door Danny »

Als ik met mooi weer op een terrasje zit heb ik vaak last van hun hormonen :lol:
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Xa4 schreef:
Danny schreef:bij mij doet de binnenzak van m'n jas dienst als administratiekast :wink:
aaaahhhh ... en ik maar denken dat den danny last had van teveel vrouwelijke hormonen :lol: :lol: :wink:
Van wie had ik dat nu nog gedacht? dat die teveel last heeft van zin vrouwelijke hormonen? :roll:
STErik

Bericht door STErik »

Ik heb al jaren mijn papieren in mijn helm onder de voering, vroeger vergat ik ze al eens van een vest in de andere te doen, maar mijn hoed heb ik altijd bij als ik motorrij :D
The road goes ever on...
S|empr3
Contacteer:

Bericht door S|empr3 »

van mij copy onder passagierszit
zo heb ik ze altijd mee

allé de groeten hé

ps: achter de nrplaat vindt dat ook nie veilig

S|empr3
Frank K

Bericht door Frank K »

Ik heb al jaren mijn papieren in mijn helm onder de voering, vroeger vergat ik ze al eens van een vest in de andere te doen, maar mijn hoed heb ik altijd bij als ik motorrij

Ik heb mijn papieren altijd in mijn jas. Vergeet deze ook wel eens door het wisselen van jas, maar in de helm is bij mij ook geen optie. Wissel regelmatig van helm.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Patrick V

Bericht door Patrick V »

een opbergvakske met sleutel achter uw nummerplakske
Als ze uwe motor pikken hebben ze gelijk de papieren mee. Lijkt mij geen goede oplossing (toch niet voor de papieren). Bij mij zitten de papieren voor de motor in de binnenzak van mijn jas.

Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
YOwan

Bericht door YOwan »

Patrick V schreef:Als ze uwe motor pikken hebben ze gelijk de papieren mee. Lijkt mij geen goede oplossing (toch niet voor de papieren). Bij mij zitten de papieren voor de motor in de binnenzak van mijn jas.
Inderdaad, voor die reden zitten mijn papieren dus ook in mijn jaszak.
Wel opletten : een jaar of twee geleden stond ik in Spanje toen ik plots besefte dat (al) mijn (motor)papieren in een andere vest ... thuis staken.
Gelukkig niets voorgehad of gecontroleerd geweest of ik had gans de handel mogen laten staan denk ik. :(
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
brit

Bericht door brit »

bij mijn eerste brommer onder het zadel. toen werd mijn auto gestolen en sindsdien in mijn binnenzak (politie heeft me toen wijsgemaakt dat de papieren eigenlijk de kostbaarste sleutels zijn). aangezien ik maar 1 motorjas heb, kan ik niet het probleem hebben dat ze in een andere binnenzak zitten.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Harald,
Zou je zo niet mogen rijden, kwestie van nie geflitst te kunnen worden, he
Afbeelding
:wink: :wink: :roll: 8) :lol: :lol:
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Frank K schreef:

Ik heb mijn papieren altijd in mijn jas. Vergeet deze ook wel eens door het wisselen van jas, maar in de helm is bij mij ook geen optie. Wissel regelmatig van helm.
idem voor mij
nooit papieren onder zadel of ergens anders in de moto.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
11rt

Bericht door 11rt »

Paieren:Altijd in mijn geldbeugel.Plaats genoeg ( te weinig geld in).
Een ongeval formulier,onder de zadel in plastike zakje.Hopelijk nooit nodig,de laatste 30 jaar al niet .:-)

Bijkomend ,in iedere jas ,een briefje van 10 en 20€ ,in een plastiekzakje"(bancontactzakje)".Omdat ik éénmaal vertrokken ben zonder geldbeugel .En dat is hééél moeilijk om te tanken ,wel extra spannend.Net thuis geraakt.Oef.

Als ik verder weg ga: een borstzakje,met koord om de hals:
hierin een copy van al mijn papieren:paspoort,rijbewijs,moto,verzekering.

Zo'n copies ,liggen ook bij vrienden.Ingeval van "alles kwijt",kan via een tel/fax het nodige doorgestuurd worden.Maakt het wat eenvoudiger ,als je toch al eens echt in de miserie geraakt.Enkel van het verzekeringsbewijs veranderd jaarlijks en ,moet ik jaarlijks opnieuw copies maken.

Of ,zo zou nog beter gaan:
Ikke nie begrijp. Jullie dom.
Ikke geen papieren/sans papiers.
Al vele tegengehouden.Ze zeggen dan dat echt niet mag hier?, en ikke zo snel mogelijk land moet verlaten.Ikke belove nie meer te doen .
Dus ,ikke snel weg .Ikke weg nie weet ,en al jaren rondrij hier.
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:!: Ivm papieren.
Wat ook nog een goede tip is bij elke buitenlandse reis. Scan uw belangrijke documenten in en mail ze naar je eigen adres. In geval van nood kan je hiermee al een eind op weg. Internetcafés heb je tegenwoordig overal.

greetz,
Xavier
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Xavier,
Scan uw belangrijke documenten in en mail ze naar je eigen adres
Prima idee, ga ik ook doen. Dan ikke altij papier mee hebbe!
Thanks
Patrick
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Livin

Bericht door Livin »

Xavier schreef::!: Ivm papieren.
Wat ook nog een goede tip is bij elke buitenlandse reis. Scan uw belangrijke documenten in en mail ze naar je eigen adres. In geval van nood kan je hiermee al een eind op weg. Internetcafés heb je tegenwoordig overal.

greetz,
Xavier

Ewel Xavier, dat is een heel goeie tip!!! Ik ga er direct eens werk van maken.

