Ik vind de rotonde een goeie uitvinding ware het niet dat het in Belgie "rotondekes" zijn en een doorsnee vrachtwagen moet ze tegen 5 per uur nemen en kan dan nog maar net kan draaien... 't is dus meer een verdoken snelheidsdrempel dan een functioneel iets... met een hoop onnozele lichtjes en bloemekes... alsof dat me vrolijk maakt
Tot daar aan toe ware het niet dat 85% van de Belgen verdomme niet weet in welke richting ze moeten pinken en vele denken dat ze kunnen rechtdoor rijden op een rotonde (pinken niet) en snappen dus niet dat ze op een -eigenlijk- andere weg komen wanneer ze op een rotonde rijden, waar/wanneer ze willen uitbreken ( afdraaien) hun richtingsaanwijziger moeten activeren...
De overheid werft alsmaar meer aan Parkinson lijdende tekenaars en ontwerpers aan en 't resultaat is stilaan zichtbaar een boel zinloos zigzaggende wegen met allerlei obstakels waar je maar eens tegenaan zal knallen als je eens een lul - die je weer maar eens niet heeft gezien - probeert te ontwijken, ook aan 50 per uur komt zo'n betonnen bloemenbak redelijk hard aan...
Ik zie allerlei borden naast de weg over dit en dat en ander geleuter maar een campagne over hoe rijd ik nu over zo een " nieuw" ding(rotonde) zie ik niet, programma's als "de zware voet"- waarin ik binnenkort waarschijnlijk ook wel eens kom wegens 't 100 per uur rijden op een viervakweg waar 50km/uur staat - is natuurlijk spectaculairder maar zinvol zou andere materie zijn
allez 't is eruit