Mvg,
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Retsig

Bericht door Retsig »

Ja, nu jullie het zeggen, vroeg of laat kan het wel eens tegengaan. Een andere vest aan, of moto met papieren en al weg. Ik heb mijn papieren in mijn portefeuille steken, maar zou die gepikt worden ... Ik ga vanavond alle documenten inscannen en afprinten met een kleurenprinter. De originelen veilig thuis bewaren en de "duplicaten" meenemen. Thanks gasten, jullie hebben me aan het denken gezet (een lang vergeten gevoel ...)
R1200C... zoveel beter dan Prozac !
robr1150rt

boorddocumenten, rijbewijs enz...

Bericht door robr1150rt »

Motorvrienden,

Niettegenstaande de schitterende ideeën hier op deze topic, wens ik jullie correct in te lichten, dat het wettelijk verplicht is om de OFFICIELE documenten voor te leggen op ieder verzoek van een bevoegd persoon.

Enkel de eigenaar van een verhuurvoertuig, mag kopieeën bij het voertuig bewaren en deze zijn geldig bij voorlegging.

Ik neem steeds mijn officiele documenten mee in mijn motorjas. Ik laat ze nooit achter bij mijn motorfiets. Ze worden wel steeds bewaard in een goed afsluitbare plastieken zakje, kwestie van geen waterpenetratie te krijgen.

Ik zou niet graag hebben wanneer er een plichtbewuste bevoegde persoon jullie zou tegenhouden je hiervoor nog eventueel wordt beboet.
Oppassen voor kleuren copies, dat ze je aanklagen voor valsheid in geschriften en gebruik ervan.

Tussen alle koren zit er nog kaft, waarmee ik bedoel dat er ook begrijpende bevoegde personen zijn.

Rob uit Vilvoorde
brit

Re: boorddocumenten, rijbewijs enz...

Bericht door brit »

robr1150rt schreef:Niettegenstaande de schitterende ideeën hier op deze topic, wens ik jullie correct in te lichten, dat het wettelijk verplicht is om de OFFICIELE documenten voor te leggen op ieder verzoek van een bevoegd persoon.
idd, er worden zelfs boetes uitgeschreven voor het niet in bezit hebben van de originele papieren. een mildere agent kan pv opmaken met verplichting om de originele papieren te komen tonen in politiebureau (mijn buurman weet er alles van).
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Als ze mij dat vragen ga ik met plezier mijn papieren gaan tonen, that's it. Ik heb ze en ben gene vervalser. Als nen agent zich zo nodig machtig en cool voelt om me daarvoor een boete te geven dan doet ie maar.
Relax

Bericht door Relax »

Beetje flauwe reactie, Xavier. Even verder denken. Met copies doe je wat je wil en kan je alles kloppend maken (nrs ed).
Als jouw motor gestolen wordt en lekker rondtuft met het diefje in het zadel, zal je maar wat blij zijn als-ie door zo'n machtsgeile en coole flik gecontroleerd wordt, waardoor je je fiets mss terug krijgt omdat het ventje geen of geen originele papieren kan voorleggen. Copies voorleggen vraagt steeds om een diepgaander controle.
Als men dat zou toelaten, is het hek helemaal van de dam en krijgt niemand nog z'n goed terug. En een PV van waarschuwing om papieren later te tonen, daar veegt zo'n dief toch z'n chokedijzen aan?
Je gaat makkelijkheidshalve voorbij aan het nut van originele documenten en schuift dan de schuld in de schoenen van de politie.

Btw: ik rij ook met copies rond, maar mij hoor je niet klagen als ik hiervoor een pv krijg.
Retsig

Bericht door Retsig »

Ik vraag me gewoon af, met welk van al deze slechte scenarios kom je der best vanaf.
1) copies voorleggen en beboet worden ...
2) moto met originele documenten onder het zadel foetsie, gepikt ...
3) originelen in portefeille en dan je bruine die gepikt word ...

Er zijn volgens mij, ondanks de wet op de originele "boord"documenten nog altijd andere manieren om uit te maken of een voertuig wettelijk aan iemand toebehoort. Op de roze kaart staat alles omtrent uw inschrijving dacht ik, nummerplaat en framenummer onder andere en -weet het mij te zeggen als ik de bal hier gigantisch mis sla- die gegevens zijn op te vragen in de computers van de politie.
Ik neem aan dat als uw identiteit, uw nummerplaat en uw framenummer kloppen met wat er uit de computer rolt men u een vermaning gaat geven om de originelen niet bij te hebben, evt een boete(ke) en zal vragen de originelen te komen tonen.
maar zoals ik al zei, misschien ben ik een beetje te naïef.
Als iedereen nu gewoon eens met zijn fikken van andermans gerief af zou blijven ...
R1200C... zoveel beter dan Prozac !
Plaats reactie